Voorstellen + Vraag over remschijven/-blokken

Discussie over de Ford S-MAX

Moderator: Beheerders

Berichtdoor JohanL op do dec 03, 2015 9:49

Hallo,

Allereerst zal ik mijzelf even voorstellen:
Ik ben Johan (45) en woon in Noord-Holland / Nederland.

Sinds een 4 weken heb ik een S-Max Titanium 2.0 EcoBoost Powershift 203pk. Lekker compleet en in parelmoer wit.
Na wat zoeken op dit forum heb ik 20" GMP Evoque velgen eronder gezet. Niet in het zwart zoals The Crestfallen heeft maar gewoon "veilig" in het zilver.

De auto is uit 2010 en heeft 54.000km gereden. Ik ben er zeer blij mee.
Wat echter opvalt is dat 'ie wat zwak remt bij hogere snelheden. Volgens de dealer zijn de remblokken en -schijven aan vervanging toe. Remblokken OK maar eerlijk gezegd vind ik, gelet op de kilometerstand, dat de remschijven wel erg snel aan vervanging toe zijn. De vorige eigenaar was geen "doortrapper" en ja, met een automaat sta je natuurlijk meer op de rem dan met een handbak en rem je wat minder af op de motor maar dan nog.... En zo zwaar is de S-Max nou ook weer niet.

Bij mijn vorige auto's zijn nooit schijven vervangen en daarmee heb ik toch altijd vanaf nieuw zo'n 125.000km - 150.000km mee gereden.

Wat is jullie ervaring met de levensduur van de remschijven?

Groet, Johan
JohanL

Word een Viking

Re: Voorstellen + Vraag over remschijven/-blokken

Berichtdoor Ax_Dude op do dec 03, 2015 15:58

Als dat 54 000 stadskilometers waren kan het toch zijn dat ze zo goed als versleten zijn hoor :wink:
En als de schijven ietwat krom zijn slijten de blokken ook veel sneller (ik presteerde het vroeger om op een Focus op 15 000km de blokken volledig aan gort te rijden :mrgreen: )
Ford S-Max Titanium 2.0 Tdci
Ford Genk 1962-2014
Ax_Dude
Beheerder

Berichtdoor ManicNirvana op do dec 03, 2015 17:05

Denk dat de blokken eerder zijn verhard of dat er imitatie blokken op zitten.
met vriendelijke groet,

Aldo

Ford S-max 2.5T maart 2008
Mapped by ATM Chiptuning Eemnes NL 260 pk 384 Nm
ManicNirvana

Berichtdoor S1 RST op do dec 03, 2015 17:31

Heb al meer dan eens gezien dat schijven en blokken rond de 60k aan vervanging toe zijn.
niets belet je om zelf de dikte van je schijven even te meten, dan weet je gelijk of ze aan hun minimum zitten of niet;
Vind je je auto te zwak remmen, denk dan eens na over een betere remsetup, groter is normal beter. als je toch schijven en blokken dient te vervangen is dit slechts een kleine meerkost. je zal dan wel andere remklauwen nodig hebben en die kunnen wat kosten, echter is dikwijls ook goed 2e hands te vinden.
Ik ben niet 100% zeker, maar kans is behoorlijk groot dat remmen van een mk2 focus RS gaan passen

gReetS
Life sucks...............Great dick
S1 RST

Berichtdoor supersonic op zo dec 06, 2015 20:20

Voor je met grotere klauwen begint (wat een serieuze kost mee brengt) zou ik eens proberen verbeterde remblokken te monteren (ferrodo DS2500) Deze remmen al een stuk beter en zijn niet veel duurder dan de originele. Best wel nieuwe schijven monteren als deze te dun worden
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep, but if I spin and begin to slide, please dear God, protect my ride
supersonic
Donateur

Berichtdoor The Crestfallen op zo dec 06, 2015 20:27

Hoi Johan,

Allereerst welkom bij Fordclub. Ten tweede zeer sterke keuze van wagen en velgen! :wink:
En nu mijn ervaringen met schijven en blokken. Ik heb mijn eerste set blokken (voor en achteraan dus) laten vervangen op 70.000km. Op 140.000km mijn achterste blokken opnieuw (de voorste zijn nog goed voor een paar 10.000km) en nu zijn mijn achterste schijven ook wel aan vervanging toe. Ik heb nu 145.000km op de teller. De voorste schijven zijn nog goed.

Groetjes,
Jef
Ford S-Max 2.0 Ecoboost SCTi powered by Heinz Performance by Anthony Kumpen
Titanium S Frozen White + full option + 20" GMP Evoque Black Lucidio

'If a man wants to be called Muhammed Ali... Goddamn, let's respect the man his wish and call the man Muhammed Ali!'
The Crestfallen

Berichtdoor gerwin op di dec 08, 2015 8:43

Hoi,

Bij mijn S max 2.0 145 pk benzine zijn de schijven en blokken bij 150000 km vervangen maar eerder uit voorzorg.
Omdat ik veel op vakantie naar de alpen ga.
Maar het kan best heb ooit een polo sdi gehad en om de 50000 km moesten daar ook de blokken en schijven vervangen worden.
Ik zeg vervang die hap en geniet van je s max je kan dan zelf ervaren of het nodig was of niet (zo te horen hou je van van snelheid) dus veiligheid gaat boven alles.
bezuinig niet op remmen (banden)
Groeten Gerwin
Ford S-max 2.0 titanium 7 zitter 2009
Hypnotic Silver
http://img39.imageshack.us/img39/2082/27072010369.jpg
gerwin

2009 Ford S-Max

Berichtdoor JohanL op ma jul 02, 2018 15:02

Nu zo’n 30.000km verder nadat ik rondom Brembo schijven en blokken heb laten monteren zijn de voorste krom... Volgens Kwikfit zijn de schijven van Bosch beter dan die van Brembo. Hoe is jullie ervaring? En wat vinden jullie ervan dat de schijven nu alweer krom zijn?

Banden (Vredestein Ultrac Vorti 245/35/20) zijn ook “klaar”. Achter zijn ze gecupt en voor is er 1 “raar” afgesleten. Volgens Kwikfit kan de rare slijtage komen door de kromme schijven en het cuppen door (de uitlijning is nl. OK) door de combi Auto-Velg-Band. Wat vinden jullie?

Nu dus twijfel of ik terug ga naar 18” velgen/banden of dat ik 4 nieuwe 20” banden ga kopen. Iedere 30.000km nieuwe sloffen vind ik wel een beetje kostbaar worden...

Groet, Johan
JohanL

Berichtdoor Joch3m op ma jul 02, 2018 15:37

Heb ik ook gehad met brembo schrijven, nog een 2000km mee gegaan.
Panther Black Ford S-Max 2.5T uit 2009 met [s]110[/s] 128dkm and counting.
Joch3m

Berichtdoor JohanL op ma jul 02, 2018 19:17

En naar welk merk schijven ben je toen overgegaan?
JohanL

Berichtdoor S1 RST op ma jul 02, 2018 20:30

Heb zelf nog geen problemen gehad met brembo schijven, bosch daarentegen.
Maar elk merk zal zo wel eens een mindere hebben, per slot van rekening is de Smax ook geen lichtgewicht en zien bij een automaat d remmen toch wat meer af. Persoonlijk ben ik dan ook iemand die remmen superbelangrijk vindt en eerder naar iets groter zou kijken, geeft veel betere resultaten dan eendr welke combo sport schijven/blokken, en gaan ook veel mindr snel kromtrekken wegens minder kans op (over)verhitting
Life sucks...............Great dick
S1 RST

Berichtdoor Joch3m op wo jul 04, 2018 19:34

El cheapo, was ff genoeg geld kwijt. Wil die brembo's nog een keer gaan laten afdraaien.
JohanL schreef:En naar welk merk schijven ben je toen overgegaan?
Panther Black Ford S-Max 2.5T uit 2009 met [s]110[/s] 128dkm and counting.
Joch3m

Berichtdoor Denniss01 op za jul 07, 2018 20:31

Joch3m schreef:El cheapo, was ff genoeg geld kwijt. Wil die brembo's nog een keer gaan laten afdraaien.
JohanL schreef:En naar welk merk schijven ben je toen overgegaan?

Ik heb rondom originele remmerij geplaatst en geen enkel probleem , dus oem mischien ook een optie.

Verder rijd ik op Dunlops ben er zeer tevreden over, maar ook ik haal net aan 25000, dan zijn ze wel op..
S-Max S-Edition 2.0 EcoBoost
Denniss01

Keer terug naar Ford S-MAX