Motor probleem 1.6 tdci

Discussie over de Ford C-MAX

Moderator: Beheerders

Re: Motor probleem 1.6 tdci

Berichtdoor Leopentax op vr jun 07, 2013 7:18

Mijn ervaringen met een Opel Astra zijn anders ook zo, dat ik gewoon gezworen heb dat ik hem zelfs gratis niet meer wil...

Vooruit is verzakt. Zmaar een cm naar beneden ????
3 x electrische bedrading beginnen smoren en branden tijdens het rijden. De eerste keer is dat echt schrikken rook die onder je stuurkolom uitkomt.
1 x midden op een kruispunt aan de stoplichten bij het vertrek, alles dood. Niets meer, geen licht geen motor. Nul, Nada... gelukkig kon ik nog tot op de stoep bollen aan de overkant. Daarna heb ik hem 6 weken mogen missen.
5 x de ventilator vervangen
achterdeur links, scharnier losgelaten, de deur hing op halfzeven.
Knalpot heet 18 maanden gerammeld (150.000 km lang, en niet te vinden zelf na vervanging)
en na 145.000 km mocht ik niet meer voor een helling stoppen want dan geraakte hij niet meer boven. Alle fut eruit. (ik ben en was nochtans altijd een redelijk rustige chauffeur, zonder een slak te zijn... :D

Een geluk voor mij, het was een leasing van de firma. Sindsdien kop ik mijn eigen wagens en absoluut geen leasing meer.

Ford. Ik had een Focus TDCi van 2005. Weggedaan in nog goede staat met 184.696 km. Nooit enige motorstoring gehad
En nu eind april mijn C-max TDI 109 pk van 2009 vervangen na 163.793 km. Motorisch ook geen problemen. (wel een probleem met de toen garagist die niet eens wist dat de roetfilter additief moest hebben.) Zijn Ford logo durft hij nu niet meer buiten te zetten, onze expert)
Nu heb ik een Ford Kuga 2.0 TDI 136 pk. (zalig) Deze is nieuw gekocht, de twee vorige modellen Focus en C-max waren jonge tweedehands met weinig kilometers. Ik doe ongeveer 50 % snelweg en vermijd file zo goed mogelijk)

Mijn ervaringen. Maar in ieder geval succes met je nieuwe aanwinst.
Leopentax
 
Berichten: 51
Geregistreerd: wo jan 30, 2013 11:35
Woonplaats: Beerse

Word een Viking

Re: Motor probleem 1.6 tdci

Berichtdoor Korre op za jun 08, 2013 18:54

Oei, das niet zo goed. Nu ja we zien wel. Er kan aan iedere auto iets zijn.
Nu ja da was ook niet de enige reden om voor de as tra te kiezen. Ik vind het sowieso een mooiere auto dan de focus.
Korre
 
Berichten: 237
Geregistreerd: di aug 09, 2005 10:48
Woonplaats: Moorslede

Re: Motor probleem 1.6 tdci

Berichtdoor Harrison op wo sep 18, 2013 21:45

johnnyturbo schreef:1.4, 1.6, 2.0 tdci's zijn psa's, de 1.6 is niet de meest betrouwbare, de 2.0 is schijnbaar zeer goed.
1.8 tdci125pk is ford, maar voor 2007 hadden deze een productiefout waardoor lagerschalen stuk gingen.


Ik denk dat de 2.0Tdci van Ford zelf is, reed vroeger Mondeo en Transit, en ik denk dat dit hetzelfde blok is uit mijn huidige C-Max 136pk. Had 'm speciaal voor dat blok genomen omdat
het ding zo freaking betrouwbaar is! Reken wel op minimum 1 extra alternator per 150.000 km, zeker als je Ghia rijdt en de billen en voorruit warm houdt :twisted:
Harrison
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di sep 17, 2013 19:10

Re: Motor probleem 1.6 tdci

Berichtdoor Ax_Dude op di okt 08, 2013 11:26

Harrison schreef:
Ik denk dat de 2.0Tdci van Ford zelf is, reed vroeger Mondeo en Transit, en ik denk dat dit hetzelfde blok is uit mijn huidige C-Max 136pk. Had 'm speciaal voor dat blok genomen omdat
het ding zo freaking betrouwbaar is! Reken wel op minimum 1 extra alternator per 150.000 km, zeker als je Ghia rijdt en de billen en voorruit warm houdt :twisted:


Klopt niet tenzij je een Mondeo MK4 had, Mondeo t.e.m. MK3 hebben Ford motoren.
Jouw C-Max heeft een PSA motor, 200% zeker :wink:
Ford S-Max Titanium 2.0 Tdci
Ford Genk 1962-2014
Avatar gebruiker
Ax_Dude
Beheerder
 
Berichten: 7183
Geregistreerd: vr dec 30, 2005 19:31
Woonplaats: Dilsen-Stokkem

Re: Motor probleem 1.6 tdci

Berichtdoor davytjen op ma jul 06, 2015 23:59

Ik heb dit probleem al eens voorgehad tijden garantie. Na 1jaar half zoeken niks gevonde. Garage geloofde lij gewoon niet dan maar naar ford assistance gebeld zij zijn dan met mij gaan rondrijde met de laptop aangekoppeld. Die zei me roetfilter egr klep of injectoren. Uiteindelijk is er specialist gekome van ford en alle 4 injectore zijn verandert en verbruik van 6 naar 5.5. Dus een jaar en half halve liter te veel verbruikt. Ik heb nu 105000 km en 1 jaar later begint hij terug in te houden. Verbruik is ook gestegen naar 5.8. Hij is binnegeweest bij andere ford garage daar is een product om te reinigen in de tank gekapt en mazoutfilter vervangen. Verbruik is terug gezakt maar houd nog steeds in. Auto is buiten garantie ik hoop dat het niet terug de injectoren zijn. Ik heb nog maar net versnellingsbak moete vernieuwen door olielek aan cardan....2500 euro koste
davytjen
 
Berichten: 3
Geregistreerd: wo okt 10, 2012 21:48

Re: Motor probleem 1.6 tdci

Berichtdoor chringe op vr apr 28, 2017 21:27

Rij al sinds 2008 met een 1.6 tdci rond met 90 pk. Op dit moment 193.000 km vooral autostrade. Problemen tot nu toe (ik zal maar hout vasthouden) geen enkel! Wel altijd zelf onderhoud gedaan. Om de 15000km olie en filter. Groot onder houd elke 2 jaar. Denk dat onderhoud een zeer belangrijk onderdeel van deze motor is. Ik kan natuurlijk ook geluk hebben.
chringe
 
Berichten: 9
Geregistreerd: zo feb 24, 2008 19:58
Woonplaats: Diepenbeek

Re: Motor probleem 1.6 tdci

Berichtdoor boyac op zo mei 28, 2017 15:01

davytjen schreef:Ik heb dit probleem al eens voorgehad tijden garantie. Na 1jaar half zoeken niks gevonde. Garage geloofde lij gewoon niet dan maar naar ford assistance gebeld zij zijn dan met mij gaan rondrijde met de laptop aangekoppeld. Die zei me roetfilter egr klep of injectoren. Uiteindelijk is er specialist gekome van ford en alle 4 injectore zijn verandert en verbruik van 6 naar 5.5. Dus een jaar en half halve liter te veel verbruikt. Ik heb nu 105000 km en 1 jaar later begint hij terug in te houden. Verbruik is ook gestegen naar 5.8. Hij is binnegeweest bij andere ford garage daar is een product om te reinigen in de tank gekapt en mazoutfilter vervangen. Verbruik is terug gezakt maar houd nog steeds in. Auto is buiten garantie ik hoop dat het niet terug de injectoren zijn. Ik heb nog maar net versnellingsbak moete vernieuwen door olielek aan cardan....2500 euro koste



U probleem ligt ergens in het valse lucht trekken.
Volgens mij zit er ergens een barst in je inlaat van de motor.

Als je auto draait voel eens met je hand overal langs de buizen waar de lucht passeert.
Plus de inlaatkamer of deze goed vast zit. Kan soms zijn dat deze loskomt.
En ook of er olie aan te pas komt. Als je ziet dat ergens olie aanhangt, daar zit dan een lekje.

Anders kan het ook zijn dat je klepje of connector defect is die u turbo aanstuurt.

Of je druksensor bedekt is of kapot.

Het eerste wat je zou moeten doen is rijden met de egr afgekoppeld testen.
Tweede maf sensor afkoppelen rijden en testen.
Derde druksensor afkoppelen rijden en testen en hier zou hij moeten inhouden.

Testen bedoel ik goed doorrijden in toeren tot bijkans 5000tr.
Je gaat merken bij het derde dat dit niet gaat gaan.
boyac
 
Berichten: 47
Geregistreerd: zo sep 26, 2010 10:13

Vorige

Keer terug naar Ford C-MAX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron