Regenwater lekkage Galaxy 2001

Discussie over de Ford Galaxy

Moderator: Beheerders

Regenwater lekkage Galaxy 2001

Berichtdoor Joch3m op wo mei 22, 2013 9:25

Sinds een aantal weken heb ik regenwater wat van buitenaf naar binnen loopt en vervolgens onder het dashboard vandaan loopt aan zowel de bestuurders- als passagierskant. Wanneer je na een heftige regenbui een bocht neemt hoor je het klotsen in het dashboard en zie je de waterstralen onderuit lopen.

Afgelopen week heb ik de regengoot voor het interieurfilter (motorzijde) helemaal schoon gemaakt en de gaten aan beide kanten open gemaakt maar dat hielp dus helaas niet.

Iemand enig idee waar ik dit verder kan zoeken?

Alvast bedankt,

Jochem
Panther Black Ford S-Max 2.5T uit 2009 met [s]110[/s] 128dkm and counting.
Joch3m

Word een Viking

Re: Regenwater lekkage Galaxy 2001

Berichtdoor King op vr mei 24, 2013 16:59

Toen ik nog een mondeo had, was het aan de passagierskant nat. Bleek dat het water binnen kwam via de interieurfilterbak. Lag een boel rotzooi op en de pakking was lek.
Ford S Max 2.0 Titanium
Goud metallic, 18 inch spoke velgen, in de winter 16inch LMV, parkeer sensoren, CC, AC ,bj 9-2007, bestuurders en pasagiers stoel 8 voudig verstelbaar.
kmst 130.000 .
King

Re: Regenwater lekkage Galaxy 2001

Berichtdoor Joch3m op di aug 27, 2013 16:28

Na veel lezen en zoeken waarbij ik vooral aan een aantal engelse sites heel veel heb gehad is het probleem opgelost.

1: zoals king al zegt gaat op de plek waar het interieurfilter zit zich heel veel vuil verzamelen. Hier kan je superslecht bij dus de dealer gaat dit nooit preventief schoonmaken. Ik heb met een hoop moeite en een luchtspuit de gehele goot schoon gemaakt. rechts en links zitten doorvoeren naar de wielkasten, deze zaten beide verstopt dus maak deze ook goed schoon, doorsteken met een stokje of iets dergelijks.

2: onder het voorruit zitten allemaal van die leuke plastic kapjes die naar verloop van tijd los gaan zitten en dus niet meer goed het water weg houden uit de motorruimte. Deze heb ik allemaal vastgekit en aan de bovenkant netjes afgekit.

3: Ook naast het voorruit zitten 2 rubbere stroken voor regenwater afvoer. Deze zaten beide los en heb ik ook vast gekit.

Hiermee het probleem volledig opgelost.
Panther Black Ford S-Max 2.5T uit 2009 met [s]110[/s] 128dkm and counting.
Joch3m

Keer terug naar Ford Galaxy