Geen vermogen, veel verbruik

Discussie over de Ford Focus

Moderator: Beheerders

Geen vermogen, veel verbruik

Berichtdoor Harman_Kardon op ma feb 04, 2019 13:56

Sinds enkele weken verbruikt mijn Ford focus van 2004 1.6 16v veel. En heeft heel vaak geen vermogen meer, dit is met koud en warme motor.
Ik heb de auto laten uitlezen, er zijn geen foutcodes aanwezig behalve dat de Lambda waardes aantonen dat de motor 12% arm loopt op lange termijn, bij idle loopt de auto 8% arm, en bij volgas loopt ie altijd constant 25% arm. Alleen als ik heel rustig accelereer geven de waardes normaal aan -2 %

Er is ook op valse lucht gecontroleerd met behulp van rooktest. Uitlaatsysteem is ook gecontroleerd op lek. Er is helemaal niks gevonden. Ook zijn de sensors vervangen geweest zoals Lambdasonde, Map-sensor, iac, gaskleppositiesensor, cilinderkop temp sensor. ook zijn de injectoren en alle aanwezige filter op de auto vervangen. De brandstofpomp is vervangen (alleen de pomp). boven de 2000 toeren gebeurd er gewoon niks meer als je verder wilt accelereren. Een monteur heeft mij een tip gegeven dat het nog steeds de brandstofpomp kan zijn, dat de behuizing inwendig kan lekken waardoor je druk verliest. Zou dit een mogelijkheid kunnen zijn?
Harman_Kardon

Word een Viking

Keer terug naar Ford Focus