Nieuwe Fiesta 2017

Plaats hier al de Ford nieuwtjes

Moderators: Moderators, Beheerders

Vind je de nieuwe Fiesta 2017 geslaagd?

Ja, schitterende wagen!
9
29%
Ik ben er nog niet helemaal uit, een twijfelgeval.
15
48%
Nee, ik hou het bij de MK7 (= vorige model)
7
23%
 
Totaal aantal stemmen : 31

Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor Ax_Dude op wo nov 30, 2016 20:03

In de verkoopstatistieken doet hij het nog altijd behoorlijk, maar de jaren begonnen toch echt de tellen voor de Fiesta. Vandaag maken we kennis met de compleet nieuwe zevende generatie!

De Fiesta die je momenteel op de prijslijst van Ford vindt, staat stiekem alweer sinds 2008 in de showrooms. De B-segmenter is in Europa nog altijd razend populair, maar de tijd voor een opvolger is nu echt gekomen. We heten welkom: de nieuwe Fiesta!

Vaak schrijven we over nieuwe modellen dat ze net iets luxueuzer zijn dan hun voorgangers. Dat geldt voor de Fiesta meer dan ooit. De Ka werd uit het A-segment gehaald en diens opvolger, de Ka++, opereert nu aan de onderkant van het B-segment. Dat geeft de Fiesta ruimte te klimmen op de ladder. De Fiesta wordt hoger in de markt gezet, iets dat ook blijkt uit het feit dat hij als Vignale beschikbaar komt. Daarover later meer.

Wat uiterlijk betreft sluit de Fiesta naadloos aan op het uitgaande model. Grote verschillen vinden we in de vorm van de achterlichtunits, die nu horizontaal georiënteerd zijn, en de scherpere scheiding tussen motorkap en voorruit.

Motoren

Op de internationale motorenlijst zet Ford een overzichtelijkere reeks benzine- en dieselmotoren. Ford spreekt over een 1.0-liter EcoBoost die in drie smaken te krijgen is: met 100, 125 en 140 pk. Schakelen gaat middels een handgeschakelde zesbak. De 100 pk pk sterke variant is optioneel met automatische transmissie te krijgen. De lijst gaat verder met een 1.1-liter driecilinder benzinemotor die met 70 en 85 pk leverbaar komt. Deze 1.1 vervangt de oude 1.0 driecilinder. Schakelen gaat met een handgeschakelde bak met vijf verzetten. Dieselen kan met Fords 1.5 TDCi, een viercilinder die met 85 pk en 120 pk te bestellen valt.

Ford heeft het complete chassis van de Fiesta verbeterd en waar nodig was vernieuwd, iets dat er voor zorgt dat de nieuwe generatie 15 procent stijver is dan zijn voorganger. De spoorbreedte neemt aan de voorzijde met 3 centimeter toe, aan de achterzijde met 1 centimeter. De wielbasis groeit met een bescheiden 4 mm. Volgens Ford is de stuurweerstand met maar liefst 20 procent afgenomen.

Tech

Geen nieuwe auto zonder de komst van nieuwe veiligheidssystemen. Een uitgebreid pakket bestaande uit twee camera's, drie radars en 12 ultrasone sensoren zorgen voor een 360-graden beeld rond de auto. Pre-Collision Assist met voetgangersdetectie is aanwezig, een systeem dat ook in het donker zijn werk weet te doen. Active Park Assist zorgt ervoor dat de Fiesta zich zelfstandig in parkeervakken kan plaatsen. De lijst gaat verder met zaken als Auto High Beam, verkeersbordherkenning, adaptieve cruise control, dodehoekdetectie, Cross Traffic Alert, Lane Keeping Assist en Alert, Forward Collision Warning, Driver Alert en Distance Indication. Haal maar weer adem.

Waar je in de uitgaande Fiesta ver moet zoeken naar een actueel Sync-systeem, krijgt de zevende generatie optioneel direct het verse Sync3 in zijn binnenste gemonteerd. Dat binnenste is behoorlijk op de schop gegaan. Het aantal knoppen is met 40 procent afgenomen en voortaan vinden we, afhankelijk van de uitvoering, bovenop het dashboard een 6,5-inch metend scherm. Op audiogebied is het niet meer Sony maar B&O; Play dat zijn producten mag leveren. Op de optielijst komen verder zaken als, voor het eerst, een enorm glazen panoramadak te staan.

Titanium, Vignale, Active en ST-Line

De Fiesta volgt de lijn die Ford heeft ingezet met de Vignale versies van onder andere de Mondeo, S-Max en Galaxy. De Fiesta Vignale staat op kenmerkend 18-inch lichtmetalen wielen en wordt voorzien van een weelderig met geruit leer bekleed interieur met fraaie stiksels.

Wie liever op de sportieve toer gaat in afwachting van een volwaardige ST-versie, heeft Ford zijn ST-Line-label opnieuw naar de Fiesta gebracht. Met zijn sportief ogende bumperwerk, ditto ogende wielen en een interieur met sportstoelen, een aan de onderkant afgeplat stuurwiel en aluminium pedalen is de Fiesta op optisch vlak in ieder geval klaar voor het stevige boenderwerk. Om dat laatste te bevorderen, is de Fiesta net als bij de ST-Line van het uitgaande model, dichter tegen het asfalt gedrukt

Voor het eerst is de Fiesta er ook als Active, een hoog op de poten geplaatst model met kunststof wielkastranden en beschermplaten aan de voor- en achterzijde. Opvallend is dat de verschillende smaken van de Fiesta zich van elkaar onderscheiden met ander bumperwerk. Op termijn krijgen ook andere modellen de Active-saus over zich heen gegoten.

Wat de nieuwe Fiesta gaat kosten, weten we begin volgend jaar. In juni 2017 slaat Ford de orderboeken open.

Bron: autoweek.nl

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ford S-Max Titanium 2.0 Tdci
Ford Genk 1962-2014
Avatar gebruiker
Ax_Dude
Beheerder
 
Berichten: 7166
Geregistreerd: vr dec 30, 2005 19:31
Woonplaats: Dilsen-Stokkem

Word een Viking

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor Ax_Dude op wo nov 30, 2016 20:07

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ford S-Max Titanium 2.0 Tdci
Ford Genk 1962-2014
Avatar gebruiker
Ax_Dude
Beheerder
 
Berichten: 7166
Geregistreerd: vr dec 30, 2005 19:31
Woonplaats: Dilsen-Stokkem

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor Ax_Dude op wo nov 30, 2016 20:09

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ford S-Max Titanium 2.0 Tdci
Ford Genk 1962-2014
Avatar gebruiker
Ax_Dude
Beheerder
 
Berichten: 7166
Geregistreerd: vr dec 30, 2005 19:31
Woonplaats: Dilsen-Stokkem

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor Speedymondeo op wo nov 30, 2016 20:34

Een gemiste kans. Ik denk dat er intussen betere, ruimere wagens zijn in het B-segment. Het is eerder een tweede upgrade van het oude model dan een nieuw model. Er is echt veel te weinig ruimte achterin en ook de koffer mist inhoud. Het wordt nog drukker bij de concurrentie vrees ik. Ook de KA+, Eco Sport, B-max worden stilaan muurbloempjes. Het wordt hoog tijd om een vernieuwende topdesigner aan te trekken bij Ford.
Speedymondeo
 
Berichten: 130
Geregistreerd: wo jun 06, 2012 9:41

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor 104gr op wo nov 30, 2016 20:56

Het officiële persbericht van Ford:
PERSBERICHT

Nieuwe Ford Fiesta-generatie – De meest geavanceerde kleine auto ter wereld – Vier modellen met apart karakter

• Nieuwe Ford Fiesta-generatie – De meest geavanceerde kleine auto ter wereld – biedt een uitgebreid gamma met de luxueuze Vignale, sportieve ST-Line, stijlvolle Titanium en Active cross-over

• Fiesta is eerste Ford met Voetgangersdetectie die aanrijdingen in het donker kan helpen voorkomen; Active Park Assist met reminterventies om lichte aanrijdingen bij het handenvrij parkeren te vermijden

• Fiesta beschikt ook als eerste Ford over een hoogwaardig B&O PLAY-audiosysteem. Connectiviteit van SYNC 3 ondersteund door zwevende aanraakschermen tot 8" groot met hogeresolutieweergave

• Elegant koetswerk en ergonomisch interieur voor nieuwe personaliseringsmogelijkheden. Luxueuze uitrusting zoals een panoramisch glazen schuifdak. Meer raffinement dankzij 7 procent minder rolgeluiden

• Motorgamma met 1,0-liter EcoBoost 140 pk, 1,5-liter TDCi 120 pk – eerste krachtige dieselversie voor de Fiesta – en nieuwe zestrapsautomaat. Verwachte CO2-uitstoot: vanaf 82 g/km*

• Rijplezier nog verhoogd met nieuwe ophanging en elektronische koppelvectoring. Grip in de bochten met 10 procent verbeterd, remafstanden ingekort met 8 procent

Sint-Agatha-Berchem, 30 november 2016 – Ford onthulde vandaag de volgende generatie van de Ford Fiesta, de meest geavanceerde kleine auto ter wereld, tijdens het speciale Go Further-evenement in Keulen (Duitsland).

Als onderdeel van het meest complete en veelzijdige modelgamma uit de veertigjarige geschiedenis van de Europese Fiesta werd de nieuwe generatie voorgesteld met de breedste waaier aan geavanceerde rijhulptechnologieën en connectiviteitsvoorzieningen ooit in een kleine seriewagen.

Ford heeft vier verschillende productieversies van de Fiesta onthuld, waaronder de stijlvolle Fiesta Titanium, de op de Ford Performance-modellen geïnspireerde Fiesta ST-Line, de hoogwaardige Fiesta Vignale en de Fiesta Active cross-over, het eerste in een nieuw gamma van Active-modellen dat Ford de komende jaren zal uitrollen.

De drie- en vijfdeurs Fiesta zullen zich onderscheiden door een superieure kwaliteit en verfijning, een stijlvol nieuw koetswerk en een revolutionair interieurdesign met meer personaliseringsmogelijkheden dan ooit tevoren. Ford heeft ook het rijplezier versterkt dat de Fiesta vier jaar op rij tot de meest verkochte kleine wagen in Europa heeft gemaakt.

"We delen onze passie voor de Fiesta met onze klanten. Daardoor hebben we het aantrekkelijke, aangename en sportieve karakter van deze iconische kleine auto naar het volgende niveau kunnen tillen. Er is nu een nog ruimere keuze aan modellen, met elk een eigen persoonlijkheid," verklaarde Jim Farley, executive vice president en president Europe, Middle East & Africa bij Ford Motor Company. "Er is nu een versie van de Fiesta voor elke bestuurder, waaronder de luxueuze Fiesta Vignale en de Fiesta Active cross-over. De Fiesta beschikt over geavanceerde technologieën en functies waar klanten van een kleine auto een paar jaar geleden enkel van konden dromen."

Een van de toonaangevende rijhulpsystemen van de Fiesta is een verbeterde voetgangersdetectie met sensoren die tot 130 meter vooruit kunnen kijken en voor het eerst ook aanrijdingen in het donker kunnen helpen voorkomen. Ford Active Park Assist activeert dan weer het remsysteem om lichte aanrijdingen bij het handenvrij parkeren te voorkomen.

De Fiesta is tevens de eerste Ford met een hoogwaardig audiosysteem B&O PLAY en biedt voor het eerst een panoramisch glazen schuifdak. Het geavanceerde communicatie- en entertainmentsysteem SYNC 3 is eveneens van de partij in de Fiesta en wordt ondersteund door zwevende aanraakschermen tot 8" groot met hogeresolutieweergave en ruime en ergonomische interieurvoorzieningen die het aantal toetsen op de middenconsole bijna halveren voor een meer intuïtieve bediening.

Het uiterst geavanceerde motorgamma omvat onder meer de meermaals bekroonde 1,0-liter EcoBoost-benzinemotor met vermogens tot 140 pk en een 1,5-liter TDCi diesel met 120 pk, de krachtigste diesel ooit in een Fiesta. Ford verwacht een CO2-uitstoot vanaf 82 g/km, ondersteund door een gloednieuwe zesversnellingsbak met innovatieve wrijvingsreducerende technologieën.

Uitgebreid Fiesta-gamma
Het meest complete Fiesta-gamma ooit voldoet aan de groeiende behoeften naar meer keuze en een hogere kwaliteit in het B-segment.

De volgende Fiesta-generatie zal voor het eerst worden aangeboden als de luxueuze Ford Fiesta Vignale, die kadert in de hoogwaardige product- en bezitservaring Ford Vignale. De Fiesta Vignale vervoegt daarmee de Mondeo, S-MAX, Kuga en Edge Vignale als meest exclusieve versies van het Ford-gamma in Europa. Hij onderscheidt zich door unieke 18" lichtmetalen velgen, exclusieve koetswerkdetails en kleuren en lederen zetels met een zeshoekig stiknaadpatroon.

De Fiesta Active is de eerste cross-overversie van de Fiesta en koppelt het befaamde rijgedrag van de Fiesta aan de functionaliteit van een hatchback en een robuuste cross-overstijl met een verhoogde bodemvrijheid, dakstangen en extra beschermstrips.

Eerder dit jaar lanceerde Ford ook voor het eerst een nieuw gamma ST-Line-modellen, waarvan het koetswerk en interieur inspiratie opdoen bij de Ford Performance-modellen. Ze worden bovendien aangedreven door krachtige Ford EcoBoost-benzinemotoren en TDCi-diesels en richten zich tot klanten die dromen van het sportieve imago van de Ford ST-modellen maar geen behoefte hebben aan het volledige prestatiepotentieel van de met sportwagentechnologieën geoptimaliseerde ST-motoren en -onderstellen.

De Fiesta ST-Line is te herkennen aan zijn sportieve koetswerkstijl met onder meer unieke lichtmetalen velgen en een specifiek ontwerp voor het radiatorrooster, de voor- en achterbumper en de zijschorten. Het interieur kan schermen met sportzetels, lichtmetalen pedalen en een afgeplat stuurwiel. De rijervaring wordt dan weer opgekrikt door de sportophanging.

Ford onthulde tevens de Fiesta Titanium, die een voorsmaakje geeft van de rijkelijke uitrusting en hoge kwaliteit die Fiesta-klanten in heel Europa voorgeschoteld zullen krijgen. In de eerste tien maanden van 2016 namen de hogere uitvoeringen bijna 60 procent van de Ford-verkoop voor hun rekening. Zo werd 48 procent van de Fiesta's dit jaar verkocht in de Titanium-versie. Daarnaast komt er ook een Trend-variant van de Fiesta.

"Het aantal inschrijvingen van de duurdere stadswagens is met 24 procent gestegen tegenover dezelfde periode vorig jaar en tegelijk steeg ook de vraag naar de basisversies met 11 procent," becijferde Roelant de Waard, vice president Marketing, Sales & Service bij Ford of Europe. "Ford biedt nu meer keuze voor klanten in het B-segment, en zorgt voor uitzonderlijk veel waarde met de nieuwe KA+. Tegelijk verschijnt een nieuwe generatie van het Fiesta-gamma met zeer aantrekkelijke, gepersonaliseerde modellen."

De meest geavanceerde kleine auto ter wereld
De nieuwe Ford Fiesta-generatie kan schermen met een toonaangevend gamma van technologieën om het comfort, het gebruiksgemak en de veiligheid te verhogen. De geavanceerde rijhulpsystemen worden ondersteund door twee camera's, drie radars en twaalf ultrasone sensoren, die samen een 360°-beeld van de omgeving rond de wagen creëren en die de weg voor de auto over een afstand van 130 meter scannen. Dat is verder dan de lengte van een voetbalveld.

De Fiesta beschikt als eerste Ford over een verbeterde versie van Pre-Collision Assist met voetgangersdetectie om mensen op of naast de weg voor de auto te detecteren. 's Nachts gebruikt het systeem het licht van de koplampen van de auto.

Het systeem is ontwikkeld om de impact van bepaalde frontale botsingen tussen voertuigen en voetgangers te beperken of de botsing zelfs helemaal te voorkomen. Een breedhoekcamera verbetert de tracking van voetgangersbewegingen.

Ook voor het eerst aanwezig op de Fiesta is Fords Active Park Assist met Perpendicular Parking, dat bestuurders helpt om geschikte parkeerplaatsen te vinden en de auto handenvrij te parkeren tussen andere auto's, hetzij in een lijn, hetzij zij aan zij. De technologie, die verder werd verbeterd voor de Fiesta, kan nu voor het eerst de remmen activeren als de bestuurder niet reageert op de aanwijzingen en waarschuwingen van het systeem tijdens de voorwaartse en achterwaartse bewegingen en als de auto op een obstakel of geparkeerde auto dreigt te botsen.

"Voor sommige bestuurders zijn onze geautomatiseerde parkeersystemen iets te geavanceerd: consumenten die ze voor het eerst gebruiken, zijn vaak erg onder de indruk," aldus Darren Palmer, small car vehicle line director bij Ford of Europe. "De reminterventies voor Active Park Assist kunnen lichte aanrijdingen tijdens het parkeren voorkomen en maken parkeren nog minder stresserend."


Andere functies die voor het eerst verkrijgbaar zijn op de Fiesta en de functionaliteit verhogen, zijn onder meer:
• Traffic Sign Recognition, dat voortaan ook afwijkende snelheidsbeperkingen op individuele rijstroken controleert zoals aangegeven op informatiebruggen boven snelwegen en het scherm aanpast wanneer de bestuurder van rijstrook verandert;
• Auto High Beam, dat nu doeltreffender werkt op wegen met een scheiding tussen de rijstroken voor de twee richtingen. Het systeem houdt voortaan ook rekening met vrachtwagens die in de andere richting rijden om te voorkomen dat hoger zittende chauffeurs verblind worden. Een nieuwe, zachte overschakeling verhoogt het comfort van bestuurders in het donker met zachte overgangen tussen dim- en grootlichten.

De Fiesta kan als eerste auto in zijn segment worden uitgerust met Cross Traffic Alert. Dat systeem waarschuwt bestuurders die achteruit een parkeerplaats uitrijden voor wagens in de buurt die hem kunnen kruisen. Deze functie is een van de in het totaal vijftien rijhulpsystemen die Fiesta-bestuurders ondersteunen. Andere voorbeelden zijn de adaptieve snelheidsregelaar (Adaptive Cruise Control), de regelbare snelheidsbegrenzer (Adjustable Speed Limiter), de dodehoekcontrole (Blind Spot Information System), de afstandsaanduiding (Distance Indication), de waakzaamheidsassistent (Driver Alert), de rijstrookassistent (Lane Keeping Aid), de rijstrookwaarschuwing (Lane Keeping Alert) en de botswaarschuwing (Forward Collision Warning).

SYNC 3 en B&O PLAY voor exclusief entertainment
Fords communicatie- en entertainmentsysteem SYNC 3 zal Fiesta-bestuurders in staat stellen om het audiosysteem, het navigatiesysteem en aangesloten smartphones te bedienen met eenvoudige gesproken commando's.

Een toets indrukken en zeggen 'Ik heb koffie nodig', 'Ik heb benzine nodig' of 'Ik moet parkeren' volstaat om respectievelijk cafés, benzinestations en parkings op te zoeken. Ook treinstations, luchthavens en hotels kan de bestuurder op die manier opzoeken. Het systeem is compatibel met Apple CarPlay en Android Auto™. SYNC 3 omvat ook SYNC AppLink, dat de spraakbediening uitbreidt naar diverse smartphone-apps zoals Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather en Los 40 Principales.

Het zwevende 8"-aanraakscherm in kleur is geïnspireerd op tablets en laat zich bedienen met veeg- en knijpbewegingen. SYNC 3 is eveneens verkrijgbaar met een zwevend 6,5"-aanraakscherm in kleur terwijl MyFord Dock over een 4,2"-kleurenscherm beschikt. Dat laatste maakt het mogelijk om mobiele toestellen zoals telefoons en navigatiesystemen op te bergen, vast te zetten en op te laden. Alle Fiesta-schermen bieden een ongeëvenaarde resolutie en zijn tot twee keer helderder dan die van de concurrentie, waardoor bestuurders de scherminformatie en -functies nog gemakkelijker kunnen lezen en gebruiken.

Om in te spelen op de overgang naar draagbare digitale multimedia wordt de Fiesta standaard geleverd met een Bluetooth-aansluiting en twee USB-poorten. Een geïntegreerde cd-speler is als optie verkrijgbaar, net als een DAB-radio. Hoe de bestuurders hun muziek ook raadplegen, de soundsystemen van de Fiesta leveren steeds een hoogwaardige kwaliteit, waaronder het eerste B&O PLAY-soundsysteem gemonteerd in een model van Ford.

De nieuwe B&O PLAY-systemen – exclusief voor het wereldwijde gamma van Ford – verhogen het luistergenot dankzij een speciaal uitgekiende plaatsing van de luidsprekers en een afstemming op elke wagen in het Ford-gamma. De Fiesta wordt bedacht met tien luidsprekers, waaronder een in de koffer gemonteerde subwoofer en een centrale luidspreker voor middelhoge tonen bovenaan het instrumentenbord, getooid met het aluminium B&O PLAY-logo en een uniek gaatjespatroon. De versterker levert een totaalvermogen van 675 watt, dat in goede banen wordt geleid door de digitale signaalverwerking (Digital Signal Processing). Die controleert de equalizing en mixing inclusief inschakelbare Surround Sound en genereert een nog rijkere en krachtigere klank, ongeacht de plaats waar men zit.

Intrinsieke kwaliteit
De nieuwe Fiesta-generatie biedt een hoger kwaliteitsniveau dankzij de betere specificaties, innovatieve technologie en verfijnde stijl van de Fiesta. Die beschikt ook over een panoramisch glazen schuifdak over de volledige lengte van het interieur en bestaat uit twee panelen van gehard en getint glas.

De geoptimaliseerde koetswerkafwerking resulteert in hoogwaardigere uitstraling. De parkeersensoren sluiten voortaan naadloos aan op de koetswerkpanelen, de ruitensproeiers zitten onder de motorkaplip, er zijn geen schroeven zichtbaar in de achterlichten of de achterkant, de speling tussen het dak en de achterklep werd ruim 30 procent kleiner... Stuk voor stuk voorbeelden die getuigen van de obsessie voor kwaliteit die beslist in de smaak zal vallen bij klanten.

De vlakke, naadloze oppervlakken kenmerken ook het interieur. De eendelige middenconsole loopt op discrete wijze over in het instrumentenbord voor een harmonieuze look en er zijn geen zichtbare bevestigingen in de vloer. De coatings zijn van de hoogste kwaliteit in zijn segment en zorgen voor een complexe, driedimensionale look.

De zetelmaterialen en tapijten van het hele Fiesta-gamma werden als eerste getest in het laboratorium voor hoogstaande materialen in het Britse Dunton. De zetelsteunen ondergingen daarbij 60.000 testcycli om de slijtagebestendigheid te verzekeren. De robuustheid van de kleuren wordt getest met een “weermeter” en geanalyseerd met een spectrometer, om zeker te zijn dat ze niet vervagen bij een langdurige blootstelling aan ultraviolet licht. De lederen zetels moeten bestand zijn tegen ingedroogde koffie en de verfstof van jeans. De lederen stuurwielen zijn getest op weerstand tegen zonnecrème.

Andere nieuwigheden die de Fiesta overnam van de grotere Ford-modellen zijn onder meer het verwarmde stuurwiel voor meer comfort op koude winterochtenden en het stijlvolle nieuwe instrumentenbord met een multifunctioneel 4,2" groot tft-scherm dat een aantrekkelijke startanimatie biedt.

De stijvere koetswerkstructuur, de afname van lawaai en trillingen, de beter geïsoleerde aandrijving en de geluidswerende voorruit dragen bij tot een comfortabelere en hoogwaardigere ervaring voor bestuurder en passagiers. De stilteniveaus in het interieur zijn de beste in het segment en omvatten een luidheid van de rolgeluiden in het interieur van 29,3 soon bij 100 km/u, een daling met 7 procent in vergelijking met de vorige Fiesta.

Bestuurders zullen de nieuwe Fiesta ook als gebruiksvriendelijker ervaren. Om een antwoord te bieden op de feedback van klanten kreeg de nieuwe Fiesta ruitenwissers die een 13 procent groter oppervlak beslaan, deuren die 20 procent minder kracht vergen om te sluiten en een brandstofvulopening die morsen tegengaat wanneer men gebruikmaakt van het EasyFuel-tanksysteem zonder dop om het tanken van foutieve brandstof tegen te gaan.

De deurrandbeschermers van Ford omvatten een in de deur verborgen beschermflap die in een fractie van een seconde wordt geactiveerd wanneer de deur open gaat om lak- en koetswerkschade te voorkomen en bestuurders te helpen wanneer ze in smalle plaatsen geparkeerd staan. Het nieuwe dakdesign kanaliseert regenwater weg van de dakranden en voorkomt dat er water op de inzittenden druppelt wanneer ze in- of uitstappen.

Bijkomende tests tijdens en na de productie hebben de kwaliteit nog opgedreven. Een nieuwe productietechnologie analyseert de geluidsfrequenties tijdens het persproces en kan onderdelen die niet aan de kwaliteitsnormen voldoen, identificeren voor ze de pers verlaten.

"We hebben heel wat aandacht besteed aan aspecten die klanten opmerken zonder er zich zelf van bewust te zijn, van speling tussen de koetswerkpanelen tot het gaspedaal," aldus Palmer. "De Fiesta is een van de meest voorkomende auto's op de markt en we wilden dan ook een auto afleveren die keer op keer bewonderende blikken afdwingt."

Evolutionair exterieurdesign
De vier Fiesta-varianten die in Keulen worden voorgesteld, accentueren de koetswerkstijl die voortbouwt op het gedurfde design van het vorige model, met een eleganter design en een meer vloeiende look.

De eenvoudigere, rechtere lijnen en de zuiverdere oppervlakken zetten de visuele uitstraling kracht bij. De motorkap kreeg een rustiger design zonder centrale bult, waardoor het nieuwe, bredere radiatorrooster een meer prominente plaats inneemt. De gestroomlijnde koplampen lopen verder door op de flanken en creëren zo een effect dat zowel overdag als 's nachts onmiddellijk herkenbaar is.

Het zijprofiel oogt rustiger en minder wigvormig en zorgt samen met het 71 millimeter langere en 12 millimeter bredere koetswerk voor een prestigieuzere uitstraling. De gordellijn strekt zich uit tot aan de koplampen en ook de ruitlijn werd uitgerekt met het oog op het vloeiende, ononderbroken design. Zelfs de buitenspiegels kregen een duidelijke afscheiding tussen het bovenste en onderste deel, die niet langer wordt onderbroken door de lens van de richtingaanwijzers.

De koetswerkflanken ogen sterk gebeiteld voor het Fiesta-segment en zijn ontworpen om boeiende reflecties te creëren onder de stadsverlichting. De unieke velgdesigns tot 18" omvatten asymmetrische ontwerpen die zelfs bij stilstand beweging suggereren. Achteraan versterken de nieuwe, horizontale lichten de bredere look van de breedgeschouderde Fiesta en pakken ze uit met een C-vormige lichtsignatuur.

"De nog steeds overweldigend positieve respons van klanten op het dynamische design van de huidige Fiesta bepaalt sterk mee waarom de Fiesta vandaag na 7 jaar nog altijd toonaangevend is in zijn segment," aldus Joel Piaskowski, director Design bij Ford of Europe. "We hebben het design naar een meer hedendaagse look laten evolueren, zonder de essentie van het concept ‘Fiesta’ te verliezen waar de klanten zo van houden. De volgende generatie van de Fiesta oogt verfijnd, maar veel meer gebeiteld met een even emotionele aantrekkingskracht. Het exterieur van de Fiesta is visueel eenvoudiger. Zo konden we sterkere karakterversies creëren in het uitgebreide gamma, elk met aparte voorzijdes, radiatorroosters en details die een veel breder publiek van klanten zullen aanspreken."

Elk van de vier Ford Fiesta-varianten onderscheidt zich door een uniek designkarakter dat voortbouwt op het kader van het vereenvoudigde basisdesign. Het kan ook verder gepersonaliseerd worden met opties zoals het contrasterende dak en de buitenspiegelkappen in de kleuren zwart, wit, Bohai Bay Mint of Chrome Copper (nieuw). Andere nieuwe koetswerkkleuren zijn onder meer Blue Wave en Milano Grigio (voor de Fiesta Vignale).

De specifieke gesatineerde Vignale-afwerking voor het patroon en de rand van het radiatorrooster, de mistlampranden, de zijdelingse karakterlijn en het sierelement van de diffuser achteraan dragen bij tot de luxueuze uitstraling van de Fiesta Vignale. De Fiesta Titanium is herkenbaar aan zijn chroomafwerking voor een eenvoudige maar hoogwaardige stijl. De verticale mistlampen worden met elkaar verbonden door een glimlachende karakterlijn in de bumper, die het model een meer optimistische en verwelkomende uitstraling geeft.

Het eenvoudige, op de Ford Performance-modellen geïnspireerde radiatorrooster van de Fiesta ST-Line laat geen twijfel bestaan over zijn prestaties. Ook oogt het sportieve koetswerk hoekiger en meer gespierd. Een functionele achterspoiler draagt bij tot zijn zelfzekere uitstraling.

De Fiesta Active onderscheidt zich verder door zijn verhoogde ophanging met donkere beschermstrips die vanaf de voorbumperlip over de wielkasten en de flanken naar de achterkant lopen. Het zeshoekige design van het radiatorrooster en de zwarte achtergrond voor de nummerplaatzone op de achterklep dragen net als het dak in contrastkleur en de dakstangen bij tot de meer robuuste en veelzijdige uitstraling.

Interieurcomfort en individuele stijl
Het bestuurdergerichte interieurdesign van de Fiesta werd beïnvloed door het gebruik van elektronische toestellen en tablets. Het logisch opgestelde en toch emotionele interieur oogt ruimer en exclusiever dankzij het ergonomische design en de zacht aanvoelende materialen – ook voor de bovenkant van het instrumentenbord. Het helpt ook een rustgevende omgeving te creëren die klanten kunnen personaliseren met diverse opties.

De personaliseringsopties, die werden ontworpen om het interieur meer karakter te geven zonder daarbij te raken aan de evenwichtige en harmonieuze lay-out, omvatten onder meer sierelementen voor de middenconsole en het instrumentenbord aan passagierszijde, de deurgrepen en de spiegelkap in de kleuren Race Red, Yellow, Bohai Bay Mint, Deep Impact Blue of Chrome Copper.

"Het design en de uitvoering van het Fiesta-interieur is revolutionair," legt Piaskowski uit. "Elk interieur zorgt voor een visuele versterking en verbetering van de verschillende karakters van het hele gamma van de Fiesta. De nieuwe designs bieden klanten kwaliteit op het gebied van materialen, vakmanschap en technologie en zorgen ervoor dat ze hun persoonlijkheid met individuele opties kunnen uitdrukken."

Die rustgevende interieurfilosofie wordt ondersteund door de gebruiksvriendelijke bedieningselementen. Het aantal toetsen in de middenconsole is bijna gehalveerd doordat heel wat connectiviteits- en entertainmentelementen werden verplaatst naar het 8"-aanraakscherm. De meest natuurlijke en ergonomische posities voor bedieningselementen en schermen werden bevestigd door middel van software die de oogbewegingen opvolgt. Zowel het scherm in het instrumentenbord als het centrale scherm werd optimaal gepositioneerd om informatie in een oogopslag weer te geven.

De achterpassagiers genieten 16 millimeter meer knieruimte dankzij nieuwe voorzetels met een dunnere rugleuning, die zachter aanvoelt en meer zijdelingse steun biedt. De centrale armsteun vooraan werd zodanig gepositioneerd dat ze ook grotere en kleinere bestuurders (+19 procent) hem kunnen gebruiken. De in de hoogte verstelbare bestuurderszetel kreeg een herwerkte lendensteun voor meer comfort, terwijl de positionering van de hoofdsteunen werd geoptimaliseerd voor alle inzittenden.

De nieuwe Fiesta-generatie heeft een bredere achterklep die de koffer vlotter toegankelijk maakt en biedt meer opbergruimte voor persoonlijke voorwerpen, zoals een 20 procent groter handschoenenkastje en een mediavak van 1 liter in de middenconsole. In de achterdeuren passen waterflesjes tot 0,6 liter voor gezinsuitstapjes.

Intelligenter, sterker, veiliger
De actieve- en passieveveiligheidssystemen vullen het complete gamma van rijhulpsystemen aan en zullen de nieuwe Fiesta naar alle waarschijnlijkheid de hoogste scores opleveren in de EuroNCAP-crashtests. De Fiesta kan als eerste Ford in Europa de vruchten plukken van met de computer gesimuleerde crashtests voor de volledige wagen dankzij de geavanceerde nieuwe Finite Element Analysis-technologie, die alle veiligheidsvoorzieningen, van airbags tot structurele koetswerkverstevigingen, doeltreffender optimaliseert.

Het koetswerk van de Fiesta gebruikt 36 procent meer boorstaal voor extra stevigheid op cruciale plaatsen zoals het bovenste deel van de nieuwe B-stijl, die een T-vormige configuratie gebruikt om zijdelingse botsenergie doeltreffender af te leiden naar het dak. De hertekende dwarsbalken in de deuren beschermen inzittenden nog beter tegen zijdelingse aanrijdingen en de deuren omvatten voortaan druksensoren die de gordels en airbags verscheidene milliseconden vroeger kunnen activeren. De zijarbags werden ontworpen om de arm van de inzittende weg te leiden van een impactzone.

De innovatieve beschermingssystemen omvatten een gordelvergrendeling, een mechanisch geactiveerd systeem om te voorkomen dat de gordel verschuift bij een ongeval. Zo wordt een knieairbag voor de bestuurder overbodig. De buitenste plaatsen achterin beschikken voortaan eveneens over voorspanners en krachtbegrenzers, die voordien enkel werden aangeboden op de voorste plaatsen, om passagiers nog beter op hun plaats te houden en gordelletsels te voorkomen.

Ouders van jonge kinderen zullen bovendien in de wolken zijn met de uitschakelbare passagiersairbag vooraan, die de installatie van kinderzitjes mogelijk maakt. Voetgangers worden voortaan beter beschermd dankzij koplampen die zich bij een impact naar achteren toe bewegen, alsook een wegklapbaar schutbord en wegklapbare ruitenwissers die hoofdletsels vermijden.

Geavanceerde aandrijfgehelen
Het vereenvoudigde gamma van geavanceerde Euro 6-benzine- en dieselmotoren combineert prestaties met zuinigheid om een toonaangevende gebruikservaring aan lagere gebruikskosten te koppelen.

Fords meermaals bekroonde 1,0-liter EcoBoost-benzinemotor is verkrijgbaar met 100, 125 en 140 pk en wordt gekoppeld aan een nieuwe handgeschakelde zesversnellingsbak met wrijvingswerende architectuur, die bijdraagt tot een CO2-uitstoot* vanaf 97 g/km of een optionele zestrapsautomaat met schakelhendels aan het stuur voor de versie met 100 pk.

De 1,0-liter EcoBoost driecilinder-turbomotor beschikt over geavanceerde technologieën zoals een directe hogedrukinjectie, een dubbele onafhankelijke nokkenastiming, en een innovatieve uit de as geplaatste krukas die een raffinement creëert dat zijn gelijke niet kent onder de driecilindermotoren.

De 120 pk sterke 1,5-liter TDCi-motor van Ford is de allereerste uiterst krachtige dieselmotor in een Fiesta. Hij biedt een veelzijdige combinatie van vermogen, koppel en zuinigheid voor een maximaal rijplezier, een handgeschakelde zesversnellingsbak en een verwachte CO2-uitstoot van 89 g/km. De 1,5-liter TDCi-motor is ook verkrijgbaar met 85 pk – 10 pk meer dan de zuinigste Fiesta van het vorige model – en biedt een verwachte CO2-uitstoot van 82 g/km in combinatie met de nieuwe handgeschakelde zesversnellingsbak.

De 1,5-liter TDCi-motor onderscheidt zich door een geoptimaliseerd ontwerp voor de brandstofkamers, een turbo – met variabele geometrie voor de versie met 120 pk – en een geavanceerde brandstofinjectie die het raffinement verhoogt. Smart Regenerative Charging verhoogt de zuinigheid door de alternator selectief in te schakelen en de batterij op te laden wanneer de wagen uitrolt of remt.

De 1,1-liter-benzinemotor van Ford deelt zijn driecilinderarchitectuur met de 1,0-liter EcoBoost en wordt aangeboden in combinatie met een nieuwe handgeschakelde vijfversnellingsbak voor de versies met 70 en 85 pk. Deze vervangen de atmosferische 1,25-liter benzinemotor en combineren een hoger vermogen met een lagere CO2-uitstoot vanaf 101 g/km.

Het verbruik wordt verder gereduceerd door het Auto-Start-Stop-systeem dat op alle motoren wordt aangeboden en de actieve lamellen in het radiatorrooster voor de 1,0-liter EcoBoost en de 1,5-liter TDCi met 85 pk. Een nieuwe Eco-toets voor de handgeschakelde transmissies past de instellingen van de motor en het gaspedaal aan om bestuurders te helpen nog meer brandstof te besparen. De aerodynamische afwerking van de onderkant draagt bij tot een lagere luchtweerstand.

Nog meer rijplezier
De nieuwe Fiesta-generatie bouwt voort op het toonaangevende rijgedrag van zijn voorganger om meer grip, betere remprestaties en een beter stuurgevoel te verzekeren in combinatie met een hoger rijcomfort en raffinement. Elk onderdeel werd geoptimaliseerd om het rijgedrag en het comfort te verbeteren.

Het meer doorgedreven gebruik van boorstaal, de laserlasnaden, de stijvere bevestigingspunten voor het subframe vooraan en de gelaste bevestigingspunten voor de torsieas vertalen zich in een 15 procent hogere torsiestijfheid. De sporen vooraan en achteraan werden 30 respectievelijk 10 millimeter breder en de wielbasis werd 4 millimeter langer om de ophanging te optimaliseren voor grotere 18"-velgen. Een lichtere en stijvere holle antirolstang vooraan draagt bij tot een betere rolcontrole en beter stuurgevoel. De wrijving werd met 20 procent gereduceerd en de versnellingsbakken schakelen nu soepeler.

Het Fiesta-onderstel biedt voortaan 10 procent meer grip in de bochten, mede dankzij de elektronische koppelvectoring (Torque Vectoring Control). Die optimaliseert de rijervaring door de binnenste wielen lichtjes af te remmen om de tractie en stabiliteit in de bochten te verbeteren. De remafstanden vanaf 100 km/u worden met meer dan 8 procent ingekort. Modellen met meer dan 100 pk hebben achteraan recht op schijfremmen.

De nieuwe, dubbel verlijmde ophangingslagerschalen zijn dubbel zo stijf als die van de vorige Fiesta voor een snediger stuurgevoel. De lagerschalen kregen ook een specifieke vorm om oneffenheden in het wegdek beter te isoleren en werken samen met een grotere torsieas achteraan om de impact van kleine oneffenheden en rolgeluiden in het interieur te beperken.

"Rijplezier staat centraal in de aantrekkingskracht van de Fiesta. Onze nieuwe Fiesta-generatie blijft trouw aan dat karakter, dat al generaties heeft gefascineerd en levert de scherpste, sportiefste en meest evenwichtige prestaties ooit," besluit Joe Bakaj, vice president Product Development bij Ford of Europe. "Door meer stijl, meer verfijning, meer technologie en meer rijplezier aan te bieden is de favoriete kleine auto van Europa meer Fiesta dan ooit tevoren."
Tourneo Connect 1.5 TDCi
104gr
 
Berichten: 718
Geregistreerd: di feb 16, 2010 21:36

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor Matt op do dec 01, 2016 12:32

Speedymondeo schreef:Een gemiste kans. Ik denk dat er intussen betere, ruimere wagens zijn in het B-segment. Het is eerder een tweede upgrade van het oude model dan een nieuw model. Er is echt veel te weinig ruimte achterin en ook de koffer mist inhoud. Het wordt nog drukker bij de concurrentie vrees ik. Ook de KA+, Eco Sport, B-max worden stilaan muurbloempjes. Het wordt hoog tijd om een vernieuwende topdesigner aan te trekken bij Ford.


Deel deze mening wel spijtig genoeg :(
Ford Fiësta sept 2003 --> feb 2011
Opel Corsa feb 2011 --> sept 2011
Ford Focus Francorchamps sept 2011 --> Hopefully a long time!
Avatar gebruiker
Matt
 
Berichten: 347
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 12:28
Woonplaats: Gavere

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor x3rb3ru$ op do dec 01, 2016 13:49

Uiterlijk ben ik er geen fan van, maar het dashboard is wel een enorme stap in de goede richting tov de huidige generaties. Ben nieuwsgierig wanneer de nieuwe ST uitlekt, maar denk toch dat ik meer fan ga zijn van de huidige styling.
x3rb3ru$
 
Berichten: 334
Geregistreerd: di feb 14, 2012 13:09

2005 Ford Fiesta

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor DeKevin op do dec 01, 2016 15:29

Een verwachte evolutie van de Fiesta en in lijn met wat de concurrentie doet.
Wat meer durf in het design had gemogen, maar al bij al een knappe wagen!

Een Fiesta en Vignale vloekt wel wat met de filosofie dat ze met Vignale proberen uitzetten.
Komen ze die Fiesta dan ook bij je thuis ophalen voor onderhoud 8) ?
2014 Ford Fiesta ST2 MP215 Spirit Blue
Eind 2016 Ford Focus RS MK3 Nitrous Blue
Avatar gebruiker
DeKevin
 
Berichten: 101
Geregistreerd: di maart 01, 2016 15:29
Woonplaats: Kontich

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor fantaflesdopke op do dec 01, 2016 16:48

DeKevin schreef: Een Fiesta en Vignale vloekt wel wat met de filosofie dat ze met Vignale proberen uitzetten.
Komen ze die Fiesta dan ook bij je thuis ophalen voor onderhoud 8) ?


En moet je dan ook naar een Ford Store om eentje te kopen?
Avatar gebruiker
fantaflesdopke
Donateur
 
Berichten: 1638
Geregistreerd: vr aug 03, 2007 9:42
Woonplaats: Merelbeke

2016 Ford Focus RS

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor DeKevin op vr dec 02, 2016 8:42

fantaflesdopke schreef:
DeKevin schreef: Een Fiesta en Vignale vloekt wel wat met de filosofie dat ze met Vignale proberen uitzetten.
Komen ze die Fiesta dan ook bij je thuis ophalen voor onderhoud 8) ?


En moet je dan ook naar een Ford Store om eentje te kopen?


Goeie vraag, maar dar zou een logisch vervolg zijn.
2014 Ford Fiesta ST2 MP215 Spirit Blue
Eind 2016 Ford Focus RS MK3 Nitrous Blue
Avatar gebruiker
DeKevin
 
Berichten: 101
Geregistreerd: di maart 01, 2016 15:29
Woonplaats: Kontich

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor Onkertje op vr dec 02, 2016 17:22

Smaken verschillen natuurlijk (en maar goed ook), maar het dashboard kan mij allerminst bekoren.
Het komt over alsof alles al getekend was toen men besloot om er nog een would-be tablet aan toe te voegen. Integreren was niet meer mogelijk, dus plaatsen we de tablet er maar gewoon voor.
Zeg nu eens eerlijk, lijkt dit ergens op? Hoe zou je reageren als je zo'n dashboard bij de concurrentie zag? Zou je schaterlachen en uitroepen dat het een misbaksel is? Ik wel.
Afbeelding

Mondeo MK5 Clipper 2.0 TDCI - 150 PK econetic.
Titanium Business+
Magnetic metaalkleur - Leder pack (charcoal black) - Titanium pack - Technology pack - Panoramadak.
Onkertje
 
Berichten: 62
Geregistreerd: ma jun 29, 2015 23:36
Woonplaats: Geraardsbergen

2014 Ford Mondeo

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor Kevin_ op vr dec 02, 2016 17:52

Onkertje schreef:Smaken verschillen natuurlijk (en maar goed ook), maar het dashboard kan mij allerminst bekoren.
Het komt over alsof alles al getekend was toen men besloot om er nog een would-be tablet aan toe te voegen. Integreren was niet meer mogelijk, dus plaatsen we de tablet er maar gewoon voor.
Zeg nu eens eerlijk, lijkt dit ergens op? Hoe zou je reageren als je zo'n dashboard bij de concurrentie zag? Zou je schaterlachen en uitroepen dat het een misbaksel is? Ik wel.


De laatste jaren nog in een Mercedes of Audi gezeten?
2016 Focus RS Nitrous Blue
Avatar gebruiker
Kevin_
 
Berichten: 533
Geregistreerd: di jan 02, 2007 13:28

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor Tom op vr dec 02, 2016 19:33

Kevin_ schreef:
Onkertje schreef:Smaken verschillen natuurlijk (en maar goed ook), maar het dashboard kan mij allerminst bekoren.
Het komt over alsof alles al getekend was toen men besloot om er nog een would-be tablet aan toe te voegen. Integreren was niet meer mogelijk, dus plaatsen we de tablet er maar gewoon voor.
Zeg nu eens eerlijk, lijkt dit ergens op? Hoe zou je reageren als je zo'n dashboard bij de concurrentie zag? Zou je schaterlachen en uitroepen dat het een misbaksel is? Ik wel.


De laatste jaren nog in een Mercedes of Audi gezeten?


peugoet 208 niet vergeten he. Daar is dat ook het geval :wink:
2008 => 2014 ford focus francorchamps 2008 1.8 TDCI
2014 => .... ford fiesta st2


(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.
Avatar gebruiker
Tom
Donateur
 
Berichten: 1260
Geregistreerd: ma okt 13, 2008 19:52
Woonplaats: de klinge

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor mondeo2015 op vr dec 02, 2016 20:47

Kevin_ schreef:
Onkertje schreef:Smaken verschillen natuurlijk (en maar goed ook), maar het dashboard kan mij allerminst bekoren.
Het komt over alsof alles al getekend was toen men besloot om er nog een would-be tablet aan toe te voegen. Integreren was niet meer mogelijk, dus plaatsen we de tablet er maar gewoon voor.
Zeg nu eens eerlijk, lijkt dit ergens op? Hoe zou je reageren als je zo'n dashboard bij de concurrentie zag? Zou je schaterlachen en uitroepen dat het een misbaksel is? Ik wel.


De laatste jaren nog in een Mercedes of Audi gezeten?


Met alle respect, maar in de mondeo mk5 oogt het toch wel anders, net als de focus enz.
Fijn dat alles aanwezig is(wss SYNC3?),maar er was plaats genoeg om het fatsoenlijk te doen
Maar ik kan best begrijpen dat een 'jong' publiek dit meer kan bekoren.
Mercedes en/of AUDI zijn ook niet meer wat ze geweest zijn, idd.
mondeo2015
 
Berichten: 94
Geregistreerd: ma nov 21, 2016 22:18

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor Ax_Dude op za dec 03, 2016 10:34

Ook voor mij is de nieuwe Fiesta eigenlijk ook wel een teleurstelling, waar het vorige model bij de lancering in 2008 echt wel indruk maakte qua design doet de nieuwe dat niet.
Qua exterieur lijkt het meer op een doorgedreven facelift (ookal is het een nieuw model), interieur kan me niet echt bekoren.

Zo'n tablet hoort niet thuis in een auto, het vloekt met de rest van de binnenzijde :|
Ford S-Max Titanium 2.0 Tdci
Ford Genk 1962-2014
Avatar gebruiker
Ax_Dude
Beheerder
 
Berichten: 7166
Geregistreerd: vr dec 30, 2005 19:31
Woonplaats: Dilsen-Stokkem

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor Onkertje op za dec 03, 2016 11:52

Kevin_ schreef:De laatste jaren nog in een Mercedes of Audi gezeten?


Neen, maar omdat anderen het ook zo doen moet ik het nog altijd niet mooi vinden hé.
Afbeelding

Mondeo MK5 Clipper 2.0 TDCI - 150 PK econetic.
Titanium Business+
Magnetic metaalkleur - Leder pack (charcoal black) - Titanium pack - Technology pack - Panoramadak.
Onkertje
 
Berichten: 62
Geregistreerd: ma jun 29, 2015 23:36
Woonplaats: Geraardsbergen

2014 Ford Mondeo

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor Kevin_ op za dec 03, 2016 12:30

Onkertje schreef:
Kevin_ schreef:De laatste jaren nog in een Mercedes of Audi gezeten?


Neen, maar omdat anderen het ook zo doen moet ik het nog altijd niet mooi vinden hé.


Heb niet gezegd dat ik het wel mooi vind hè :wink:
2016 Focus RS Nitrous Blue
Avatar gebruiker
Kevin_
 
Berichten: 533
Geregistreerd: di jan 02, 2007 13:28

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor Ocram op za dec 03, 2016 13:00

Ik vind de voorkant best wel mooi ; al trekken de lichten wat op een fiat Punto. De achterkant doet me weer denken aan een grote Ford CMax.

Misschien moeten ze nog eens een extern design buro inhuren om wat meer passie in het ontwerp te steken.

Al bij al een redelijk veilige keuze denk ik.
S-Max 2L Diesel Titanium 140pk - 2008
S-Max 2L Diesel Business+ 180pk - 2016
Avatar gebruiker
Ocram
 
Berichten: 311
Geregistreerd: wo jan 17, 2007 22:24

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor herbie op vr dec 09, 2016 12:10

iemand een idee of de vernieuwde versie lichter geworden is ? (wordt tegenwoordig bij de meeste constructeurs wel moeite voor gedaan)
herbie
 
Berichten: 8
Geregistreerd: wo maart 26, 2014 20:36

Re: Nieuwe Fiesta 2017

Berichtdoor Ax_Dude op vr dec 09, 2016 14:39

herbie schreef:iemand een idee of de vernieuwde versie lichter geworden is ? (wordt tegenwoordig bij de meeste constructeurs wel moeite voor gedaan)


Vermits de nieuwe Fiesta groter is geworden + toeneemt in kwaliteit en afwerking denk ik niet dat je veel moet verwachten qua gewichtsafname.
Ford S-Max Titanium 2.0 Tdci
Ford Genk 1962-2014
Avatar gebruiker
Ax_Dude
Beheerder
 
Berichten: 7166
Geregistreerd: vr dec 30, 2005 19:31
Woonplaats: Dilsen-Stokkem

Volgende

Keer terug naar Ford Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten