Ecosport ervaringen

Discussie over de Ford Ecosport

Moderators: Moderators, Beheerders

Ecosport ervaringen

Berichtdoor TSB op za okt 01, 2016 10:45

Beste leden,

Ondanks ik de laatste tijd veel ecosports zie rijden, vind ik weinig berichten hierover.
Dus zal ik er zelf eentje schrijven.
Ik heb mijn C-Max 2.0 Tdci van 2011 en 135.000 km ingeruild voor een nieuwe Ecosport.
De reden: Ik maakte minder km en geen lange afstanden meer, de c-max heeft zich prima gehouden en was er echt tevreden over, maar
nu kreeg ik er nog iets voor.
Waarom Ecosport? Ik weet het zelf ook niet.
De hoge zit moest blijven en beperkt budget, dus de keuze tussen een B-Max en een Ecosport moest het worden.
De vrouw heeft gekozen voor het jeepke, ze vond dit leuker en eens iets anders dan een MPV, tja ik moet eerlijk toegeven dat ik er een beetje skeptisch
tegenover was, een budget jeepke.
Maar na een goede prijs bij garage Morren, en ook weer een goede service (Het moet ook niet altijd slecht zijn hé) beslist over de aankoop.
Een zwarte Ford Ecosport Titanium ecoboost 125 Pk met reserve wiel en Navi, de rest zit er gewoon op.
Nu eerlijk is eerlijk van een full option 2.0 Tdci C-Max naar ecosport is natuurlijk een wereld van verschil dus aanpassen is de boodschap en meer heb ik niet meer nodig.
Nu heb ik hem een paar dagen en het valt allemaal goed mee, maar als je wat gedetailleerder gaat kijken zie je de bezuinigingen wel.
Over de harde plastics ondanks de facelift is een feit, de afwerking van de de stoelen aan de zij - en onderkant zie je het metaal.
Het zit comfort is goed zowel voorin als achter, ondanks de kritiek van de kleine stoelen, onder de motorkap zie je links en rechts een opening in de wielkast en er is geen beschermplaat aan de onderkant.
De kofferdeur is even wennen, en we moeten niet belachelijk doen, groot is anders, maar wanneer steek je je koffer nog eens vol, als je naar de supermarkt gaat?
Als je zoiets koopt moet je ook leven met de beperkingen.
Het rijden, in het begin miste ik de kracht van mijn 2.0, maar om wat te doen? om 50 - 70 - 120 km te rijden, door de drukte op de wegen heeft voorbij steken
ook geen zin want na een paar 100m is er een rood licht of rotonde.
Over het verbruik kan ik nog niet veel zeggen, tussen 6.4L en 7.0L, de motor is ook nog niet los, maar een 6de versnelling had zeker gemogen.
Iedereen zegt dat ik gek ben met die aankoop, maar ik heb geen grote auto meer nodig.
En minder verzekering en taxen, dat is de moeite.
Hopelijk krijg ik nog wat reacties van andere ecosport rijders over hun ervaringen, en waarop ik moet letten.
Mvg,
TSB
TSB

Word een Viking

Re: Ecosport ervaringen

Berichtdoor fordfreakske op di okt 11, 2016 8:20

Mijn ouders hebben er eentje: persoonlijk vind ik dat ie wat hard afgeveerd is. En dat blijkt ook tijdens het stijvere weggedrag. Verder klinkt ie wel heel stil, de koffer is idd niet direct wat het moet zijn, maar bon. Afwerking heb je ook gelijk in. En eigenlijk vind ik 125 pk net iets te weinig voor hetgeen wat ie moet voortrekken.
tuning is not a crime !
fordfreakske

Keer terug naar Ford Ecosport