TRANSIT '89 2l Benzine - NA REVISIE NIET MEER BOVEN DE 70

Discussie over de Ford Transit

Moderator: Beheerders

TRANSIT '89 2l Benzine - NA REVISIE NIET MEER BOVEN DE 70

Berichtdoor kapistijn op wo aug 01, 2018 9:52

Beste Ford Transit fans,

Een collega van mij zijn stiefzoon heeft een Transit camper VC van 1989 - 2l (1993cc) 4 in lijn benzine met als motorcode BD28611 gekocht. Hierbij heeft hij door een NL bedrijf een volledige blok revisie laten uitvoeren (was iets meer dan 4k kwijt). De revisie is moeten gebeuren vanwege lekken langs alle kanten. (zeg maar trisé). Volgens het bedrijf in kwestie zou alles maar dan ook alles vervangen zijn, van kruk tot lagerschalen

Echter bleek achteraf dat hij ongelooflijk traag optrok en niet boven de 70km/u haalde. Voor de duidelijkheid ervoor ging hij toch wel vrij vlot 100. Hij trekt nog steeds wel aan 1 stuk door, dus zonder horten en stoten maar gewoon op zen dood gemakje en niet voorbij die 70 willen he.
Na te gaan klagen bij het revisiebedrijf raden ze aan dat er een nieuwe carbu nodig was (6HE KF/YC6J/9LD). Zo gezegd zo gedaan, maar zonder enig verschil maar weer 500 euro lichter.

Nu heeft mijn collega aan mij (hobbyist mechanieker) gevraagd of ik wist wat het probleem kon zijn. Maar vermits ik eigenlijk al men halve leven geobsedeerd ben door watergekoelde VAG ken ik niet bijzonder veel van Ford.

Heb hem zelf al aangeraden van gewoon terug naar het revisiebedrijf in kwestie te gaan, echter heeft hij hierin niet veel vertrouwen meer, begrijpelijk als je ziet dat ie net iets meer dan 5000 euro heeft geïnvesteerd (transport inclu) en het eigenlijk er absoluut niet beter van is geworden.

Nu is mijn vraag of er mogelijk mensen zijn die deze problemen herkennen? Ik weet niet of ie een EGR klep of cat heeft, want het klinkt mij als een egr/cat falen of vacuum verlies. Ik beschik spijtig genoeg niet over het werkplaatshandboek.

PS: Ik heb zelf nog niet naar de Transit gaan kijken vermits hij een eindje weg woont. Dus ik wil me eerst wat inlezen/laten scholen in deze geweldige bussen en hun mechaniek vooraleer ik 150km ga afleggen en totaal niet kan helpen.

Alvast bedankt en vriendelijke zomerse groetjes :D ,
Stijn

****EDIT****

Ik ben er net achtergekomen dat ie dus ook op LPG kan rijden, echter wilt ie niet omschakelen. ik vermoed dat hier het grote probleem zit. Iemand ervaring hiermee?
kapistijn

Word een Viking

Keer terug naar Ford Transit