Verlies vloeistof

Discussie over de Ford Fusion

Moderator: Beheerders

Verlies vloeistof

Berichtdoor joske op zo nov 18, 2018 21:44

Mijn Fusion+ van 2008 heeft ondertussen 230.000 km op de teller.

Deze week ontdekte ik per toeval wat roestbruine vloeistof onder de linker voorkant van de wagen.
Ik heb onmiddellijk onder de motorkap gekeken.
Het was niet zo goed te zien, maar het was duidelijk dat deze vloeistof ergens uit de motor was gelopen.
Bovendien was het koelmiddel was gezakt. Ik kijk dit nochtans maandelijks na en vul indien nodig bij tot aan het max. teken.
Ik heb ook nu bijgevuld tot max.

Ik heb, na 3 dagen goed controleren, de indruk dat het geen al te groot verlies is en dat het vooral gebeurt bij langere ritten waarbij de motor door en door warm krijgt.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? De koppakking?
En als het dat zou zijn, wat zou de kost zijn om dit te laten maken?
Want eerlijk gezegd wil ik geen grote kosten meer doen aan een auto van 10 jaar met deze km.

Alvast dank voor de reacties.
joske

Word een Viking

Re: Verlies vloeistof

Berichtdoor King op zo nov 18, 2018 22:32

Koppakking lijkt me sterk. Dan heb je interne lekkage en zie je olie in de koelvloeistof of koelvloeistof in de olie. Te zien aan de olievuldop waar dan een myonaise achtige substantie aan zit.
Lijkt me meer een lekkage aan je radiateur, lekke slang of zo iets maar geen lekke koppakking.
Ford S Max 2.0 Titanium
Goud metallic, 18 inch spoke velgen, in de winter 16inch LMV, parkeer sensoren, CC, AC ,bj 9-2007, bestuurders en pasagiers stoel 8 voudig verstelbaar.
kmst 130.000 .
King

Re: Verlies vloeistof

Berichtdoor joske op ma nov 19, 2018 8:12

Beste King

Dank voor de reactie.

Nog eens goed gekeken.
De olievuldop is proper. Daaraan is niets te zien.
De vloeistof is gelekt aan de rechterkant van de motor (als je voor de wagen staat). Aan de kant van de koppeling.
Het lijkt wel een vettig goedje, roestbruin van kleur.
Qua geur is er niet veel te ruiken.
Ik voel ook geen vermogensverlies als je rijdt en de temperatuur van de wagen blijft constant en in de veilige zone.

Kijk nog even aan, maar passeer vandaag of morgen in de garage.
joske

Keer terug naar Ford Fusion