verbrande koppeling

Discussie over de Ford Focus

Moderator: Beheerders

verbrande koppeling

Berichtdoor David Sebastiani op vr nov 10, 2017 17:29

In het bezit van Ford Focus Ecoboost 1.0 125 pk 3 cil sinds jan 2016 , 44 000 km, in de file richting zuiden net voor Gottard Pas Zwitserland, 40 min in de file, geen caravan , 4 personen en bagage, koppeling verbrand, verbrande geur laatste 5 min verward met geur verbrande wagen ( oorzaak file). Al mijn 5de Ford, 4de Focus, al 20 keer Gottard gedaan, soms 90 min file, vroeger ook met 120 000 km en Caravan aan de haak. Rijstijl is geen oorzaak. Vorige Fords allemaal Diesel en meer CC inhoud, nu hillstop en automatische stop bij stilstand. Voorlopig geen interventie van Ford. Iemand gelijkaardige ervaringen en oplossingen. graag reactie
Laatst bijgewerkt door David Sebastiani op za nov 11, 2017 17:42, in totaal 1 keer bewerkt.
David Sebastiani

Word een Viking

Re: verbrande koppeling

Berichtdoor champion op za nov 11, 2017 17:18

een ecoboost met + 800kg gewicht aan caravan en 200 kg bagage in de wagen of zo ???

Kijk eens in je handleiding van je wagen of je uberhaut een caravan mag trekken. Goed in de tabel kijken dat je de gegevens bekijkt met de juiste motor.

Ik kan me voorstellen dat je caravan teveel weegt samen met de inhoud voor dit type motor.

Tips:

* Watertanks (proper en afval) leggen kan al veel gewicht besparen.
* Probeer in de file zoals elke truck wat te "slenteren" zodat je niet telkens van stilstand dient te vertrekken.
champion

Re: verbrande koppeling

Berichtdoor David Sebastiani op za nov 11, 2017 17:52

Tekst aangevuld,==>al jaren geen caravan meer, Toch blijf ik het niet normaal vinden dat wagen met 4 inzittenden en bagage, na iets meer dan anderhalve jaar, de koppeling het begeeft op 44 000 km. PS.Toevallig rijdend achter een Zwitser die aan het slenteren was.( afstand aan het opbouwen tussen voorganger vooraleer te starten, ik reed dus gelijkaardig) Ik zou graag gelijkwaardige voorbeelden willen kennen, problemen met de koppeling van Focus. Om nadien Ford aan te spreken uiteindelijk zit ik nog in de Garantie van onder de 2 jaar. Rijstijl is al 40 jaar gelijk, dit parcours al 20 keer gedaan. Kosten lopen uitermate hoog op € 2 706,06 herstelling en huur auto € 563,70, in Zwitserland. ( + extra hotel en verblijfkosten herstelling duurde 11 dagen omwille van vertraging aanleveren stukken uit Duitsland met de feestdagen van 1 november, )
David Sebastiani

Keer terug naar Ford Focus