Dashcam op zekering aansluiten Fiesta ST MK6

In-Car Entertainment, audio, video, alarmen, elektronica, ...

Moderator: Beheerders

Dashcam op zekering aansluiten Fiesta ST MK6

Berichtdoor x3rb3ru$ op vr jun 29, 2018 14:29

Geachte Ford liefhebbers,

Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een dashcam rechtstreeks op de zekeringkast voor een constante stroomvoorziening?

Ik heb deze week een nieuwe dashcam gekocht en ik hoopte dat ik, net zoals mijn vorige dashcam, deze gewoon op de USB aansluiting van mijn Android Head Unit zou kunnen aansluiten voor stroom. Waar dit op de vorige geen probleem bleek te zijn is dat nu dus wel het geval. De Dashcam detecteert dat deze op een "computer" is aangesloten en geeft me enkel de mogelijkheid deze als webcam of opslagapparaat te gebruiken, dus momenteel hangt er gewoon een kleine powerbank tussen. Spijtig genoeg loopt die sneller leeg dan hij oplaadt dus is geen goede oplossing (plus vertrouw zo'n batterij niet in de handschoenkast in een bij momenten snikhete wagen).

Ik ga normaal met volgend tussenstuk werken :
https://www.allcam.be/continue-voeding-mini-usb

Zijn er mensen die met zo'n opstelling werken in een wagen zoals die van mij, of gewerkt hebben? Enig idee waar ik moet beginnen zoeken bij de zekeringen? Kameraad komt volgende week met een multimeter af, dan gaan we het samen eens bekijken, maar zou makkelijk zijn moesten we al weten waar we moeten beginnen.

Groeten,
C.
x3rb3ru$

2005 Ford Fiesta

Word een Viking

Re: Dashcam op zekering aansluiten Fiesta ST MK6

Berichtdoor mondeostekje op ma jul 02, 2018 9:17

beste,

Ik zou enkel een overgangsstuk kopen van usb naar sigarettenaansteker en zo heb je direct stroom vanaf je het contact op zet. Bij mij blijft deze nog wel +/- 20 - 30 min stroom leveren na stilzetten.
Maar altijd stroom geven zoals u vraagt , is dat niet schadelijk voor de batterij, leeg lopen??
mondeostekje

Berichtdoor x3rb3ru$ op ma jul 02, 2018 9:50

mondeostekje schreef:beste,

Ik zou enkel een overgangsstuk kopen van usb naar sigarettenaansteker en zo heb je direct stroom vanaf je het contact op zet. Bij mij blijft deze nog wel +/- 20 - 30 min stroom leveren na stilzetten.
Maar altijd stroom geven zoals u vraagt , is dat niet schadelijk voor de batterij, leeg lopen??

Zo'n tussenstuk heb ik maar wil ik mijden aangezien dit voor een kabelnest zorgt, werk deze liever weg in mijn dashboard zelf. Voor de batterij mag dat normaal geen probleem zijn, toestel trekt maar +-7.5watt en springt automatisch uit na 10minuten geen beweging. Ik zou ook willen dat hij opneemt als iemand bv tegen mijn geparkeerde wagen rijdt, dat is ook geen optie als het toestel geen stroom krijgt. De batterijen van die toestellen gaan ook altijd maar +-15min mee.

Ik denk trouwens dat de batterij van de dashcam telkens laten leeglopen als je het contact stillegt schadelijker is voor de batterij van de dashcam dan constant stroom leveren voor de batterij van de wagen. Mijn vorige dashcam kon zichzelf na anderhalf jaar niet eens meer normaal uitschakelen als hij stroom verloor, maar daar zitten natuurlijk ook altijd maar 200-300mAh batterijtjes in (van bedenkelijke kwaliteit).
x3rb3ru$

2005 Ford Fiesta

Berichtdoor Grease monkey op ma jul 02, 2018 17:17

waarom geen constante voeding aansluiten?

zit bij mij constant in en werkt op hetzelfde principe: als de wagen zich verplaatst, of als er een schok aan de auto is, (g-sensor) of door beweging voor de camera.

vroeger had ik in een drukke straat iedere auto dat passeerde gefilmd met gevolg dat smorgens soms mijn autobatterij zwak stond. nu woon ik in doodlopende staat en is er geen enkel probleem.
Begeleider uitzonderlijk vervoer
Grease monkey
Moderator meeting West-Vlaanderen

Berichtdoor x3rb3ru$ op di jul 03, 2018 8:08

Grease monkey schreef:waarom geen constante voeding aansluiten?

Wat bedoel je juist met een constante voeding? Mijn sigaretten aansluiting is niet constant gevoed, die stopt bij contact af, dus als ik naar een constante voeding ga moeten zoeken ga ik het toch via de zekeringen moeten doen neem ik aan?
x3rb3ru$

2005 Ford Fiesta

Berichtdoor x3rb3ru$ op do jul 12, 2018 10:15

Grease monkey schreef:waarom geen constante voeding aansluiten?

zit bij mij constant in en werkt op hetzelfde principe: als de wagen zich verplaatst, of als er een schok aan de auto is, (g-sensor) of door beweging voor de camera.

vroeger had ik in een drukke straat iedere auto dat passeerde gefilmd met gevolg dat smorgens soms mijn autobatterij zwak stond. nu woon ik in doodlopende staat en is er geen enkel probleem.

Constante voeding is dus wat ik bedoelde met achter zekering aansluiten, mijn sigaretten aansteker geeft niet constant stroom dus die kan ik daar niet voor gebruiken, daarom dat ik dit op constant gevoede zekering wilde aansluiten. Niemand kan mij zeggen waar ik moet beginnen zoeken in de zekeringkast?
x3rb3ru$

2005 Ford Fiesta

Berichtdoor champion op zo jul 15, 2018 22:25

Ik heb hem afgetapt op de zekeringsplaats waar normaal de parkeersensoren zijn. Dit is voor de geschakelde spanning. Met wat puzzelwerk kan je naast de zekeringskast een powerbank monteren die netjes laad terwijl de auto op contact staat. contstante spanning gebruiken is vragen om startproblemen als je in verstedelijkt gebied geparkeerd bent. :wink:
champion

Berichtdoor x3rb3ru$ op ma jul 16, 2018 8:26

champion schreef:Ik heb hem afgetapt op de zekeringsplaats waar normaal de parkeersensoren zijn. Dit is voor de geschakelde spanning. Met wat puzzelwerk kan je naast de zekeringskast een powerbank monteren die netjes laad terwijl de auto op contact staat. contstante spanning gebruiken is vragen om startproblemen als je in verstedelijkt gebied geparkeerd bent. :wink:

Parkeersensoren heb ik niet, en zit ook helemaal niet in verstedelijkt gebied, als mijn wagen geparkeerd staat kijkt deze uit op een muur of garagepoort dus geen probleem voor mij. Zal het bij gelegenheid zelf wel eens uitzoeken.
x3rb3ru$

2005 Ford Fiesta

Keer terug naar Technisch > ICE, Security & Elektronica