Kuga St line

Discussie over de Ford Kuga

Moderator: Beheerders

Kuga St line

Berichtdoor freddy lachi op vr mei 25, 2018 19:52

Ben op zoek naar een jonge okkazie wagen een Kuga ST line max 2 jaar oud.

Zelf rij ik met een C max titanium uitvoering 1800 TDCI hij word nu 10 jaar en wil er toch nog iets voor hebben.

Ik heb er eentje zien staan een 2000 TDCI 150pk... ST line hij is van de 12/ 2016 weet niet of hij 4x2 4x4 of AWD is...

hij heeft wel 36.000km is dat veel of is dat normaal ?

Hij zou gebruikt worden voor dagelijks gebruik en op vakanties welke keuze zou ik dan het beste nemen 4x2 4x4 AWD of een gewone aandrijving?

Heb het ook moeilijk met dat ecoboost of diesel beide hebben genoeg pk's als men maar betaald maar er staan meer 1.5 ecoboost wagen in okkazie te koop dan de diesel is daar een verklaring voor?

Zijn rare vragen ik weet het wel belangrijk...
freddy lachi

Word een Viking

Re: Kuga St line

Berichtdoor TSB op za mei 26, 2018 12:59

Beste,

Reken eerst uit wat de wagen aan taxen kost Benzine of diesel en hoeveel Km per jaar, pas vanaf 26000 km per jaar is het interessant om een diesel te nemen.
Verbruik benzine rond 8-9L, diesel rond 7-8L, en doe je berekening gelijk jij rijdt.
Mvg,
TSB
TSB

Re: Kuga St line

Berichtdoor blackfocus06 op zo mei 27, 2018 16:54

TSB schreef:Beste,

Reken eerst uit wat de wagen aan taxen kost Benzine of diesel en hoeveel Km per jaar, pas vanaf 26000 km per jaar is het interessant om een diesel te nemen.
Verbruik benzine rond 8-9L, diesel rond 7-8L, en doe je berekening gelijk jij rijdt.
Mvg,
TSB
--

Het verbruik van een kuga benzine ligt toch wel wat hoger dan 8-9L denk ik, zeker bij de AWD. Koppel is te laag om alle pk's eruit te krijgen. Je moet al in hoog in toeren (hoog verbruik) om de, bv bij de automaat de 182pk eruit te persen. Het gewicht van de Kuga ligt toch al snel op 1600kg. Dan hangt het er ook vanaf welke wielmaat enzovoort enzovoort.
Ik heb ook net een Kuga ST line gekocht en heb, ondanks ik maar 22000km rij, toch gekozen voor de 2.0 diesel automaat met 150pk.
Maar alles hangt natuurlijk van de rijstijl af.
blackfocus06

Keer terug naar Ford Kuga