Terugroep actie koppeling Kuga

Discussie over de Ford Kuga

Moderator: Beheerders

Terugroep actie koppeling Kuga

Berichtdoor hjk op di aug 07, 2018 13:57

Wie heeft al een reparatie ondergaan nav terugroepactie koppeling/drukgroep? Ik ben vandaag voor de test geweest en ik. mag volgende week het laten repareren. Na de test stonk de auto naar verbrande koppelingsplaten. Monteur zei ook dat het een brute was met veel geweld op de platen. Die van mij gingen dus slippen en reden voor vernieuwen onder Ford garantie.
hjk

Word een Viking

Re: Terugroep actie koppeling Kuga

Berichtdoor smalle op di aug 07, 2018 15:09

Tweede helft van Augustus binnen voor onderhoud en is vragen of er mijne bij gaat zijn, zou ook voor Focus 1.6 ecoboost gelden.
Gratis nieuw koppeling! *thumsup*
smalle

Berichtdoor hjk op vr aug 17, 2018 14:39

En uitgevoerd samen met een software update. Rijd weer als een scheermes meer vermogen en soepele koppeling . Toch een reparatie van €1300 voor rekening van Ford. Kan er weer jaren tegen
hjk

Berichtdoor ronny69 op do sep 06, 2018 19:11

Over welke motor gaat het hier?Had je een brief gekregen om naar de garage te komen?
ronny69

Berichtdoor hjk op ma sep 10, 2018 12:35

Ik heb een 1.5 benzine
hjk

Berichtdoor kugaclown op vr feb 22, 2019 21:53

Vandaag via de app Fordpass, bericht gekregen dat mijn Kuga Vignale 150 pk binnengeroepen word voor de terugroep aktie slippen koppeling. Komplete verrrassing!!!!!!!!!
Ben na het lezen van berichten hier in het forum, inlichtingen gaan vragen in mijn garage hierontrent. Geen paniek zeiden ze me in de garage,( 10 dagen geleden). Uw wagen is er niet bij.
Nu ineens moet hij toch binnen. Hoe kan dat, ik het via Fordpass moet vernemen, en niet via de garage. Als ik die app Fordpass niet geinstalleerd heb, wat dan. Word er niets verteld of zo.
Mijn wagen is een Kuga Vignale met 150 pk (2X4) van 20 maart 2018. Maandag ga ik even een praatje houden in mijn garage, want dit klopt toch niet.
kugaclown

Berichtdoor smalle op za feb 23, 2019 14:02

[quote="kugaclown"]Vandaag via de app Fordpass, bericht gekregen dat mijn Kuga Vignale 150 pk binnengeroepen word voor de terugroep aktie slippen koppeling. Komplete verrrassing!!!!!!!!!
Ben na het lezen van berichten hier in het forum, inlichtingen gaan vragen in mijn garage hierontrent. Geen paniek zeiden ze me in de garage,( 10 dagen geleden). Uw wagen is er niet bij.
Nu ineens moet hij toch binnen. Hoe kan dat, ik het via Fordpass moet vernemen, en niet via de garage. Als ik die app Fordpass niet geinstalleerd heb, wat dan. Word er niets verteld of zo.
Mijn wagen is een Kuga Vignale met 150 pk (2X4) van 20 maart 2018. Maandag ga ik even een praatje houden in mijn garage, want dit klopt toch niet.[/quote

Heb ook actie gehad voor koppeling op een Focus eind vorig jaar en de garagist zei dat ik er niet bij was en per brief melding gekregen.
Heb op Fordclub facebookpagina gelezen dat Fordpass wat mankementen vertoond.

Ps. Rijd met de auto al 6 jaar rond zonder iets te merken wat koppeling betrefd,geen kopzorgen over maken!
smalle

Berichtdoor HMu op vr maart 08, 2019 11:18

Gisteren is onze KUGA TREND van 2018 naar garage geweest voor terugroep actie slippend koppeling.
Alleen een software update was voldoende.
Het is mij alleen niet duidelijk waarom een software update noodzakelijk is.
Volgens mij is/wordt de koppelijk mechanisch bediend, en wordt slippen veroorzaakt door slijtage of te weinig vrije slag.
Wie kan mij daarbij helpen???
HMu

Berichtdoor Flins op vr maart 08, 2019 12:30

Ik dacht dat met de software-update de vermogensopbouw veranderd wordt.
Iets minder trekkracht bij lage toerentallen, waardoor de koppeling wat minder zwaar belast wordt.
Flins

Keer terug naar Ford Kuga