Ford Focus ST 2.0 MotorProbleem

Motor, versnellingsbak, differentieel, ...

Moderator: Beheerders

Ford Focus ST 2.0 MotorProbleem

Berichtdoor ST'ke op do sep 27, 2018 17:46

Hallo iedereen,

Mijn Ford Focus ST MK3 van het bouwjaar December 2012 heeft onlangs een probleem met cilinder 1.
De auto heeft slechts 57K KM gereden en is altijd perfect onderhouden geweest. Na een korte rit loopt hij slechts op 3 cilinders.
Ikzelf dacht eerst dat het een defecte bougie was, maar na ze alle 4 vervangen te hebben is het probleem nog niet opgelost.
Ik heb de volledige ontsteking getest en alles werkt naar behoren.
Ik wist dat het probleem dieper zat en ben dan naar de Ford garage gegaan. Zij hebben de wagen uitgelezen en het blijkt dat cilinder 1 geen compressie meer heeft.
De garage stelde mij voor om een verdere analyse te doen om het probleem uit te zoeken met een kostprijs van 1200 euro enkel voor de analyse.
Ik vind het een belachelijk bedrag om enkel het probleem te ontdekken. Ford zei ook dat het waarschijnlijk lag aan de cilinder en dat de beste oplossing een nieuwe blok steken was en dit voor 7500 euro.
Ik weet nu zelf niet of dit de goede oplossing is en dit de moeite waard is voor mijn wagen. De wagen verkopen is ook geen optie aangezien ik dit niet over mijn hart kan krijgen :p
Is het eventueel mogelijk om de motorblok te laten reviseren en wat kan hier de kostprijs van zijn ?
Iemand die mij hier kan helpen?

Alvast bedankt :)
ST'ke

Word een Viking

Keer terug naar Technisch > Aandrijving & Performance