injectoren

Discussie over de Ford Focus

Moderator: Beheerders

injectoren

Berichtdoor fordfocus_2011 op zo dec 18, 2016 14:06

Beste,

mijn garagist heeft opgemerkt toen hij een lamp aan het vervangen was dat er iets siste, toen hij de kap van de motor erafhaalde zag hij dat 1 van de injectoren wat lekt.
is dat een grootte kost om dat te herstellen ? en is dit dringend ??
fordfocus_2011
 
Berichten: 48
Geregistreerd: zo dec 06, 2015 8:55

Word een Viking

Re: injectoren

Berichtdoor Davion op zo dec 18, 2016 17:36

Welke motor ?
Hangt er ook af waar hij lekt ?
Is het de overdrukleiding, of is het een injector die 'los' staat ?
Avatar gebruiker
Davion
 
Berichten: 1965
Geregistreerd: di maart 13, 2007 19:26
Woonplaats: Diest

2011 Ford Focus

Re: injectoren

Berichtdoor fordfocus_2011 op zo dec 18, 2016 18:48

Davion schreef:Welke motor ?
Hangt er ook af waar hij lekt ?
Is het de overdrukleiding, of is het een injector die 'los' staat ?


euh, een diesel 1.6 van een ford focus clipper uit 2011
de garagist zei iets van uitfrezen en een nieuw rubber ertussen ofzoiets... en als ik te lang wacht zou de brei er rond te dik worden, en zou hij een nieuwe moeten steken en dat zou 350 euro kosten, meer weet ik ook niet.
fordfocus_2011
 
Berichten: 48
Geregistreerd: zo dec 06, 2015 8:55

Re: injectoren

Berichtdoor Davion op zo dec 18, 2016 18:54

Ah, das een bekend probleem, de injectoren zijn dus losgekomen.
Om op u vraag uit u eerste post te antwoorden: Dit is zeer dringend en ik zou er onmiddellijk naar laten kijken.
Als je pech hebt moet de ganse bovenblok vervangen worden.
Avatar gebruiker
Davion
 
Berichten: 1965
Geregistreerd: di maart 13, 2007 19:26
Woonplaats: Diest

2011 Ford Focus

Re: injectoren

Berichtdoor fordfocus_2011 op zo dec 18, 2016 18:57

Davion schreef:Ah, das een bekend probleem, de injectoren zijn dus losgekomen.
Om op u vraag uit u eerste post te antwoorden: Dit is zeer dringend en ik zou er onmiddellijk naar laten kijken.
Als je pech hebt moet de ganse bovenblok vervangen worden.


en wat zou dat kosten om daar een nieuwe dichting in te zetten ?
het is maar 1 injector, de rest is niets aan.

ja hei zei als ik dde injector er niet meer uitkrijg door een te dikke brei van de lekkage, dat moet ik een nieuwe injector steken, en dat zou 350 euro kosten.
wat zou het kosten om dat gewoon te laten maken als alles goed gaat ?
fordfocus_2011
 
Berichten: 48
Geregistreerd: zo dec 06, 2015 8:55

Re: injectoren

Berichtdoor champion op ma dec 19, 2016 17:16

Niet te lang mee wachten ivm brandgevaar en reken maar dat dit veel kost ook de eventuele schade aan het wegdek zal je persoonlijk moeten betalen en dat loopt snel op.

uitfrezen is nergens voorn nodig loshalen en beide delen goed reinigen en dan terug een originele rubberset plaatsen en de klipjes goed vast zetten volstaat.

kosten 40 euro voor de rubberset en een klein uur werk dus voor alle 4. dus max 100 euro schat ik.
Avatar gebruiker
champion
 
Berichten: 923
Geregistreerd: do nov 29, 2012 17:47

Re: injectoren

Berichtdoor fordfocus_2011 op di dec 20, 2016 6:36

100 euro valt mee. De Ford garage in Eeklo zei mij 400 voor alle 4. En hij zei als je pech hebt moeten we een speciale firma laten komen om die uit te halen. En dat je dan alleen al 600 euro voor die mannen. Hopelijk heb je gelijk en kan ik dat doen voor 100 euro
fordfocus_2011
 
Berichten: 48
Geregistreerd: zo dec 06, 2015 8:55

Re: injectoren

Berichtdoor Grease monkey op di dec 20, 2016 16:49

miljaarde dju wat ne zever is dat ier allemaal????? :shock: :shock: :shock:

bovenblok vervangen? schade wegdek? ja beste, ze kunnen jullie toch alles wijsmaken wej...

de bedrading losmaken + plastic aan de kant leggen (3x boutje v 8 )
retourleidingen losmaken,
hogedrukleidingen losmaken, steeksleutel maat 14
lange umbraco maat 7 de moeren lossen,
met platte schroevendraaier aangekoekt vuil loskappen en met stofzuiger wegdoen
kleppendeksel wegdoen,
spantang (vise-grip) op de moer van de hogedruk zetten, opletten dat je schroefdraad niet beschadigd,
licht wikkelen dat de injector loskomt, zit deze los dan blijven wikkelen met lichte trekkracht uittrekken
injector uithalen en proper maken, let erop dat je het uiteinde niet teveel aanraakt en dat er geen vuil in de injector kan via hogedruk of retouraansluitingen
het gat van de injector ze proper mogelijk maken, let erop dat er niet teveel vuil in de cilinder gaat (stofzuiger erbij houden)
koperen dichtingen onderaan injector wegdoen, blijven soms in het gat zitten, blijft soms aan de injector hangen
koperen dichting vervangen, en alles terug monteren.
Avatar gebruiker
Grease monkey
Moderator meeting West-Vlaanderen
 
Berichten: 2029
Geregistreerd: zo maart 14, 2010 16:12
Woonplaats: Zwevezele

Re: injectoren

Berichtdoor Gizzzmo1976 op di dec 20, 2016 17:23

Grease monkey schreef:miljaarde dju wat ne zever is dat ier allemaal????? :shock: :shock: :shock:

bovenblok vervangen? schade wegdek? ja beste, ze kunnen jullie toch alles wijsmaken wej...


:mrgreen: :mrgreen:
Ford S-MAX TRENDSTYLE 2.0 TDCI 2014
Ford Fiësta Sport 1.6 Ti-Vct
Ducati Monster S4 1000cc
Vespa Px 125cc
Vespa VVB2T 150cc

Ford Genk 1997-2014
Ford Lommel Proving Ground 2014 - heden
Gizzzmo1976
 
Berichten: 120
Geregistreerd: ma feb 03, 2014 9:46

Re: injectoren

Berichtdoor Dimitri op wo dec 21, 2016 9:20

@Grease monkey is het ook makkelijker los te krijgen als de blok iets of wat warm gereden is of maakt dit niet veel uit?
Focus RS 2010 No. 4772 / 11500
Afbeelding
Ducati 748 2002
Lml 125cc 4T 2012
Avatar gebruiker
Dimitri
Beheerder
 
Berichten: 11499
Geregistreerd: zo jun 12, 2005 13:12
Woonplaats: Genk

2010 Ford Focus RS

Re: injectoren

Berichtdoor champion op wo dec 21, 2016 17:18

Grease monkey schreef:miljaarde dju wat ne zever is dat ier allemaal????? :shock: :shock: :shock:

bovenblok vervangen? schade wegdek? ja beste, ze kunnen jullie toch alles wijsmaken wej...

de bedrading losmaken + plastic aan de kant leggen (3x boutje v 8 )
retourleidingen losmaken,
hogedrukleidingen losmaken, steeksleutel maat 14
lange umbraco maat 7 de moeren lossen,
met platte schroevendraaier aangekoekt vuil loskappen en met stofzuiger wegdoen
kleppendeksel wegdoen,
spantang (vise-grip) op de moer van de hogedruk zetten, opletten dat je schroefdraad niet beschadigd,
licht wikkelen dat de injector loskomt, zit deze los dan blijven wikkelen met lichte trekkracht uittrekken
injector uithalen en proper maken, let erop dat je het uiteinde niet teveel aanraakt en dat er geen vuil in de injector kan via hogedruk of retouraansluitingen
het gat van de injector ze proper mogelijk maken, let erop dat er niet teveel vuil in de cilinder gaat (stofzuiger erbij houden)
koperen dichtingen onderaan injector wegdoen, blijven soms in het gat zitten, blijft soms aan de injector hangen
koperen dichting vervangen, en alles terug monteren.



ooit gezien bij een zwarte B .. W eerst veel rook tijdens rijden en diesel geur dan op parking gestopt. Motorkap geopend, gekeken wat er was na even zoeken (2 minuten) was het wegdek eronder weggesmolten. Verder rijden was ook geen optie meer banden waren er ook aan.
Avatar gebruiker
champion
 
Berichten: 923
Geregistreerd: do nov 29, 2012 17:47

Re: injectoren

Berichtdoor Gizzzmo1976 op wo dec 21, 2016 17:57

Dan denk ik dat die B...W in vuur stond, ga ik toch niet meer kijken wat er aan de hand was en had ik allang de brandblusser genomen :D
Ford S-MAX TRENDSTYLE 2.0 TDCI 2014
Ford Fiësta Sport 1.6 Ti-Vct
Ducati Monster S4 1000cc
Vespa Px 125cc
Vespa VVB2T 150cc

Ford Genk 1997-2014
Ford Lommel Proving Ground 2014 - heden
Gizzzmo1976
 
Berichten: 120
Geregistreerd: ma feb 03, 2014 9:46

Re: injectoren

Berichtdoor Grease monkey op do dec 22, 2016 13:05

Dimitri schreef:@Grease monkey is het ook makkelijker los te krijgen als de blok iets of wat warm gereden is of maakt dit niet veel uit?


das inderdaad ook een hulpmiddel, maar reken er dan ook op dat alles op temperatuur is en dus minder aangenaam is om aan te werken....

dit wel zeker doen als er gloeiers moeten vervangen worden
Avatar gebruiker
Grease monkey
Moderator meeting West-Vlaanderen
 
Berichten: 2029
Geregistreerd: zo maart 14, 2010 16:12
Woonplaats: Zwevezele

Re: injectoren

Berichtdoor Grease monkey op do dec 22, 2016 13:08

champion schreef:
Grease monkey schreef:miljaarde dju wat ne zever is dat ier allemaal????? :shock: :shock: :shock:

bovenblok vervangen? schade wegdek? ja beste, ze kunnen jullie toch alles wijsmaken wej...

de bedrading losmaken + plastic aan de kant leggen (3x boutje v 8 )
retourleidingen losmaken,
hogedrukleidingen losmaken, steeksleutel maat 14
lange umbraco maat 7 de moeren lossen,
met platte schroevendraaier aangekoekt vuil loskappen en met stofzuiger wegdoen
kleppendeksel wegdoen,
spantang (vise-grip) op de moer van de hogedruk zetten, opletten dat je schroefdraad niet beschadigd,
licht wikkelen dat de injector loskomt, zit deze los dan blijven wikkelen met lichte trekkracht uittrekken
injector uithalen en proper maken, let erop dat je het uiteinde niet teveel aanraakt en dat er geen vuil in de injector kan via hogedruk of retouraansluitingen
het gat van de injector ze proper mogelijk maken, let erop dat er niet teveel vuil in de cilinder gaat (stofzuiger erbij houden)
koperen dichtingen onderaan injector wegdoen, blijven soms in het gat zitten, blijft soms aan de injector hangen

koperen dichting vervangen, en alles terug monteren.



ooit gezien bij een zwarte B .. W eerst veel rook tijdens rijden en diesel geur dan op parking gestopt. Motorkap geopend, gekeken wat er was na even zoeken (2 minuten) was het wegdek eronder weggesmolten. Verder rijden was ook geen optie meer banden waren er ook aan.


hier was er meer aan de hand dan een gewoon injectorlek... was er geen diesellek en mss iets dat aan het branden was? of was er hier een regeneratie aant mislopen? bij sommige modellen gaat een regeneratie ook met een extra injector in de roetfilter...

als de warmte zo groot was dat de banden smelten, dan was ik toch niet dicht bij die wagen blijven staan, maar had ik onmiddellijk de mannen met de rode camion gebeld...
Avatar gebruiker
Grease monkey
Moderator meeting West-Vlaanderen
 
Berichten: 2029
Geregistreerd: zo maart 14, 2010 16:12
Woonplaats: Zwevezele

Re: injectoren

Berichtdoor champion op do dec 22, 2016 18:53

Ten gevolge van een zwaar ongeval voel ik geen temperatuursverschillen meer. Zonder thermometer of niet chemische damp of ijsvorming weet ik niet hoe warm iets is tenzij ik een vreemde gewaarwording merk.

Als ik aan een motor werk die enige tijd gedraaid heeft doe ik daarom altijd veiligheidshalve lange lederen handschoenen aan.

In de buurt van de injectoren zag ik fuel speken. Die afschermborden zorgen ervoor dat je 1 minuut bezig bent om dit aan de kant te zetten de laatste minuut was om te kijken waar het mis ging en om me terug te trekken.

Daarna netjes de mannen van de brandwacht gebeld. 1 kg abc bluspoeder is niets waard.
Avatar gebruiker
champion
 
Berichten: 923
Geregistreerd: do nov 29, 2012 17:47

Re: injectoren

Berichtdoor fordfocus_2011 op zo feb 12, 2017 8:02

Grease monkey schreef:miljaarde dju wat ne zever is dat ier allemaal????? :shock: :shock: :shock:

bovenblok vervangen? schade wegdek? ja beste, ze kunnen jullie toch alles wijsmaken wej...

de bedrading losmaken + plastic aan de kant leggen (3x boutje v 8 )
retourleidingen losmaken,
hogedrukleidingen losmaken, steeksleutel maat 14
lange umbraco maat 7 de moeren lossen,
met platte schroevendraaier aangekoekt vuil loskappen en met stofzuiger wegdoen
kleppendeksel wegdoen,
spantang (vise-grip) op de moer van de hogedruk zetten, opletten dat je schroefdraad niet beschadigd,
licht wikkelen dat de injector loskomt, zit deze los dan blijven wikkelen met lichte trekkracht uittrekken
injector uithalen en proper maken, let erop dat je het uiteinde niet teveel aanraakt en dat er geen vuil in de injector kan via hogedruk of retouraansluitingen
het gat van de injector ze proper mogelijk maken, let erop dat er niet teveel vuil in de cilinder gaat (stofzuiger erbij houden)
koperen dichtingen onderaan injector wegdoen, blijven soms in het gat zitten, blijft soms aan de injector hangen
koperen dichting vervangen, en alles terug monteren.



hoi,

is dat jij die ook in een ford garage werk ?? dus ik denk dan wel dat je er verstand van hebt. het is nog steeds niet hersteld. kan dit kwaad ?
ik ondervind niet echt veel ervan. enkel dat hij soms wat meer trilt als de verwarming of airco op max staat.
heb eerst andere kosten moeten doen omdat er iemand in mijn gat gereden heeft op de parking. dus was het voor mij.... was al duur genoeg, nieuw koffer, nieuwe bumper nieuwe sensoren enzo..

vanwaar ben jij ergens ? anders kom ik eens tot bij jou om te zien wat er juist aan scheelt, jij kan dat verzeker wel rap zien.

groetjes
fordfocus_2011
 
Berichten: 48
Geregistreerd: zo dec 06, 2015 8:55

Re: injectoren

Berichtdoor Grease monkey op zo feb 12, 2017 16:28

Davion schreef:Ah, das een bekend probleem, de injectoren zijn dus losgekomen.
Om op u vraag uit u eerste post te antwoorden: Dit is zeer dringend en ik zou er onmiddellijk naar laten kijken.
Als je pech hebt moet de ganse bovenblok vervangen worden.


das ook het eerste dat ik daarover hoor... :D
Avatar gebruiker
Grease monkey
Moderator meeting West-Vlaanderen
 
Berichten: 2029
Geregistreerd: zo maart 14, 2010 16:12
Woonplaats: Zwevezele

Re: injectoren

Berichtdoor Grease monkey op zo feb 12, 2017 16:36

fordfocus_2011 schreef:
Grease monkey schreef:miljaarde dju wat ne zever is dat ier allemaal????? :shock: :shock: :shock:

bovenblok vervangen? schade wegdek? ja beste, ze kunnen jullie toch alles wijsmaken wej...

de bedrading losmaken + plastic aan de kant leggen (3x boutje v 8 )
retourleidingen losmaken,
hogedrukleidingen losmaken, steeksleutel maat 14
lange umbraco maat 7 de moeren lossen,
met platte schroevendraaier aangekoekt vuil loskappen en met stofzuiger wegdoen
kleppendeksel wegdoen,
spantang (vise-grip) op de moer van de hogedruk zetten, opletten dat je schroefdraad niet beschadigd,
licht wikkelen dat de injector loskomt, zit deze los dan blijven wikkelen met lichte trekkracht uittrekken
injector uithalen en proper maken, let erop dat je het uiteinde niet teveel aanraakt en dat er geen vuil in de injector kan via hogedruk of retouraansluitingen
het gat van de injector ze proper mogelijk maken, let erop dat er niet teveel vuil in de cilinder gaat (stofzuiger erbij houden)
koperen dichtingen onderaan injector wegdoen, blijven soms in het gat zitten, blijft soms aan de injector hangen
koperen dichting vervangen, en alles terug monteren.



hoi,

is dat jij die ook in een ford garage werk ?? dus ik denk dan wel dat je er verstand van hebt. het is nog steeds niet hersteld. kan dit kwaad ?
ik ondervind niet echt veel ervan. enkel dat hij soms wat meer trilt als de verwarming of airco op max staat.
heb eerst andere kosten moeten doen omdat er iemand in mijn gat gereden heeft op de parking. dus was het voor mij.... was al duur genoeg, nieuw koffer, nieuwe bumper nieuwe sensoren enzo..

vanwaar ben jij ergens ? anders kom ik eens tot bij jou om te zien wat er juist aan scheelt, jij kan dat verzeker wel rap zien.

groetjes


nu werk ik nog in een fordgarage ja, maar ga er binnenkort weg... reorganisatie in het bedrijf...

ongeval op parking... was dit een openbare parking of was het priveparking? groot verschil, want op een openbare parking is het verkeersreglement van toepassing en dus was je in je recht... dit ter zijde

het kan niet echt kwaad dat je ermee blijft rijden, het wordt gewoon moeilijker voor de zaak los te krijgen en dus kan de werktijd iets langer zijn. het trillen is normaal geen resultaat van de injector... kan zijn dat er hierdoor meer weerstand zit doordat de alternator belast wordt maar dat heeft niks te maken met je injector.
ikzelf doe geen diagnose's en herstellingen buiten de garage om, dus als je wil, kan je steeds contact opnemen met mijn werkgever, weet wel dat dit dan ook de officiële prijs zal zijn. het is een werkje dat in iedere garage (merk of niet) al eens gedaan heeft.
Avatar gebruiker
Grease monkey
Moderator meeting West-Vlaanderen
 
Berichten: 2029
Geregistreerd: zo maart 14, 2010 16:12
Woonplaats: Zwevezele

Re: injectoren

Berichtdoor fordfocus_2011 op ma feb 13, 2017 18:18

Grease monkey schreef:
fordfocus_2011 schreef:
Grease monkey schreef:miljaarde dju wat ne zever is dat ier allemaal????? :shock: :shock: :shock:

bovenblok vervangen? schade wegdek? ja beste, ze kunnen jullie toch alles wijsmaken wej...

de bedrading losmaken + plastic aan de kant leggen (3x boutje v 8 )
retourleidingen losmaken,
hogedrukleidingen losmaken, steeksleutel maat 14
lange umbraco maat 7 de moeren lossen,
met platte schroevendraaier aangekoekt vuil loskappen en met stofzuiger wegdoen
kleppendeksel wegdoen,
spantang (vise-grip) op de moer van de hogedruk zetten, opletten dat je schroefdraad niet beschadigd,
licht wikkelen dat de injector loskomt, zit deze los dan blijven wikkelen met lichte trekkracht uittrekken
injector uithalen en proper maken, let erop dat je het uiteinde niet teveel aanraakt en dat er geen vuil in de injector kan via hogedruk of retouraansluitingen
het gat van de injector ze proper mogelijk maken, let erop dat er niet teveel vuil in de cilinder gaat (stofzuiger erbij houden)
koperen dichtingen onderaan injector wegdoen, blijven soms in het gat zitten, blijft soms aan de injector hangen
koperen dichting vervangen, en alles terug monteren.



hoi,

is dat jij die ook in een ford garage werk ?? dus ik denk dan wel dat je er verstand van hebt. het is nog steeds niet hersteld. kan dit kwaad ?
ik ondervind niet echt veel ervan. enkel dat hij soms wat meer trilt als de verwarming of airco op max staat.
heb eerst andere kosten moeten doen omdat er iemand in mijn gat gereden heeft op de parking. dus was het voor mij.... was al duur genoeg, nieuw koffer, nieuwe bumper nieuwe sensoren enzo..

vanwaar ben jij ergens ? anders kom ik eens tot bij jou om te zien wat er juist aan scheelt, jij kan dat verzeker wel rap zien.

groetjes


nu werk ik nog in een fordgarage ja, maar ga er binnenkort weg... reorganisatie in het bedrijf...

ongeval op parking... was dit een openbare parking of was het priveparking? groot verschil, want op een openbare parking is het verkeersreglement van toepassing en dus was je in je recht... dit ter zijde

het kan niet echt kwaad dat je ermee blijft rijden, het wordt gewoon moeilijker voor de zaak los te krijgen en dus kan de werktijd iets langer zijn. het trillen is normaal geen resultaat van de injector... kan zijn dat er hierdoor meer weerstand zit doordat de alternator belast wordt maar dat heeft niks te maken met je injector.
ikzelf doe geen diagnose's en herstellingen buiten de garage om, dus als je wil, kan je steeds contact opnemen met mijn werkgever, weet wel dat dit dan ook de officiële prijs zal zijn. het is een werkje dat in iedere garage (merk of niet) al eens gedaan heeft.


Oké. Bedankt voor je reactie. Wat kan ik dan ondervinden door een lekkende injector ?

Zijn die trillingen dan normaal bij het aansteken van airco of verwarming op vol vermogen ? Of bij koudemotor ?

Dan ongeval was op privé parking
fordfocus_2011
 
Berichten: 48
Geregistreerd: zo dec 06, 2015 8:55

Re: injectoren

Berichtdoor Grease monkey op di feb 14, 2017 22:07

Wat kan ik dan ondervinden door een lekkende injector ?

Zijn die trillingen dan normaal bij het aansteken van airco of verwarming op vol vermogen ? Of bij koudemotor ?


een lekkende injector geeft een licht vermindert vermogen, daar een deel van de arbeidsdruk verdwijnt en dus niet alle druk op je piston komt. dit verlies is echter niet merkbaar als je normaal rijdt. (of zou moeten zijn dat het lek alle druk weglaat en dus je motor op 3 cilinders draait)
nadeel is dat een deel van de uitlaatgassen boven de motor uitgeblazen worden en niet in de uitlaat, waardoor je enige uitlaatgassen ruikt via de aanzuiging van de verwarming.

de trillingen kunnen voortkomen uit de riemspanner of trillingsdemper van de krukas. airco belast je multiriem meer, vol vermogen van verwarming is electrische belasting van de alternator.
Avatar gebruiker
Grease monkey
Moderator meeting West-Vlaanderen
 
Berichten: 2029
Geregistreerd: zo maart 14, 2010 16:12
Woonplaats: Zwevezele

Volgende

Keer terug naar Ford Focus

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten