Mustang cabrio ipv Focus RS

Discussie over de Ford Mustang

Moderator: Beheerders

Mustang cabrio ipv Focus RS

Berichtdoor jirca op zo jan 07, 2018 13:50

Ik sta op het punt op mij de nieuwe Mustang te bestellen.
Ik ben nog altijd super content van de Focus maar de RS is nu 8j en het is tijd voor iets anders.
Alleen ben ik bang dat ik daar spijt van ga krijgen.
Waarom: RS is speciaal( kom er echt zelden ene tegen)
Het geluid blijft fenomenaal. (heb wel andere uitlaat, open luchtfilter, downpipe.)
Hij rijdt super
MAAR, dat is dus één van de redenen waarom ik hem ga wegdoen. Hij nodigt zich iedere keer uit om toch maar gas te geven.
Met de Mustang(testrit, met automaat) had ik dat veel minder en dus beter voor mijn rijbewijs(en de boetes).

Dus beste Mustang rijders, geef mij eens een paar redenen waarom ik zeker niet moet twijfelen en mij die convertible moet aanschaffen.
jirca

Word een Viking

Re: Mustang cabrio ipv Focus RS

Berichtdoor Speedymondeo op zo jan 07, 2018 17:39

Als je kunt wachten tot volgend jaar , er komt een facelift en vooral een betere, nieuwe automaat voor de mustang die een pak zuiniger is met de benzine.
Speedymondeo

Berichtdoor Davion op zo jan 07, 2018 18:05

Die nieuwe Mustang is er +/- nu (autosalon), en idd die heeft de verbeterde 10-trapsautomaat.

Ik kan alleen maar zeggen, ongeveer een jaar geleden heb ik ongeveer dezelfde keuze moeten maken.
Moet wel zeggen, ik heb wel niet de Focus RS (de nieuwe) testgereden, heb enkel een testrit gedaan met de Mustang.
Maar ik was direct verkocht, leuke wagen, comfortabel ook, ge kunt makkelijk enkele uren in de auto blijven zitten.
En ook imo ook wel exclusief, mss net iets minder dan een RS, maar toch, t'is nu ook geen Fiësta of Focus die je overal ziet :)

Heb uiteindelijk een Mustang Ecoboost Coupe in Blue Lightning besteld, nog geen spijt van hoor ! :)

Moest je graag iets weten nog, laat maar horen dan zal ik u proberen te helpen :)
Davion

2011 Ford Focus

Berichtdoor jking140 op ma jan 08, 2018 0:29

De RS zou ik niet wegdoen, die zal nog om te beginnen zeer weinig in waarde zakken en exclusiviteit verhogen. De mustang heeft wel een bruut uiterlijk ma de ecoboost is ook maar een cruiser en kan in de verste verte niet tippen aan de mk2 rs.
Ik zou hem bijhouden en aangezien je de mustang zou willen heb je niet veel plaats nodig en zou ik mss opteren om een nieuwe fiesta st mk8 erbij te nemen als het budget het toelaat?

En qua exclusiviteit is de mustang wel een pak minder dan de RS mk2 of 3 die zie je bijna nauwelijks, maar een mustang begint al te tellen. Ik woon aan de kust en hier rijden er een stuk of 8 rond en de rs mk2 zie ik nooit of het is een toerist van de UK of Duitsland.
jking140

2012 Ford Focus

Berichtdoor jirca op ma jan 08, 2018 19:14

Davion schreef:Die nieuwe Mustang is er +/- nu (autosalon), en idd die heeft de verbeterde 10-trapsautomaat.

Ik kan alleen maar zeggen, ongeveer een jaar geleden heb ik ongeveer dezelfde keuze moeten maken.
Moet wel zeggen, ik heb wel niet de Focus RS (de nieuwe) testgereden, heb enkel een testrit gedaan met de Mustang.
Maar ik was direct verkocht, leuke wagen, comfortabel ook, ge kunt makkelijk enkele uren in de auto blijven zitten.
En ook imo ook wel exclusief, mss net iets minder dan een RS, maar toch, t'is nu ook geen Fiësta of Focus die je overal ziet :)

Heb uiteindelijk een Mustang Ecoboost Coupe in Blue Lightning besteld, nog geen spijt van hoor ! :)

Moest je graag iets weten nog, laat maar horen dan zal ik u proberen te helpen :)

Ok. Dankjewel.

Zat er ook wel goed in moet ik zeggen. Rit duurde wel maar 15 minuutjes, maar toch.
Wat ik wel indrukwekkend vond was de lange, hoge snuit. Heel anders dan wat ik tot nu toe gewoon was.
Met bijna iedere auto gaat de motorkap naar onder. Niet dus met de Mustang.
Prijzen van de nieuwe zijn er wel nog niet. Zou niet lang meer duren naar het schijnt. Veel verschil verwachten ze wel niet.
Hopelijk gaat met de nieuwe de combinatie van zetelverwarming(moet ik echt hebben) en de Recaro zetels.
jirca

Berichtdoor jirca op ma jan 08, 2018 19:25

jking140 schreef:De RS zou ik niet wegdoen, die zal nog om te beginnen zeer weinig in waarde zakken en exclusiviteit verhogen. De mustang heeft wel een bruut uiterlijk ma de ecoboost is ook maar een cruiser en kan in de verste verte niet tippen aan de mk2 rs.
Ik zou hem bijhouden en aangezien je de mustang zou willen heb je niet veel plaats nodig en zou ik mss opteren om een nieuwe fiesta st mk8 erbij te nemen als het budget het toelaat?

En qua exclusiviteit is de mustang wel een pak minder dan de RS mk2 of 3 die zie je bijna nauwelijks, maar een mustang begint al te tellen. Ik woon aan de kust en hier rijden er een stuk of 8 rond en de rs mk2 zie ik nooit of het is een toerist van de UK of Duitsland.

Bijhouden is geen optie. Mijn vrouw heeft een Connect. Ga ze niet op elkaar stapelen. De focus gaan houden als investering ga ik ook niet doen.
Als ik hem nu ga wegdoen heb ik nog goedkoop gereden gedurende die 8j.
En qua exclusiviteit is de Mustang natuurlijk niet gelijk de RS. Qua prestaties ook niet. Qua geluid al helemaal niet.
Maar zoals gezegd. Wil gewoon iets anders wat toch een beetje speciaal is. Wat toch een beetje vooruit gaat wanneer ik zin heb daarin.
Maar toch vooral dat ik er ook rustig mee kan cruisen.
jirca

Berichtdoor Davion op ma jan 08, 2018 20:24

De prijzen staan op de Ford-website hoor van de nieuwe !
Hij is lichtjes duurder geworden (2000 € voor de Ecoboost).
Ik geloof niet dat de combinatie Recaro+Verwarmd er al is, ik heb idd ook bewust de 'gewone' zetels genomen, in mijn opinie veel beter dan die Recaro's + verwarming en zeker ook de koeling in de zomer is echt geweldig. !
Davion

2011 Ford Focus

Berichtdoor mondeostekje op di jan 09, 2018 10:18

Beste,

Zelf heb ik ook een Mustang 2,3 ecoboost, maar wel een hand geschakelde met +/- 18000 km. Rijd geweldig.
Toch wil ik een paar minder goede punten geven.
1, De gas blijft te lang hangen als je hem los laat, +/- 1,5 sec, dit is gehalveerd na een kietelbeurdt. Het gevaar is als je op een nat wegdek te veel gas geeft en hij zet zich ( achter tractie ), kan je niet snel genoeg reageren daar de gas een bepaalde tijd blijft hangen, en eer de gas reageert sta je rond. Dus voorzichtig bij nat wegdek.
2, Bij kou weer schokt hij bij het gezadigd rijden de eerste 1 - 1,5 km, dit is verholpen na het steken van een Roush cold air intake luchtfilter.
3, De koppelingsslag van de pedaal vindt ik veel te lang ( Amerikaans zeker ), daar deze helemaal moet ingeduwd zijn om goed te functioneren en daar loopt het al eens mis ( kraken) .

Voor de rest een geweldige auto om mee te rijden. En het verbruik valt voor mij heel goed mee, nl. rond de kerk 9,6 a 9,8 l, gemengd 8,8 a 9,2 l. lange autostrade weet ik nog niet. Gemeten bij de tankbeurten en niet op de display, wand deze wijst toch een 0,2 a 0,3 l. minder aan.

Veel geluk met de overweging van de aankoop.
Ik denk zelf dat deze mustang nu al een klassieker is.

Bij meer vragen, altijd welkom.
mondeostekje

Berichtdoor Davion op di jan 09, 2018 20:26

@Hierboven:

Ik heb ook een manuele Mustang Ecoboost, en in punt 1+2 kan ik mij helemaal niet vinden.
Ik heb echt totaal geen last van een 'hangende' gas (of op toerental blijven van de motor), ik heb ook niet echt last van schokken bij koud weer rijden.
Puntje 3, tja t'is idd een lange slag en je moet idd je pedaal volledig induwen, ZEKER als je naar de 2de vitesse schakelt imo :)
Verbruik bij mij is ongeveer 10.5L / 100Km.
Davion

2011 Ford Focus

Berichtdoor mustangboy op wo jan 10, 2018 22:30

van een hagend gaspedaal heeft mijn mustang 2.3 evenmin last. Als ik sliep voel opkopen bij nat wegdek los ik een beetje en blijft hij gewoon mooi verder rijden zoals ik het wil.
mustangboy

Berichtdoor mondeostekje op vr jan 12, 2018 10:21

Goed voor jullie dat dat bij jullie wagen niet is.

Nochtans heb ik met 2 wagen uit verschillende garages gereden en die hadden dat ook, net zoals die van mij.
Als ik een bepaalde hoeveelheid gas geef en hem dan los laat, duurt het even alvorens hij terug minderd. ( Hij blijft hangen op dat toerental. )
Ik kan alleen maar mijn gevoel uiten dat ik ondervind in de auto.
mondeostekje

Berichtdoor jirca op za jan 13, 2018 10:05

Davion schreef:@Hierboven:

Ik heb ook een manuele Mustang Ecoboost, en in punt 1+2 kan ik mij helemaal niet vinden.
Ik heb echt totaal geen last van een 'hangende' gas (of op toerental blijven van de motor), ik heb ook niet echt last van schokken bij koud weer rijden.
Puntje 3, tja t'is idd een lange slag en je moet idd je pedaal volledig induwen, ZEKER als je naar de 2de vitesse schakelt imo :)
Verbruik bij mij is ongeveer 10.5L / 100Km.

Alé, met het verbruik ga ik er toch al op vooruit.
Met de Focus heb ik dat eens een keer uitgeteld heel in het begin maar daar ben ik vlug mee gestopt.
Het was rijden, genieten, tank leeg, tanken, en geen verdere vragen stellen.
jirca

Berichtdoor jirca op za jan 13, 2018 10:09

Davion schreef:De prijzen staan op de Ford-website hoor van de nieuwe !
Hij is lichtjes duurder geworden (2000 € voor de Ecoboost).
Ik geloof niet dat de combinatie Recaro+Verwarmd er al is, ik heb idd ook bewust de 'gewone' zetels genomen, in mijn opinie veel beter dan die Recaro's + verwarming en zeker ook de koeling in de zomer is echt geweldig. !

De prijzen zijn er dan toch nog maar van deze week. Maandag nog naar mijn garage gebeld en toen hadden ze nog niks.
En combinatie Recaro-verwarming idd nog altijd niet samen. Dus worden het de gewone standaard zetels. Ook mooi trouwens.
jirca

Keer terug naar Ford Mustang