Navigatiekaart

Discussie over de Ford Kuga

Moderator: Beheerders

Navigatiekaart

Berichtdoor jan007 op ma mei 08, 2017 11:08

Ik heb de indruk dat de navigatiekaarten van mijn nieuwe Kuga niet de meest recente zijn, er ontbreekt bv. een rondpunt op de N174 dat er zeker al 2 jaar ligt.
Dit zijn de kaartgegevens: EU 4 15.
Wie weet hier meer van ?

IMG_20170508_114411930.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
jan007

Word een Viking

Re: Navigatiekaart

Berichtdoor dp_dropout op ma mei 08, 2017 11:55

Dat was ook al zo in 2011 bij aankoop van mijn Focus. Ze leren het blijkbaar nooit.

Ter zijde:
Ik heb toen beslist dat het de laatste keer was dat ik geld weggooi aan een ingebouwd gps systeem. De updates kosten evenveel als een levenslang ge-update TomTom. Het kan nog straffer: voor eenmalig 22€ heb ik levenslange updates van de Sygic iPhone app, die daarenboven veel meer details en info bevat dan die ridicuul dure Ford rommel.
dp_dropout

Berichtdoor Ludwig2011 op ma mei 08, 2017 18:33

Dat is algemeen geweten, dat de kaartgegevens van Ford oude troep is. Bij mijn Mondeo aangekocht in 2011 zat kaartmateriaal van 2009
Mondeo Clipper Titanium 2.0 TDCI 150 pk
Bouwjaar 2017
Kleur: Magnetique
Ludwig2011

Berichtdoor Ludwig2011 op ma mei 08, 2017 18:34

Dat is algemeen geweten, dat de kaartgegevens van Ford oude troep is. Bij mijn Mondeo aangekocht in 2011 zat kaartmateriaal van 2009
Mondeo Clipper Titanium 2.0 TDCI 150 pk
Bouwjaar 2017
Kleur: Magnetique
Ludwig2011

Berichtdoor ronny69 op ma mei 08, 2017 19:52

Ze leren het inderdaad blijkbaar niet.Ik denk dat men met z'n allen moeten gaan klagen en blijven klagen tot ze er iets aan doen.Op Ford.be wordt wel aangegeven dat men verandering kan aangeven maar of ze er iets mee doen is natuurlijk een andere vraag.Succes.

Het SYNC 3-navigatiesysteem
Hoe uw feedback kan helpen om het systeem up to date te houden

Straten en snelwegen, verkeersborden en snelheidslimieten, rotondes, tunnels, ringwegen...

Ze veranderen elke dag. Deze veranderingen moeten verzameld en opgevolgd worden om uw navigatiesysteem zo optimaal mogelijk te laten werken.

En daarmee kunt u helpen. Door verslag uit te brengen van wat u ziet als bestuurder zullen de navigatiekaarten van uw SYNC-systeem altijd zo juist, accuraat en actueel mogelijk zijn.

Hoe u kunt helpen door feedback te geven

• Ga naar onze speciale online tool, om uw feedback door te geven. Deze tool wordt geleverd door een derde partij, 'HERE Maps', echte experten op het gebied van navigatie.
• U krijgt een online trackingnummer om de status van uw verslag te controleren.
• Maak een HERE Map account aan om uw status regelmatig te controleren op een snelle en eenvoudige manier.
• Van zodra de veranderingen gevalideerd werden, zal HERE Maps Ford op de hoogte brengen.
• Neem contact op met uw Ford -verdeler om te ontdekken hoe u uw SYNC Map software kunt updaten, of voor alle andere vragen over dit proces.

Uw feedback helpt niet alleen om uw navigatiesysteem van de nieuwste informatie te voorzien, maar helpt ook andere bestuurders om hun bestemming te bereiken via de beste route.
ronny69

Berichtdoor mstuniek op ma mei 08, 2017 21:02

Klopt heb ik ook last van, Kuga produktiedatum 31-3.
Ga kijken om een non-comformiteits brief op te stellen en naar de dealer te sturen.
mstuniek

Berichtdoor ronny69 op ma mei 08, 2017 21:14

Je kan het altijd proberen wie niet waagt,wie niet wint!Wil wel graag eens weten wat hun antwoordt is.Zullen de schuld waarschijnlijk aan de kaartleverancier geven.
Hier de betekenis van Non-Conformiteit als je er iets wijzer van wordt.

Non-Conformiteit
"Van wanprestatie is sprake wanneer de verkoper TEKORT schiet in de verplichting tot nakoming van een overeenkomst."

Non conformiteitsbeginsel
In de wet is geen termijn gesteld tot wanneer na aankoop de non-conformiteit beëindigt. Dit zal afhankelijk zijn van omstandigheden zoals de normale levensduur (gebruiksduurverwachting) van het product, de gebruiksintentie en de prijs. Non-conformiteit moet altijd bij de leverancier, binnen twee maanden na constatering van non-conformiteit, gemeld worden.
Non-conformiteit is een bijzondere regeling van het algemene beginsel 'wanprestatie voor koopovereenkomsten'. Van wanprestatie is sprake wanneer één van beide partijen toerekenbaar tekort schiet in de verplichting tot nakoming van een verbintenis of (koop)overeenkomst. Wanprestatie heeft als gevolg dat de tekortschietende partij schadeplichtig wordt jegens de andere partij. Wanneer er geen sprake is van toerekenbaarheid, zoals bij overmacht, dan is er ook geen sprake van wanprestatie of een verplichting tot schadevergoeding.

De Wet geeft bijzondere regels met betrekking tot een koopovereenkomst. In art 7:17 BW wordt een uitleg gegeven met betrekking tot hetgeen de koper op grond van de koopovereenkomst mag verwachten. Een belangrijke rol speelt ook de mededelingen en toezeggingen van de verkoper. Kort gezegd komt het erop neer, dat indien een verkoper een verwachting schept die moet worden waargemaakt.

De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen.

De koper kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijze bekend kon zijn.

Dit impliceert overigens niet dat de koper links en rechts 'impulsaankopen' kan doen en daarna op basis van het argument "voldoet niet aan mijn verwachtingen" meent de koopovereenkomst weer te kunnen ontbinden. Voldoet het product aan de beschrijvingen en mededelingen zoals beschreven, dan is de koop rechtsgeldig en kan deze niet ontbonden worden op basis van 'non-conformiteit'.

Om een beroep op 'non-conformiteit' te kunnen doen is het belangrijk om kort na het constateren van het tekort de verkoper (schriftelijk) hierover in kennis te stellen en daarbij aan te geven, voor zover mogelijk, wat de koper verder van de verkoper verwacht.
ronny69

Berichtdoor champion op di mei 09, 2017 20:26

ik gebruik here maps op men smartphone, werkt overigens bijna feilloos

als www te vinden onder https://wego.here.com/ als je een fout aanlevert dan krijg je redelijk snel 48 uur response dat ze het bekijken en een week later wordt het indien de fout terecht is opgelost.

laatste kaart gegevens 8.30.70.153 ; software 4.9.216.1
champion

Berichtdoor mstuniek op di mei 09, 2017 21:02

Heb ik ook vanmiddag op mijn smartphone gezet en werkt prima, zelfs de A4 tussen Delft en Kethelplein.
Ford, Ford, Ford, wat laten jullie het afweten.
mstuniek

Berichtdoor King op di mei 09, 2017 21:56

Gewoon een chinees er in die draait op android. Ideaal en de wereld aan "gratis" apps en kaartmateriaal op newsgroepen.
Ford S Max 2.0 Titanium
Goud metallic, bj 9-2007
kmst 87000 .
King

Berichtdoor mstuniek op ma jun 19, 2017 15:47

Bericht van het Ford focus Forum in Nederland.

Nieuws van mijn Dealer over Navigatie en Sync 3 !!!

Onlangs ontvingen we van Ford Nederland een brief over de update van de verschillende navigatiesystemen waar onder meer het volgende over SYNC III werd gemeld:

SYNC 3 werkt anders dan wij tot nu toe gewend zijn. Dit systeem werkt niet via de traditionele SD kaart maar via de harde schijf van de auto. Het updaten van dit systeem werkt via een USB stick. Dit proces zit momenteel in de eindfase van de ontwikkeling. Op dit moment is er nog geen releasedatum bekend. Zodra deze er is zal dit direct gedeeld worden middels een update van deze brief. Elke nieuw verkochte auto met het SYNC 3 systeem heeft recht op gratis updates in de eerste 7 jaar na productiedatum”.

Zodra er weer nieuws is laat ik het u direct weten.

Met vriendelijke groet,

Ardea Auto B.V.

Nou ik ben benieuwd !!!
mstuniek

Berichtdoor Flins op di jun 20, 2017 14:42

mstuniek schreef:
(...) Elke nieuw verkochte auto met het SYNC 3 systeem heeft recht op gratis updates in de eerste 7 jaar na productiedatum”.
(...)

Dat mochten ze met Sync 2 ook wel doen.
Flins

Berichtdoor jan007 op do jun 22, 2017 18:23

Ford Belgie heeft mij telefonisch gecontacteerd en bevestigt dat de updates gratis zijn.
jan007

Berichtdoor ABN op vr jun 23, 2017 7:12

Weet iemand van welke makelij de kaarten zijn op een sync2 (Garmin, TomTom, enz)?
ABN

Berichtdoor mstuniek op vr jun 23, 2017 8:33

Vraag me niet precies hoe maar er zal best iets zijn van instellingen oid waar je versienummer en kaartmaker kunt terug vinden.
mstuniek

Berichtdoor Kevin_ op vr jun 23, 2017 13:32

ABN schreef:Weet iemand van welke makelij de kaarten zijn op een sync2 (Garmin, TomTom, enz)?

Ik dacht van Teleatlas (TomTom) maar ik kan mis zijn.
2016 Focus RS Nitrous Blue
Kevin_

Berichtdoor ronny69 op za nov 11, 2017 15:28

Hebben jullie nog iets gehoord van een navigatiekaarten update?Mijn Sync 3 heeft zijn kuren ook van de week gehad aanduiding van de weg op de navigatiekaart was gewoon naast de weg.Garage gaat hem terug resetten of dit helpt zullen we wel zien hoop ik.
ronny69

Berichtdoor mstuniek op za nov 11, 2017 15:55

@Ronny, in Nederland kom je bij verschillende fora hierover wat tegen, bijv. consumentenbond en Ford focusclub.
Maar helaas laat Ford zijn klanten flink zakken, er is nieuwer navigatie materiaal van Here maar nog geen update van Ford. Dat schijnt vooral aan Ford zelf te liggen die gewoon laks zijn en zijn klanten laat zitten.
mstuniek

Berichtdoor King op za nov 11, 2017 23:03

Is het niet mogelijk om op de sync3 zelf een android navigatie app te zetten!!!!
Ford S Max 2.0 Titanium
Goud metallic, bj 9-2007
kmst 87000 .
King

Berichtdoor Moto op za nov 11, 2017 23:40

Google Maps komt nu op mijn sync3 via Andriod Auto vanuit zijn smartphone, ook Waze kan op de sync3
Moto

Volgende

Keer terug naar Ford Kuga