Ford focus st 2013 2.0 Ecoboost STRETCH FIT BELT

Vragen omtrent onderhoud, onderdelen en herstelling kan je hier stellen.

Moderator: Beheerders

Ford focus st 2013 2.0 Ecoboost STRETCH FIT BELT

Berichtdoor mixz op wo mei 30, 2018 9:44

halloo,

Enkele dagen geleden kwam ik thuis vh werk --> rokende auto
Direct gezien dat de koelvloeistof verdwenen was, de waterpomp lekte ( de asdichting intern was kapot gedraaid waardoor de koelvloeistof zo naar buiten drupte )
Heb dan een nieuwe waterpomp besteld en ook wat koelvloeistof en omdat de wagen 128k km heeft dacht ik van de multiriem en de stretch fit ( riem die de airoco aandrijft ) van eerste keer mee te vervangen.
Heb nu toch wel wat miserie gehad om zo'n stretch fit belt te vinden. Het merk gates schreef een stretch fit belt voor met het zelfde partnr en specificaties (cv6e-6c301-ba EPDM 890mm) maar toen ik deze monteerde was hij slapper dan de "orginele" stretch fit belt. Heb dan maar terug de oude gemonteerd.

Vraag: Iemand hier ook ervaring mee? zoja? eventueel een ander merk met dezelfde specificaties maar die niet slap hangt?

thx
mixz

Word een Viking

Re: Ford focus st 2013 2.0 Ecoboost STRETCH FIT BELT

Berichtdoor smalle op wo mei 30, 2018 13:48

Probleem met onderdeel kan ik niet helpen,
hopelijk geen brokken als je zonder koelvloeistof gezeten hebt en rokende motor. *blink*
smalle

Re: Ford focus st 2013 2.0 Ecoboost STRETCH FIT BELT

Berichtdoor mixz op wo mei 30, 2018 16:01

nee hoor :)
Olietemperatuur was nog normaal.
En de rook was eigenlijk damp. De koelvloeistof die ontsnapte, verdampte...
Gelukkig kwam ik uit de nachtshift en waren het nog geen zwoele temperaturen, alsook reed ik op de snelweg dus de motor kreeg voldoende koeling :D
Toen de wagen tot stilstand kwam op mijn oprit ( laat altijd de motor een 30tal seconden uitdraaien ) zag ik de rook/damp vanonder mijn motorkap komen :shock: Dafuq?
mixz

Keer terug naar Technisch > Onderhoud & Onderdelen