Achteruitrijcamera

Discussie over de Ford Transit

Moderator: Beheerders

Achteruitrijcamera

Berichtdoor Ivo Simons op ma mei 23, 2016 12:35

Ik heb mij een achteruitrijcamera gekocht op de after-market en wil deze nu aansluiten.
Het gaat om een camera die komt in de plaats van de rechter nummerplaatverlichting en waarbij het signaal draadloos (via zender + ontvanger) wordt doorgestuurd naar voren.

Ik moet dus de 2 kabels aansluiten op de achteruitrijverlichting.
Heeft er iemand een schema van de kabels, die bepaalt welke kleur voor welke doeleinde is?
Ivo Simons

Word een Viking

Re: Achteruitrijcamera

Berichtdoor Hans Wynants op di mei 24, 2016 20:47

hallo Ivo,

heb jij hier wat meer info over? dit lijkt me wel intressant :-)
Hans Wynants

Berichtdoor Ivo Simons op wo mei 25, 2016 12:19

ik heb het intussen al gevonden!

Ik wilde eerst de camera aansluiten op de achteruitrijverlichting, maar heb hem uiteindelijk aangesloten op de nummerplaatverlichting.
Het enige waar ik op moet letten, is dat de lichten aan staan als ik de camera wil gebruiken (ik ga hem niet elke dag nodig hebben, want ik heb ook parkeersensoren)

Alles werkt goed. Het enige nadeel is dat je een extra scherm moet plaatsen.
In mijn geval is het een klapscherm, dat je terug dicht kunt doen, na gebruik.
kostprijs was 30 eur voor alles....
Ivo Simons

Berichtdoor Tim-ST op wo mei 25, 2016 15:55

Hallo,

makkelijkste is even meten met multimeter of testlampje op welke pin van de stekker van het achterlicht deze stroom krijgt als je de wagen in achteruit zet.
Vooraan best de zender aansluiten in de zekeringkast op de zekering van de achteruitrijverlichting.
Als je de zender/ontvanger constant voeding geeft durven deze nogal eens warm worden terwijl je ze eigenlijk niet gebruikt.
In jouw geval dus enkel bij ingeschakelde verlichting maar zou er toch even op letten.

groeten
Tim-ST

Berichtdoor Ivo Simons op do mei 26, 2016 12:47

Tx Tim!
Ivo Simons

Berichtdoor Hans Wynants op ma mei 30, 2016 18:02

ik ben eerder op zoek naar iets meer OEM . indien dat mogelijk is tenminste, zodat bij het achteruit rijden , de beelden op het gps scherp tevoorschijn komen . ik had deze optie graag gehad, maar door het kopen van een "stockwagen" zat dit er niet bij .
Hans Wynants

Berichtdoor Ivo Simons op wo jun 01, 2016 10:26

Hans Wynants schreef:ik ben eerder op zoek naar iets meer OEM . indien dat mogelijk is tenminste, zodat bij het achteruit rijden , de beelden op het gps scherp tevoorschijn komen . ik had deze optie graag gehad, maar door het kopen van een "stockwagen" zat dit er niet bij .

Ik zat met hetzelfde probleem!
Stockwagen gekregen van het werk en al de rest wordt onbetaalbaar!
In China heb ik camera + apart scherm gekocht voor 31 EUR en op 1 uur tijd was alles geïnstalleerd.
Misschien niet zo goed als het origineel, maar het is voor de zeldzame keren dat ik echt wil 'zien' wat er achter mij is.
De overige 90% vertrouw ik op de sensoren
Ivo Simons

Berichtdoor Lucmat op za feb 10, 2018 6:20

hoi Yvo, ik ben een nieuwkomer op dit forum .Zag al enkele intresante topics . Ik rij zelf ook transit 2015 echter ZONDER acheruitcamera .nu las ik dat je eentje kocht . Je hebt toch geen link ? Zou ook wel eentje willen instaleren. Alvast dank piet
Lucmat

Keer terug naar Ford Transit