stad127 schreef:De COC heeft ook voorrang op het PVG, m.a.w. : wat op de COC staat telt voor de auto!
Enkel als een attest van de constructeur op chassisnummer toch sleepgewichten toekent mag de auto alsnog een aanhangwagen trekken.
Nope. Wat onder het PVG valt telt. Het proces verbaal van goedkeuring bepaald onder welke voorwaarden de wagen werd goedgekeurd.
Het gelijkvormigheidsattest is een document dat deze goedkeuring bekrachtigd.
Mocht de constructeur op basis van het chassisnummer wijzigingen toekennen wordt een 'PVG als alleenstaand geval' toegekend.
De enige verplichte gegevens van de wagen die op het gelijkvormigheidsattest moeten staan zijn: aard van het voertuig, merk, type, chassisnummer en het PVG. Bijkomende technische gegevens zijn louter informatief en facultatief, maar moeten indien vermeld wel juist zijn natuurlijk. Het PVG bepaald 'wat' goedgekeurd werd, het gelijkvormigheidsattest 'dat' het goedgekeurd werd.
Keuringsinstanties moeten zich altijd baseren op de inhoud van het PVG!
Grease monkey schreef:en dedie van de keuring kunnen het weten e J-B, men oud collega...
Ik gok op sarcasme?
Firedwarf schreef:Bij mijn weten is deze bepaling sinds oktober vorig jaar geschrapt. Mijn schoonvader zijn fiesta is zo afgekeurd ( was reeds 12 jaar gekeurd MET fietsendrager maar enkel met die bepaling) dit mag nu blijkbaar niet meer. Of minimumgewicht 750 kg of GEEN trekhaak...
Minimumgewicht 750kg kan nooit, dat is MTM (ongeremd), maximum toegelaten massa dus.
Een wagen mag ongeremd nooit meer slepen dan de helft van zijn eigen gewicht + 75kg.
Wagens genoeg die de 750kg nooit kunnen halen.
Zoals hierboven gezegd, bepaald het vermelde cijfer hoeveel er gesleept mag worden. Maximale kogeldruk bepaald hoeveel er gedragen mag worden.
Je schoonvader zal dus eens goed moeten informeren met welke reden de sleepinrichting werd afgekeurd.
gljajax schreef:ter aanvulling
ik heb een nieuwe trekhaak eronder laten zetten.
RDW zegt dat ik de auto moet laten keuren, maar heeft dat, zin ben dan. 1. minimaal 500 euro kwijt om het te keuren, 2- is het te moeite waard om het te doen.
heeft iemand hier ervaring mee, want volgens RDW heeft ford deze papieren uitgegeven met ONGEREMD / GEREMD volgens europese keuring.
-- --
maar probeer erachter te komen waarom Ford met deze cougar op nul heeft gezet.
Het doorlopen van Nederlandse formaliteiten of hun prijzen is me onbekend.
Heb even gegoogled en dan vind ik toch wel tweedehands Cougar's met de 2.5 automaat en een trekhaak!
Dus ofwel zijn die illegaal, ofwel staat het sleep- draagvermogen normaal niet op nul.