navi FX toetsenverlichting

Technische discussie over interieur

Moderator: Beheerders

navi FX toetsenverlichting

Berichtdoor rocobug op zo nov 18, 2018 11:14

Beste mensen allemaal,

hopelijk is er iemand die me kan helpen.

Ik kocht onlangs een tweedhands Ford Mondeo van 2009. Ik weet het wel, da's een wagen met een aantal jaartjes op de teller. maar goed, hij heeft weinig kms, rijdt zalig en moet maar een paar jaar meegaan. Is e een back up wagen en de zoon gebruikt hem.

De auto was uitgerust met een niet originele 2din radio, je kent dat wel, zo'n toestel met android en allerlei apps. Ik merkte dat de lichtjes van de bedieningsknoppen een paar seconden na het inschakelen van het toestel uitvielen. ik dacht dat het aan de radio lag en kocht een tweedehands toestel type Navi Fx. Da's origineel en vind het zelfs beter passen in het interieur. Het is wel een toestel dat uit een Focus van 2008 komt. Maar ik ging ervan uit dat dit eigenlijk hetzelfde toestel was.
Nu doet zich echter het volgende probleem voor. Als ik het toestel inschakel zonder contact werkt alles perfect, ook de lichtjes van bedieningsknoppen én ze blijven ook branden. Maar van zodra ik het contact inschakel vallen deze lichtjes uit maar werkt het toestel verder perfect. Dit stoort me en het is ook onpraktisch in het donker.
De enige reden welke ik nu nog kan bedenken is dat ook dit toestel niet origineel uit een Ford Mondeo 2009 komt. Zou dit de reden zijn?

Weet iemand het antwoord op mijn vraag? Kan dit verholpen worden, en zo ja, hoe?
Alvast bedankt.

Vriendelijke groet ,

Rony
rocobug

Word een Viking

Keer terug naar Technisch > Interieur