Ford Transit 2010 start slecht (met koud weer) en foutcode P068A

Discussie over de Ford Transit

Moderator: Beheerders

Ford Transit 2010 start slecht (met koud weer) en foutcode P068A

Berichtdoor MarcelBa op di feb 27, 2018 1:08

Hallo,

Ik heb problemen met 2 ford transit bussen van 2010 diesel 2.0, we hebben precies dezelfde bussen en ook precies dezelfde klachten.
Allereerst start hij slecht (met koude temp vooral!), net alsof hij niet gloeit ivm veel rook als die eenmaal aanslaat.
nu geeft die tijdens het rijden meerdere malen een motorstoring, begint het olie lampje te branden en dat duurt een seconden en dan slaat die weer aan, dus eigenlijk valt er elektronisch iets weg.
Nu heb ik hem uitgelezen en blijkt dat de er een storing P068A in zit met de toelichting: 'ECM/PCM vermogenrelais niet ge├źnrergizeerde prestatie'. nu is de vertaling slecht en lees ik het zo dat daar een spanning wegvalt (lees slecht contact).
Nu heb ik deze vragen:

- heeft iemand hier meer ervaring mee?
- Wie heeft er een schema en of locatie van het PCM relais?
- Is er een zwakke plek in de bekabeling?

Ik hoor graag van jullie.

MVG. Marcel
MarcelBa

Word een Viking

Re: Ford Transit 2010 start slecht (met koud weer) en foutcode P068A

Berichtdoor Davion op di feb 27, 2018 12:38

Indien dat de eerste batterijen nog zijn in de Transit zou ik daar eens naar kijken, mijn Focus is van 2011 en ik merk nu de laatste dagen ook dat de batterij toch niet super meer is, ik zoek binnenkort de batterij te vv.
Davion

2011 Ford Focus

Re: Ford Transit 2010 start slecht (met koud weer) en foutcode P068A

Berichtdoor MarcelBa op wo feb 28, 2018 15:17

Davion schreef:Indien dat de eerste batterijen nog zijn in de Transit zou ik daar eens naar kijken, mijn Focus is van 2011 en ik merk nu de laatste dagen ook dat de batterij toch niet super meer is, ik zoek binnenkort de batterij te vv.

Nee dat zal het probleem niet zijn hij gaat ook echt snel rond, tis echt iets elektronisch.
Accu is prima omdat ik hem ook echt lang kan starten, ook met heel koud weer zoals vandaag.
MarcelBa

Keer terug naar Ford Transit