Bluefin op Mondeo MK5

Motor, versnellingsbak, differentieel, ...

Moderator: Beheerders

Bluefin op Mondeo MK5

Berichtdoor cuball op vr sep 08, 2017 13:40

Ik ben aan het bekijken/overwegen om een bluefin toestel aan te kopen om mijn Mondeo een upgrade te geven, maar gezien het om een lease wagen gaat had ik graag geweten of:

- ECU flash counter ? Kunnen ze dit nog uitlezen na een flash?
- Ik rij met m'n 180.000 km. Zou dit na een tuning een probleem geven?
- Als ik naar de garage ga voor onderhoud, kunnen ze daar dan ook maar iets van zien?
- terugzetten van de originele firmware, kan dit nog na 4 jaar (en na service bij de Ford dealer)
- zijn er gevallen gekend waar de verzekering moeilijk deed omdat de auto "getuned" was en meer vermogen had dan ingeschreven ?

Zijn er nog andere zaken waar ik moet op letten ?
cuball

Word een Viking

Re: Bluefin op Mondeo MK5

Berichtdoor Dragunov 'Mr Update' op za sep 09, 2017 11:45

cuball schreef:Ik ben aan het bekijken/overwegen om een bluefin toestel aan te kopen om mijn Mondeo een upgrade te geven, maar gezien het om een lease wagen gaat had ik graag geweten of:

- ECU flash counter ? Kunnen ze dit nog uitlezen na een flash?

Zoeken we uit waar dit te vinden is

- Ik rij met m'n 180.000 km. Zou dit na een tuning een probleem geven?

Normaal gezien niet

- Als ik naar de garage ga voor onderhoud, kunnen ze daar dan ook maar iets van zien?

Kunnen ze totaal niet zien

- terugzetten van de originele firmware, kan dit nog na 4 jaar (en na service bij de Ford dealer)

Perfect mogelijk, wordt opgeslagen op Bluefin en als de wagen door dealer een update krijgt dan geven ze de aangepaste software ook een update

- zijn er gevallen gekend waar de verzekering moeilijk deed omdat de auto "getuned" was en meer vermogen had dan ingeschreven ?

Niet dat ik weet

- Zijn er nog andere zaken waar ik moet op letten ?

Eigenlijk niet
Ford Focus II Trend++ 1600 TDCi 109PK+; Aquarius Blue; Bouwjaar: april 2005; RIP: juni 2016;

Ford Mondeo V Titanium 2.0TDCi 150PK+; Panther Black; First Edition Pack; Bouwjaar: februari 2015;
Dragunov 'Mr Update'
Beheerder

2005 Ford Focus

Berichtdoor cuball op ma sep 11, 2017 14:23

Ik las hier en op andere fora dat het eigenlijk mogelijk zou zijn op de 180pk map te activeren ? Misschien goedkoper dan een bluefin te installeren..

Is dit moeilijk, en waar kan je dit laten doen ?
Grote risico's ?
Hoe ziet dit er dan uit in de garage, mogelijks is het voor hen dan wel een verandering zichtbaar ? (of is dit onzichtbaar?)
Kan je achteraf terug naar de 150pk versie ?
cuball

Berichtdoor Dragunov 'Mr Update' op ma sep 11, 2017 19:42

Je kan inderdaad terug naar 150PK, zend maar pb ;)
Ford Focus II Trend++ 1600 TDCi 109PK+; Aquarius Blue; Bouwjaar: april 2005; RIP: juni 2016;

Ford Mondeo V Titanium 2.0TDCi 150PK+; Panther Black; First Edition Pack; Bouwjaar: februari 2015;
Dragunov 'Mr Update'
Beheerder

2005 Ford Focus

Keer terug naar Technisch > Aandrijving & Performance