Ranger afgekeurd bij autokeuring

Discussie over de Ford Ranger

Moderator: Beheerders

Ranger afgekeurd bij autokeuring

Berichtdoor dirkv46 op vr aug 03, 2018 20:49

Mijn Ranger, 11 maanden oud met 14000km werd afgekeurd bij de autokeuring wegens 40% (!!) remverschil tussen de achterwielen. De inspecteurs konden het moeilijk geloven.
In de garage werden ze dan bijgeregeld (en afgestoft). Volgens hen was het verschil nu 15%.

Terug in het keuringsstation kwam men aan 24%.

Is dit normaal of wat zijn de normale waarden bij de Ranger ?

ps. volgens de garagist ligt de fout bij mij ..... ik zou te zacht rijden en niet genoeg remmen ...... (!%§!!!)
dirkv46

Word een Viking

Re: Ranger afgekeurd bij autokeuring

Berichtdoor muybjen op di aug 07, 2018 12:03

Hallo,

Dit is blijkbaar een veel voorkomend probleem bij de Rangers.
Ik heb er ééntje van 2012. De eerste en de tweede keer dat ik naar de keuring ging had ik ook prijs.
Voortaan lever ik de wagen af bij de garage en laat ik hen naar de keuring gaan.
muybjen

Berichtdoor Theo op di aug 07, 2018 20:19

Ondertussen 73 000km op de teller sinds april 2015. Eerste keer worden de remmen niet getest. Ondertussen toch al 3 keer naar de controle geweest zonder rem problemen. Ben 2 keer mee geweest op Ranger tocht. Ik rijd wel regelmatig goed geladen zodat de remmen echt wel moeten werken. Mogelijk wordt het verschil inderdaad verklaart door het niet hard genoeg remmen. De trommels kunnen dan aan binnenzijde wat oxyderen. Je hoort dan ook een wat schurend geluid bij het remmen.

Het is heel spijtig maar wel de reële waarheid dat je problemen krijgt als je de auto te veel ontziet. De personen die vooral rustig rijden zullen ook vaker last hebben van roet. Mijn garagist kan daar ook kwaad in worden.

@dirk: de weken voor de keuring wat sportiever rijden. Dat je 40% verschil niet voelt tijdens gebruik wil volgens mij idd zeggen dat je de achterremmen amper gebruikt.
Theo

Berichtdoor dirkv46 op do aug 16, 2018 14:41

ben net terug van 9d England. Veel bergop en bergaf. 't zal wel goed gedaan hebben aan de remmen.
Ondertussen ook het factuur gehad van de garage . :(

Bedankt Theo voor de wijze raad. (ivm met sportief rijden)
dirkv46

Keer terug naar Ford Ranger