TRANSIT 2.0 170PK EURO6 MISERIE MISERIE + tikkend geluid motor

Discussie over de Ford Transit

Moderator: Beheerders

TRANSIT 2.0 170PK EURO6 MISERIE MISERIE + tikkend geluid motor

Berichtdoor Bikerathar op vr feb 17, 2017 15:26

wie heeft er nog dergelijke problemen met de nieuwe transit euro 6 motor?

na 9 maanden !! (ipv de beloofde 3 , was reden om de transit te kopen) wagen eindelijk eind oktober afgeleverd!

Na enkele weken problemen met "park pilot storing"
bleek dat achterlichten af en toe uitvielen waardoor camera ook niet meer werkt , met een gesloten cabine is parkeren wel heel lastig.
ipv van een nieuwe contact moest garagist van FORD een update uitvoeren.

Het begin van alle miserie.
De update was mislukt waardoor een stuk software ontbrak en de motor "in motornoodloop" stond. terug binnen voor een update.
Vorige problemen van de baan maar na reeds 2 x naar garage moest het grootste probleem nog komen.

3 dagen later : bij het sluiten constant de toeter , waarmee aangeduid wordt dat er een deur open is. Na 3 keer alle deuren (ook de achterkleppen) open en toe bleef dit gebeuren.
wagen ongesloten achtergelaten. 30 minuten later wou de wagen wel sluiten.
MAAR s'avonds wou de wagen niet starten : SLEUTEL NIET HERKEND dit was op maandag 30 januari.

wagen had ik toen net 3 maand in bezit met nog geen 5000 km op de teller en de wagen staat sindsdien in garage , nu 17 februari. module zal pas begin van week 20 februari binnen komen. laat ons hopen dat het probleem hiermee verholpen is

Ikzelf ben geen alleenstaand geval , iemand in het dorp met identiek dezelfde wagen heeft ook de "pilot storing" en het tikkende geluid => ZIE HOT NIEUWS

HOT NEWS :
ook de motor deugdt niet , na 6 tal weken begon ik me toch vragen te stellen bij het luide geluid en een soort constant getik die duidelijk hoorbaar is.
zonet garagist aan de lijn gehad met de heuglijke mededeling dat er een tandwiel die ervoor moet zorgen dat de motor stil draait niet deugd. te weinig spanning op de riem.

OORSPRONKELIJKE UITLEG : komt door regeneratie , maar zowel met koude als met warme motor.

echter nog geen kit binnen om te herstellen.
Alle wagens zullen binnen moeten om dit euvel op te lossen.

verloop van de miserie.
de woensdag garagist ganse wagen doortest en geen enkele fout ?
toen is er een flying doctor (iemand van ford zelf die langsgaat wanneer problemen niet opgelost geraken, pas de VOLGENDE woensdag 8/2 langsgeweest). na 5 uur testen met 2 man kwam men nog steeds tot dezelfde vaststelling : TOTAAL GEEN BENUL WAT HET PROBLEEM IS , ondertussen was de transponder al vervangen.
diezelfde flying doctor heeft dan voorgesteld om de BCMI module te vervangen. deze werd op 9 februari besteld en is op heden 17/2 nog steeds onderweg. niet voorradig in Keulen (distributiecentrum) en moest van Valencie via Engeland naar Keulen gaan, om van daaruit naar de garagist opgestuurd te worden.

ben echt wel niet te vreden over de manier waarop dit allemaal verloopt en dat dit zelfs mogelijk is met een nieuwe wagen (vol kinderziektes).
ook over het feit dat dit allemaal zo lang duurt --> IS DIT NORMAAL BIJ FORD ? , is mijn eerste wagen van dit merk.

Wie dergelijke wagen bezit kan zich dus aan de nodige passages bij de garage verwachten !
Bikerathar

Word een Viking

Re: TRANSIT 2.0 170PK EURO6 MISERIE MISERIE + tikkend geluid motor

Berichtdoor Gizzzmo1976 op za feb 18, 2017 10:07

Bikerathar schreef:wie heeft er nog dergelijke problemen met de nieuwe transit euro 6 motor?

na 9 maanden !! (ipv de beloofde 3 , was reden om de transit te kopen) wagen eindelijk eind oktober afgeleverd!

Na enkele weken problemen met "park pilot storing"
bleek dat achterlichten af en toe uitvielen waardoor camera ook niet meer werkt , met een gesloten cabine is parkeren wel heel lastig.
ipv van een nieuwe contact moest garagist van FORD een update uitvoeren.

Het begin van alle miserie.
De update was mislukt waardoor een stuk software ontbrak en de motor "in motornoodloop" stond. terug binnen voor een update.
Vorige problemen van de baan maar na reeds 2 x naar garage moest het grootste probleem nog komen.

3 dagen later : bij het sluiten constant de toeter , waarmee aangeduid wordt dat er een deur open is. Na 3 keer alle deuren (ook de achterkleppen) open en toe bleef dit gebeuren.
wagen ongesloten achtergelaten. 30 minuten later wou de wagen wel sluiten.
MAAR s'avonds wou de wagen niet starten : SLEUTEL NIET HERKEND dit was op maandag 30 januari.

wagen had ik toen net 3 maand in bezit met nog geen 5000 km op de teller en de wagen staat sindsdien in garage , nu 17 februari. module zal pas begin van week 20 februari binnen komen. laat ons hopen dat het probleem hiermee verholpen is

Ikzelf ben geen alleenstaand geval , iemand in het dorp met identiek dezelfde wagen heeft ook de "pilot storing" en het tikkende geluid => ZIE HOT NIEUWS

HOT NEWS :
ook de motor deugdt niet , na 6 tal weken begon ik me toch vragen te stellen bij het luide geluid en een soort constant getik die duidelijk hoorbaar is.
zonet garagist aan de lijn gehad met de heuglijke mededeling dat er een tandwiel die ervoor moet zorgen dat de motor stil draait niet deugd. te weinig spanning op de riem.

OORSPRONKELIJKE UITLEG : komt door regeneratie , maar zowel met koude als met warme motor.

echter nog geen kit binnen om te herstellen.
Alle wagens zullen binnen moeten om dit euvel op te lossen.

verloop van de miserie.
de woensdag garagist ganse wagen doortest en geen enkele fout ?
toen is er een flying doctor (iemand van ford zelf die langsgaat wanneer problemen niet opgelost geraken, pas de VOLGENDE woensdag 8/2 langsgeweest). na 5 uur testen met 2 man kwam men nog steeds tot dezelfde vaststelling : TOTAAL GEEN BENUL WAT HET PROBLEEM IS , ondertussen was de transponder al vervangen.
diezelfde flying doctor heeft dan voorgesteld om de BCMI module te vervangen. deze werd op 9 februari besteld en is op heden 17/2 nog steeds onderweg. niet voorradig in Keulen (distributiecentrum) en moest van Valencie via Engeland naar Keulen gaan, om van daaruit naar de garagist opgestuurd te worden.

ben echt wel niet te vreden over de manier waarop dit allemaal verloopt en dat dit zelfs mogelijk is met een nieuwe wagen (vol kinderziektes).
ook over het feit dat dit allemaal zo lang duurt --> IS DIT NORMAAL BIJ FORD ? , is mijn eerste wagen van dit merk.

Wie dergelijke wagen bezit kan zich dus aan de nodige passages bij de garage verwachten !

Wat dat tikkend geluid betreft is het inderdaad zo dat het tandwiel die op de riemspanner gemonteerd staat een tikkend geluid maakt. Heeft niks met regeneratie te maken of met koude of warme motor te maken of wat dan ook dat de garage voorschotelen.
Van de andere problemen ben ik zo niet op de hoogte.
Ik wil dit wel opvolgen ...
Ford S-MAX TRENDSTYLE 2.0 TDCI 2014
Ducati Monster S4 1000cc
Vespa VVB2T 150cc

Ford Genk 1997-2014
Ford Lommel Proving Ground 2014 - heden
Gizzzmo1976

Berichtdoor Guy Arch op ma feb 20, 2017 13:07

Ik rijd met een euro6 van 130pk, 3m oud

Had na 400km plots een sterk metaaltikkend geluid van onder de motorkap en kwam onmiddellijk daarop in noodloop terecht.
Ben toen aan de kant gaan staan en opnieuw motor gestart => tikkend geluid was wag.
Ben naar garage geweest (voertuig 2w oud) en garage zei dat ze geen probleem uitgelezen hadden
maar wel een update van de softw gedaan hebben. Heb nu 2500km & geen tikkend geluid weg.
Wat de oorzaak is weet ik niet, maar in ieder geval niet de regeneratie zei de garagist.

Ik vroeg ook hoe ik de regeneratie van de dieselpartikelfilter manueel zelf kon starten gezien dit
in de online brochure staat (en ik weinig km doe) maar blijkbaar staat het niet in het menu
van de transit en zal dit in een later stadium als optie worden aangeboden.

Voor de rest bolt hij zeer goed al kan ik niet vergelijken met andere camionettes. Heb wel de
rubbers ingekort van de achterste ophanging want kreeg schokken in mijn rug iedere bult in de baan.
Guy Arch

Berichtdoor bopa op vr apr 13, 2018 3:45

Mijne is een 130 pk en ging deze namiddag ook in noodloop .
Heb nu 22000 km ,had 20 min stilgestaan en na aanzet 300 m op autoweg in nood .Aan de kant ,herstart en opgelost .Heel raar als je het mij vraagt !!
bopa

Keer terug naar Ford Transit