Bandendruk foutmelding (Opgelost)

In-Car Entertainment, audio, video, alarmen, elektronica, ...

Moderator: Beheerders

Bandendruk foutmelding (Opgelost)

Berichtdoor KnightViper op di apr 24, 2018 2:45

Dag allen , na de vorige zomerstop ben ik over gestapt naar wintervelgen en winterbanden.
Hierbij heb ik ook originele ventielen met bandendruk sensoren erbij gekocht.
Deze eens opgelegt , kreeg ik na een dag de melding Storing bandendruk , controleer deze.
Het euvel was snel opgelost , daar ik niet wist dat de ventielen eerst geprogrammeerd moesten worden door de Fordgarage.
Nu de winter voorbij is heb ik terug de originele velgen gemonteerd en ook hier weer krijg ik de melding van de bandendruk storing.
Moet ik nu weer terug naar de garage om deze ook weer terug opnieuw te laten programmeren , dat zou heel raar zijn.
Ik kan nergens terug vinden in het menu om deze te resetten , wat zoveel andere merken dat wel hebben.
Laatst bijgewerkt door KnightViper op di apr 24, 2018 13:32, in totaal 1 keer bewerkt.
Ford Fiesta ST200
KnightViper

Word een Viking

Re: Bandendruk foutmelding

Berichtdoor jaak op di apr 24, 2018 12:53

Volgens mijn garage kunt ge dat niet zelf zonder het nodige materiaal Ikzelf weet er niets van maar toen ik mijn wielen heb laten wisselen heb ik dat speciaal gevraagd
jaak

Re: Bandendruk foutmelding (Opgelost)

Berichtdoor KnightViper op di apr 24, 2018 13:31

Het is gefixt , je kan wel een reset doen in het menu , maar dat is even zoeken.
Eind goed al goed.
Ford Fiesta ST200
KnightViper

Re: Bandendruk foutmelding

Berichtdoor Dragunov 'Mr Update' op wo apr 25, 2018 2:27

jaak schreef:Volgens mijn garage kunt ge dat niet zelf zonder het nodige materiaal Ikzelf weet er niets van maar toen ik mijn wielen heb laten wisselen heb ik dat speciaal gevraagd

Je kan altijd een tool kopen waar je de sensor kan toewijzen aan een wiel
Ford Focus II Trend++ 1600 TDCi 109PK+; Aquarius Blue; Bouwjaar: april 2005; RIP: juni 2016;

Ford Mondeo V Titanium 2.0TDCi 150PK+; Panther Black; First Edition Pack; Bouwjaar: februari 2015;
Dragunov 'Mr Update'
Beheerder

2005 Ford Focus

Keer terug naar Technisch > ICE, Security & Elektronica