Aangezien ik nog niet geweldig veel ervan af weet en dat wel zou willen (aangezien ik nieuwe velgen eronder wil gooien), had ik graag geweten hoe groot ik qua velg -en bandmaat kan gaan?
Alle commentaar/aanbevelingen zijn welkom
Grtjs,
TonezZ
Moderators: Beheerders, Moderators

ber15 schreef:econetic rijden = standaard rijden

ber15 schreef:ik meen te weten dat je ook een econetic hebt gekocht dus : originele velgen en banden laten liggen of je bent aan rondrijden met een voertuig
dat niet conform zen gelijkvormigheidsattest is wat alle gevolgen vandien kan hebben ...... zijn hier al meerdere discussies over geweest met als eindbesluit dat econetic rijden = standaard rijden
Indien de gemonteerde banden niet overeenstemmen met één van de banden vermeld in het PVG, COC, instructieboekje van de constructeur of op de originele sticker van de constructeur dient de buitendiameter van elke band overeen te stemmen met de buitendiameter van één van de banden vermeld in het PVG, COC, instructieboekje of originele sticker van de constructeur met een tolerantie van -2% en +1,5%.
Geachte heer Meert
1. Montage van een “euroclick” fietsendrager is mogelijk:
· Geen keuring vereist (is immers geen trekhaak)
· Van zodra het voertuig keuringsplichtig is: geen probleem betreffende inrichting (is immers geen trekhaak)
2. Banden – velgen:
· Afmetingen: dezelfde als opgenomen in uw C.O.C. OF een andere maat indien de buitendiameter van het wiel binnen de vork (kleinste diameter – 1,5 % tot grootste diameter + 2 % van de banden vermeld op uw goedkeuring) valt.
· Laad index: moet steeds voldoen aan de MTM (maximaal toegelaten massa) van de as.
· Snelheidsindex: moet voldoen voor de maximale snelheid van het voertuig .
Met vriendelijke groeten
Uw correspondent, de heer Pascal Cortens, productverantwoordelijke, tel. 014 57 86 00
--------------------------------------------------------------------------------
Van: Paul Meert [mailto:paul_meert@hotmail.com]
Verzonden: maandag 7 juni 2010 23:47
Aan: info
CC: paul_meert@yahoo.com
Onderwerp: fietsenrek eco-auto's
Geachte,
eco-auto's worden door zowat alle merken aangeboden en zijn een succesverhaal, niet in het minst door de 15 % overheidskorting.
Nu zijn er modellen waar geen sleep is toegestaan : max. massa aanhangwagen is dan niet ingevuld en/of de verticale belasting is niet ingevuld - een streepje.
Ik ga even uit van de lastigste situatie COC zegt :geen sleep toegestaan en geen verticale belasting opgegeven op het COC.
Hoe staat de autokeuring tegenover de nieuwe versies fietsendragers speciaal ontwikkeld voor deze categorie van voertuigen, waar geen trekhaanbol kan gemonteerd worden maar wel direkt de fietsendrager zelf (een soort systeem als voor een afneembare trekhaak) ?
Bijvoorbeeld :
http://thuleeuroclick.com/nl/home.html
http://www.bosal.nl/AUTOMOTIVEPRODUCTS/ ... fault.aspx
Mag zo'n systeem gemonteerd worden op een Ford Fiesta Econetic en indien ja, is dat dan aan een keuring onderworpen ?
Tweede vraag : zo'n Fiesta Econetic wordt geleverd met stalen velgen, mag ik die vervangen door lichtmetalen velgen en indien ja, geldt daarvoor ook de tolerantie zoals in de laatste bandenrichtlijn ? maw. kan men de velggrootte veranderen als men maar de bandenmaat aanpast om binnen de tolerantie ( 2 %) te blijven ? En hoe zit het dan met de laadindex en de snelheidsindex, ik kan mij voorstellen dat banden met lagere hoogte een hoger draagvermogen en een hogere snelheidsindex zouden moeten hebben.
Dank bij voorbaat voor een antwoord op deze concrete vragen,
Paul Meert
TonezZ schreef:Aan al de rest, thnx voor de snelle reacties !![]()
Italiaantje , meen te weten dat je zelf ook van Limburg bent? Welke velgenboer zou jij me aanraden (of eender wie)?
Ikzelf ben van Genk & dit is m'n eerste keer dat ik op velgenjacht ga dus....![]()

haha 

Amberes schreef:Er zijn mensen die afgunstig zijn omwille van de 15 % korting en die dan gaan schrijven dat geen andere velgen of banden mogen

Achteraf hebben ze dan spijt want dan zien ze dat alles 'standaard' is op die wagen en willen alles gaan veranderen.

ber15 schreef:@ Tonezzz niet te snel opjagen jongen is slecht voor uwe tikker

zie maar dat hier achtereen te lezen staat bij welke bandenmaat ge zijt uitgekomen , de fiesta dient hier wel als 2E auto maar wil niet zeggen dat ik wild ben van die dekselsTonezZ schreef:ber15 schreef:@ Tonezzz niet te snel opjagen jongen is slecht voor uwe tikker
Ik ben de rust himself ber15!haha...
ber15 schreef: zie maar dat hier achtereen te lezen staat bij welke bandenmaat ge zijt uitgekomen , de fiesta dient hier wel als 2E auto maar wil niet zeggen dat ik wild ben van die deksels

TonezZ schreef:Alle commentaar/aanbevelingen zijn welkom
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten