Navigatiekaart

Discussie over de Ford Kuga

Moderator: Beheerders

Re: Navigatiekaart

Berichtdoor mstuniek op zo nov 12, 2017 13:03

Ja dat klopt dat je via Android auto dat kan doen, maar Android auto is officieel niet in Nederland verkrijgbaar (uiteraard kun je wel een apk via het internet ophalen en dan alsnog installeren) via bijv Google Play. Daarmee kun je inderdaad de genoemde navigatiekaarten gebruiken.
Echter..... dit is wel een noodoplossing niet de oplossing die door Ford aangeleverd moet worden. Je schaft een product aan voor veel geld wat niet aan de verwachting voldoet. Dat er een oud navigatiesysteem 2014 wordt geleverd wordt je ook niet verteld, die constatering maak je zelf en wordt tot nu toe onvoldoende opgelost. In nl zijn er al verschillende gebruikers die dit via hun rechtsbijstand willen aankaarten.
mstuniek

Word een Viking

Berichtdoor King op zo nov 12, 2017 21:08

Tja Ford en service gaan niet echt samen.
Weet niet of je de uitzending van Radar ook gezien hebt.
Daar werden mensen die een ford Camper hadden, en problemen met de verstuivers hadden flink aan het lijntje gehouden. Gewoon weg schandalig en zeer slecht voor het imago van Ford.
Ford S Max 2.0 Titanium
Goud metallic, 18 inch spoke velgen, in de winter 16inch LMV, parkeer sensoren, CC, AC ,bj 9-2007, bestuurders en pasagiers stoel 8 voudig verstelbaar.
kmst 130.000 .
King

Berichtdoor mstuniek op zo nov 12, 2017 21:36

Ja die had ik als gezien, ook de NKC bij Ford Nederland in Amstelveen, zou me eigen schamen om voor zo'n bedrijf te werken, want daar is nog steeds geen oplossing voor.
mstuniek

Berichtdoor ronny69 op ma nov 13, 2017 20:23

Waarom weer dit!

Tot op heden is nog niet bekend wanneer de software update zijn releasedatum zal krijgen. Onze software leverancier heeft onze verwachte datum van levering niet kunnen waar maken. We zijn nu in afwachting van nieuwe informatie omtrent een nieuwe releasedatum.

Sterk bezig!
ronny69

Berichtdoor mstuniek op ma nov 13, 2017 22:09

De software leverancier is in dit geval wel Ford.
Misschien dat men eens moet gaan denken om met zg sprints te werken, oftewel iedere paar weken een toevoeging aan het pakket.
mstuniek

Berichtdoor ronny69 op di nov 21, 2017 11:08

Volgens de garage zou er een software en navigatiekaart update komen 1ste semester van 2018.We kijken er al vast na uit!
ronny69

Berichtdoor mstuniek op di nov 21, 2017 14:50

ronny69 schreef:Volgens de garage zou er een software en navigatiekaart update komen 1ste semester van 2018.We kijken er al vast na uit!

Die dealer heeft lef, direct een weddenschap afgesloten haha.
Ik denk dat veel mensen hier geen geloof aan hechten. Op het nl forum wordt al gemeld dat men geen datum meer afgeeft wanneer de navigatie update in produktie wordt genomen.
mstuniek

Berichtdoor ronny69 op ma jan 22, 2018 11:11

image-2018-01-22.jpg
Deze week weer prijs! Aanduiding van de weg op navigatiekaart in een totaal ander gebied.Toppunt was dat hij mij door bleef navigeren ook al reed ik niet op de weg!Er kwam wel telkens het symbool dat er geen GPS signaal beschikbaar was.Heb een master reset gedaan wacht nu af.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
ronny69

Berichtdoor AGB812 op za jan 27, 2018 17:24

ronny69 schreef:
image-2018-01-22.jpg
Deze week weer prijs! Aanduiding van de weg op navigatiekaart in een totaal ander gebied.Toppunt was dat hij mij door bleef navigeren ook al reed ik niet op de weg!Er kwam wel telkens het symbool dat er geen GPS signaal beschikbaar was.Heb een master reset gedaan wacht nu af.

Ik weet niks af ivm updates (sorry). Maar hetgeen jij nu voor hebt, heb ik ook gehad. Het was de gps antenne, was water ingekomen . Nieuwe gestoken en alles was ok.
Mondeo Clipper MK4 - Ghia 2.0 TDCI, 6-traps automaat, 130pk (3/2008)
Zo goed als Full Options
Zalige Wagen
AGB812

Berichtdoor ronny69 op zo jan 28, 2018 7:58

Ok, bedankt.Garage denkt ook dat het de GPS antenne is.Ga volgende week afspraak maken.
ronny69

Berichtdoor Ludwig2011 op za feb 24, 2018 5:53

jan007 schreef:Ford Belgie heeft mij telefonisch gecontacteerd en bevestigt dat de updates gratis zijn.

Hebben ze tegen mij ook gezegd.
Vorge week nog kontact gehad met Ford Costumer service. Het platform ging januari 2018 ook klaar zijn. nu kunnen ze er zelfs geen datum op plakken.

Hier hun reactie.

Geachte Heer,

Helaas is er nog steeds geen concrete datum en wordt er nog steeds hard gewerkt aan het navigatie-updateproces voor het SYNC 3 systeem.

Door de complexiteit van de update en het nieuw te ontwikkelen proces duurt dit helaas langer dan oorspronkelijk gepland. Elke koper van een Ford voertuig met een navigatiesysteem heeft recht op de meest recente beschikbare versie van het kaart materiaal. Elke Ford wordt afgeleverd met de meest recente beschikbare versie van de kaart ten tijde van productie van de auto.

De (externe) maker van de kaart verzamelt met een zekere regelmaat wijzigingen in het wegennet om zich ervan te verzekeren dat de kaart up-to-date blijft. Dit wordt gedaan voor heel Europa. Van waarnemen van de wijziging tot de verwerking in een update kunnen (vele) maanden tussen zitten. De maker van de kaart verwerkt de gegevens op enig moment in een aan Ford te leveren kaart. Ford moet deze kaart vervolgens verwerken en aanpassen, zodat deze geschikt wordt voor haar navigatiesysteem. Daartoe is overleg nodig met de leverancier van dergelijke systemen.

De belangrijkste reden is dat het tijd kost om de updates (die door externe partij is geleverd) aan te passen aan de diverse eigen navigatiesysteem die ze voeren. Dat kan soms wel oplopen van een jaar tot ander half jaar.

Helaas kunnen wij dit niet beïnvloeden. Wel proberen wij deze in de toekomst te verkorten doormiddel van updaten via een USB/Wifi in plaats van via een SD kaart.

Wij betreuren u het niet anders te kunnen informeren maar willen u vragen nog even geduld te hebben.

Met vriendelijke groeten,
Mondeo Clipper Titanium 2.0 TDCI 150 pk
Bouwjaar 2017
Kleur: Magnetique
Ludwig2011

Berichtdoor mstuniek op za jun 23, 2018 11:21

Blijkbaar gebeurt er precies wat Ford graag wil. De drukte om navigatie update wordt minder en minder. Mensen wennen er blijkbaar aan en is Ford's doel bereikt.
tijd tijd tijd, schaamteloos Ford, terwijl er veel mensen juist in de aanstaande vakantietijd om zitten te springen.
mstuniek

Berichtdoor antonhuhmann op za aug 04, 2018 13:43

Hallo,
Navigatie karten 7 zijn online eveneens sync update 18025.
mijn Kuga productie 03-2018 had nod oude karten 6.1
https://s550.guru/how-to-update-ford-sy ... aps-to-f7/
wel eerst liken anders werken de linken niet.
ik heb het gedaan zoals beschreven in twee delen
update kaart duurt 45 minuten
update spraak duurt 20 minuten
downloaden van de bestanden duurt ook lang.
uitleg is wel in het Engels.
Groetjes Anton
antonhuhmann

Vorige

Keer terug naar Ford Kuga