Koppeling en vliegwiel Fiesta ST

Discussie over de Ford Fiesta

Moderator: Beheerders

Koppeling en vliegwiel Fiesta ST

Berichtdoor AIL4541 op za aug 11, 2018 21:35

Ik heb een 2013 Fiesta St met een versleten koppeling en gebogen vliegwiel de wagen draait zo een 240pk, zou ik voor een versterkte koppeling en vliegwiel gaan? Of gewoon terug de originele? Zou ook fijn zijn als iemand de prijzen weet van de originele stukken?

Ben niet van zin de wagen meer te gaan upgraden dus blijft gewoon 240pk.
AIL4541

Word een Viking

Re: Koppeling en vliegwiel Fiesta ST

Berichtdoor mondeostekje op zo aug 12, 2018 10:14

beste,

Indien je zoveel pk's hebt zou ik opteren voor een race koppeling, ik heb daar veel plezier mee gehad op mijn mondeo.
Deze had ik laten maken op maat naar mijn wensen bij Biesheuvel racing in Nederland, voor info bij Biesheuvel vragen naar John.
U hebt enkel een oude versleten volledige koppeling nodig voor de starterkrans en alle maten. Dan wordt deze in een enkelvoudig vliegwiel gemaakt.
De drukgroep veren worden ook op sterkte gemaakt + de ijzeren schijf van de drukgroep in het zelfde metaal laten maken als het vliegwiel.
De koppelingsschijf moet je laten maken met veren om de trillingen op te vangen. Het geen dat dan nog verslijt is de druklager want die krijgt het meest te verduren door de kracht.
Let op dat je versnellingsbak alle PK's en koppel aan kan.
Deze koppeling was toen goedkoper dan eender welke koppeling. +/- 5-6 jaar geleden 900 € en een originele was toen 1250 €.

Vr gr
mondeostekje

Re: Koppeling en vliegwiel Fiesta ST

Berichtdoor S1 RST op di aug 14, 2018 23:21

Uprated helix Koppeling te vinden op www.burtonpower.com
Life sucks...............Great dick
S1 RST

Keer terug naar Ford Fiesta