Verbruik van ranger 2,2 van 2016

Discussie over de Ford Ranger

Moderator: Beheerders

Verbruik van ranger 2,2 van 2016

Berichtdoor Ranger limited op za dec 29, 2018 22:48

Ik heb mijn ranger twee jaar en 7 maanden met 66000 km op teller,mijn verbruik lag volgen dachbord info rond de 7,5 en 8,3 l en nu deze winter rond de 8,6 tot 9,4 ,volgen de ford dealer regelt de wagen dit zelf.
Tijdens mijn uitstap naar Sloveniƫ had ik soms volgen de dachbord info 6,7 tot 7 liters op de gewoone wegen,dus rustig cruise,en met snelwegen erbij 7,3l.
In de garage vinden ze ook dat ik weinig verbruik tegen over andere ranger rijders.
Gebruik wagen gewoon als verplaatsing van punt a naar b,dus niet om te werken op off-road te rijden.
Heeft er iemand al het zelfde voor gehad ?
Voor de rest een prima wagen om mee op verlof te gaan
Ranger limited

Word een Viking

Re: Verbruik van ranger 2,2 van 2016

Berichtdoor Theo op ma dec 31, 2018 7:18

Al eens uitgerekend wat het effectieve verbruik is? De BC liegt je wat voor. Er zit tot 1,5 liter verschil op met het werkelijke verbruik. Wat je tankt per 100km is de indicatie, niet wat je BC er van vind. Je kan verbruik ook moeilijk vergelijken. Iedereen gebruikt zijn wagen om van a naar b te gaan. De ene vaak op de snelweg, de andere vaak met lichte of zware aanhangwagen. Anderen dan weer met een aanhangwagen off-road. De ene goed geladen, de andere bijna leeg. De ene heeft een 2.2 eco en de andere heeft een gewone 2.2 of 3.2. De eco mag maar 1800kg trekken. Voor velen, inclusief mezelf, al geen optie omdat ze een zwaardere aanhangwagen hebben.

Een goede indicatie vind je op spritmonitor.de.
Theo

Berichtdoor smalle op ma dec 31, 2018 7:27

Als je 20a 30% bij het normverbruik telt kom je op het werkelijk verbruik. :wink:
smalle

Berichtdoor Ranger limited op wo jan 02, 2019 19:23

Bedankt voor de reactie ,had al een vermoeden dat de dachbord info niet correct was,maar had altijd wel min of meer het zelde resultaat als ik op de info keek,de hoeveelheid bij iedere tankbeurd was ook meestal het zelfde.
Nu deze winter was er wel een verschuiving in de aangegeven info v.dachbord en bij de hoeveelheid getankte lieters .
Het betreft een 2.2 die 3,5 t mag trekken dus geen eco.
Voor de rest allen een gelukkig nieuwjaar en veel reiplezier !
Ranger limited

Keer terug naar Ford Ranger