Ford Transit 170 pk camper - motor blijft lopen

Discussie over de Ford Transit

Moderator: Beheerders

Berichtdoor michelcamper op za dec 29, 2018 17:31

ik ben sinds maart 2018 de gelukkige bezitter van een camper Chausson met Ford motor ( trasit 170pk).
Tijdens onze reis na een lange ( steile ) afdaling van Zwitserland naar Noord-Italie stop ik op de eerste parking. Motor bleef draaien ondanks dat ik de sleutel verwijderde uit het contact. Geen enkele foutcode op het scherm te zien, motor gestopt door handrem op te trekken en in 2de versnelling de koppeling te lossen. Terug gestart en doorgereden enkele km's op vlakke baan, terug gestopt en zelfde probleem. Ten einde raad toch Add blue bijgevoegd ( 3 lt) ondanks het feit dat ik dit volledig had bijgevuld voor het vertrek.
Nadien geen probleem meer gekend. Bij onze terugkomst naar de Ford garage geweest maar die hebben geen probleem kunnen ontdekken, ook niet met de computer.
Heeft iemand ervaring hiermee?
michelcamper

Word een Viking

Berichtdoor JelleL op za dec 29, 2018 20:14

Teveel olie in de motor en zo zelfontbranding veroorzaakt bij diesel?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JelleL

Re: Ford Transit 170 pk camper - motor blijft lopen

Berichtdoor michelcamper op ma dec 31, 2018 13:27

dat zou kunnen en heb dat natuurlijk niet gecontroleerd bij de aanschaf van deze camper. Nu, bij de garage ( een grote consessiehouder ) heeft men niets gevonden .Ik vermoed dat men dit wel zal gecontroleerd hebben , dat kan ik eens navragen.
michelcamper

Re: Ford Transit 170 pk camper - motor blijft lopen

Berichtdoor snealdriver2500 op do maart 07, 2019 15:28

als ie te veel olie heeft en erop blijft lopen, slaat ie op hol : einde oefening..
groeten :
Eddy
snealdriver2500

Keer terug naar Ford Transit