Dubbele cabine - Luidsprekers achteraan

Discussie over de Ford Transit

Moderator: Beheerders

Dubbele cabine - Luidsprekers achteraan

Berichtdoor niels op za apr 30, 2016 19:03

Weet iemand of je op een eenvoudige manier achteraan luidsprekers kan installeren (bv. bestaat de bekabeling reeds)? Nu moet ik de radio véél te luid zetten om de kinderen achteraan te plezieren.

- Niels
niels

Word een Viking

Re: Dubbele cabine - Luidsprekers achteraan

Berichtdoor Ivo Simons op ma mei 02, 2016 13:41

Eerlijk gezegd....denk ik niet dat dit voorzien is, maar kan natuurlijk afhangen van je type en van de opties.
zelf heb ik een versie 'Limited', hetgeen al redelijk uitgebreid is.
Doch is er niets voor voorzien.

Best kan je een soort van box onder de bank (laten) plaatsen en de kabels wegwerken onder de plastieke kappen aan de zijkanten.
Via die kappen heb ik zelfs al een dikke stroomkabel weggewerkt, want ik heb een omvormer van 1400 Watt gemonteerd onder de achterbank.
Dus een luidsprekerkabel moet je ook gemakkelijk kunnen wegwerken.

Maar best kan je eens navragen aan een speciaalzaak, wat het kost om dit te laten doen, als je zelf niet zeker bent. (zelf zou ik niet weten hoe ik de bekabeling van de luidsprekers kan aanpassen, om ook achteraan muziek te hebben)
Ivo Simons

Berichtdoor niels op di mei 03, 2016 11:41

Ik heb wat rondgezocht op het internet en dit is wat ik te weten ben gekomen:
  • De radio is voorzien van "rear speaker" uitgangen.
  • De fader functie is blijkbaar softwarematig in te schakelen, maar hiervoor heb je een programmeerkabel (IDS ofzoiets) nodig.
  • De kans bestaat dat de connectoren voor de speakers achteraan aanwezig is, maar ik heb hier geen harde bewijzen van gevonden.

Aangezien ik niet echt de tijd en de goesting heb om half de wagen te slopen op zoek naar de connectoren achteraan zal ik dus inderdaad nieuwe kabels moeten trekken. De vraag is dan of ik iemand kan vinden die de fader functie kan activeren zodat de luidsprekers achteraan gewoon op de respectievelijke uitgangen kunnen aangesloten worden. Lukt me dit niet, dan zal ik moeten aftakken van de luidsprekers vooraan.

Ik ga alvast op zoek naar een propere manier om de boxen achteraan tegen de scheidingswand te monteren. Iemand suggesties voor luidsprekers die reeds in een behuizing zitten. Of zoek ik gewoon "boekenplankluidsprekers"?

- Niels

ahu_connector.png

location_01.JPG

location_02.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
niels

Berichtdoor xsient op ma aug 28, 2017 10:45

Hoi Niels,
Wij hebben hetzelfde probleem.
Heb je het al kunnen oplossen?
xsient

Berichtdoor Gijsje op zo jun 03, 2018 21:48

Hallo allemaal.

Ik zoek me ook helemaal rot om geluid uit de rear luidsprekers te krijgen.
Heb ee luudsprekers aangesloten maar krijg er geen piep uit.
Nu had ik al gelezen dat je ze aan kon zetten om de radio spanningsloos te maken.
Heb dit geprobeert maar lukt niet.

Weet iemand eeen oplossing voor de raer speakers aan te kunnen zetten en om de fader functie aan te kunnen zetten in het menu??

Gaat om 2017 model.

Gr gijs
Gijsje

Keer terug naar Ford Transit