Ford mondeo 1997 1800td geeft vanzelf gas!

Motor, versnellingsbak, differentieel, ...

Moderator: Beheerders

Ford mondeo 1997 1800td geeft vanzelf gas!

Berichtdoor JayJay op ma feb 12, 2018 16:06

Hoi,

Mss iemand die mij kan helpen?

Ik heb een ford mondeo 1800TD van 1997.
Sinds een paar weken na even stationair draaien (zowel na het vertrekken als ergens te hebben stilgestaan), en ik wil in 1ste versnelling vertrekken --) dan geeft de auto vanaf ik aan een +/-2000 toeren komen, gewoon compleet uit zichzelf volgas tot aan/soms net in het rood, ondanks dat ik het gaspedaal maar een beetje indruk om stil te willen vertrekken!!!! Daarna valt hij wel gewoon terug in normale toeren, maar als ik dan terug ergens stationair heb stilgestaan gedraaid, en terug wil vertrekken, gebeurd het gewoon terug opnieuw! Het gebeurt ook niet echt elke keer, maar van de 10 keren gebeurt het toch een 8-tal keer!!

Iemand soms een idee wat het probleem zou kunnen zijn? :shock: :shock: :shock:
JayJay

Word een Viking

Re: Ford mondeo 1997 1800td geeft vanzelf gas!

Berichtdoor dave van dessel op do maart 08, 2018 13:20

JayJay schreef:Hoi,

Mss iemand die mij kan helpen?

Ik heb een ford mondeo 1800TD van 1997.
Sinds een paar weken na even stationair draaien (zowel na het vertrekken als ergens te hebben stilgestaan), en ik wil in 1ste versnelling vertrekken --) dan geeft de auto vanaf ik aan een +/-2000 toeren komen, gewoon compleet uit zichzelf volgas tot aan/soms net in het rood, ondanks dat ik het gaspedaal maar een beetje indruk om stil te willen vertrekken!!!! Daarna valt hij wel gewoon terug in normale toeren, maar als ik dan terug ergens stationair heb stilgestaan gedraaid, en terug wil vertrekken, gebeurd het gewoon terug opnieuw! Het gebeurt ook niet echt elke keer, maar van de 10 keren gebeurt het toch een 8-tal keer!!

Iemand soms een idee wat het probleem zou kunnen zijn? :shock: :shock: :shock:

Dit zou wel eens een serieus probleem kunnen zijn
Mogelijk een turbo die olie lekt en dus bij stilstand beetje olie op bouwt die bij gas geven binnen gezogen word
Dit kan je zelf nazien door de intercooler slang los te maken en op olie te controleren
Hier zal beetje olie aanwezig zijn maar mag er niet uit lopen
Controleer zeker ook je olie peil
Maar ik zou toch de raad geven de wagen binnen te brengen bij de garage voordat je er mee in panne komt te staan
dave van dessel

Keer terug naar Technisch > Aandrijving & Performance