Fusion en antiroest behandeling

Discussie over de Ford Fusion

Moderator: Beheerders

Fusion en antiroest behandeling

Berichtdoor ReneFusion op ma okt 29, 2018 10:07

Mijn ouders rijden een Fusion Ghia, waarvan ik het onderhoud, keuringen, etc verzorg.
Nu trof ik op de achterklep blaren in de lak, wat volgens mij duid op vocht/roest onder de lak.
Hoe is het de roestpreventie gesteld bij deze auto's of kan ik deze beter laten tectyleren?
Mijn ouders willen deze fijn rijdende auto nog een tijdje blijven rijden, zeker omdat hij nog in prima staat is, en weinig kilometer heeft gedaan.
ReneFusion

Word een Viking

Re: Fusion en antiroest behandeling

Berichtdoor Grease monkey op ma okt 29, 2018 11:23

ford voorziet 12 jaar lakgarantie, dus 12j kan je beroepen op een kosteloze herstel van lakfouten van BINNEN NAAR BUITEN, dus vb roest dat vanop de metaalplaat naar buiten komt en dus blaren maakt in de lak.

al zijn hier wel een aantal voorwaarden aan:

de lak moet ieder jaar geïnspecteerd zijn in een erkende ford garage, heb je dit niet dan is het parapluutje al open en ga je dus niks ontvangen.

er mag bij de inspectie van de lak nog nooit een foutje gevonden zijn. stel dat er ieder jaar een verslag is gemaakt en er is steenslag gezien in het 3e jaar en na 8jaar krijg je blaren en kraken op dezelfde plaats, dan is er opnieuw een uitvlucht van "de oorzaak was steenslag en steenslag valt niet onder lakgarantie"

stel dat er in het 5e jaar beginnende schade is gedetecteerd op je lakgarantie en je doet er niets aan, en op 9j wordt deze schade groter en beslis je van de lakgarantie in te roepen... "peut" zegt ford, "je had op 5j reeds kleine schade, er is toen niks hersteld, je moet nu, nu de schade groter is, ook niet afkomen"

het betreffende paneel (in uw geval de kofferklep) mag nog nooit vervangen, hersteld, herspoten of op andere manier gemanipuleerd zijn. hoor je ford al zeggen "het is slecht hersteld"?

om lang verhaal kort te maken, ford geeft wel lakgarantie, maar het is moeilijk om aan alle voorwaarden te voldoen waardoor herstel op kosten van ford zeer onwaarschijnlijk wordt. je kan het steeds proberen maar denk dat het vergeefse moeite wordt.
Begeleider uitzonderlijk vervoer
Grease monkey
Moderator meeting West-Vlaanderen

Re: Fusion en antiroest behandeling

Berichtdoor ReneFusion op ma okt 29, 2018 11:48

Dank voor uw antwoord,
dan moeten we de roest blaren zelf laten herstellen.

Als ik het dan bekijk stelt die roestgarantie niks voor.
Het is meer een klantenbinder voor de garagist.

Dan is het zaak dat deze nog voordat het winterseizoen begint, deugdelijk getectyleerd wordt.
ReneFusion

Keer terug naar Ford Fusion