probleem met centrale vergrendeling en interieurverlichting

Discussie over de Ford Fusion

Moderator: Beheerders

probleem met centrale vergrendeling en interieurverlichting

Berichtdoor jspeybro op za aug 11, 2018 21:04

Hallo,

Ik heb het volgende probleem met een ford fusion 1.6 diesel uit 2010 (model 2009).
Indien ik de auto wil sluiten, hoor je de sloten sluiten, maar dikwijls gaat dit direct erna terug open.
dit gebeurt zowel met de sleutel met afstandbediening (door de sleutel in het slot te steken en te draaien, niet met het knopje op de sleutel) als met de sleutel zonder afstandbediening.
Initieel dacht ik dat het misschien iets met die afstandbediening te maken had, maar dit gebeurt ook als ik de de sleutel met afstandbediening buiten bereik breng en ook als ik die sleutel uit elkaar haal om de afstandbediening uit te schakelen.
Ik heb gemerkt dat dit zich vooral voordeed als de interieurverlichting brandt. Ik ben hiermee wat gaan experimenteren en heb nu het volgende gemerkt:
ik laat de interieurverlichting nu uit en als het probleem zich voor doet en het slot terug open gaat, doe ik de interieurlampjes vooraan even aan, dan terug uit en dan sluit ik de auto opnieuw en dan werkt het meestal wel. als ik dit niet doe, kan ik blijven proberen maar de auto gaat niet dicht. Af en toe werkt dit trukje echter ook niet. Als ik dan de auto even terug start en stilleg, lukt het daarna wel om de auto op slot te doen.
Ik heb ook nog hetvolgende gemerkt: als ik in de auto zit en de deuren op slot wil doen door de grendel in te duwen, gaan de sloten terug uit slot en dan zegt het dashboard dat de bestuurdersdeur open is en brand er een rood lampje.

Het lijkt mij dat er ergens een verliesstroom of slecht contact is die op 1 of andere manier gelinkt is aan de interieurverlichting en de sensor van de deur.
Als het probleem zich voordoet en ik probeer met de afstandsbediening de deur op slot te doen, reageert het slot niet en hoor je het ook niet sleuten of open gaan.

iemand enig idee waar ik achter het probleem kan zoeken?
Heeft iemand misschien het elektrisch schema van de deursensoren, de sloten en de interieurverlichting?

alvast bedankt,
Johan
jspeybro

Word een Viking

Keer terug naar Ford Fusion