Foutmelding Pre-Collision Assist

Discussie over de Ford Focus

Moderator: Beheerders

Berichtdoor Elsenjan op za apr 06, 2019 18:05

Hallo iedereen,

Sinds een week zijn we de trotse eigenaars van een nieuwe Focus clipper 1.5 ecoB. 110KW chrome blue. Tot onze verbazing kregen we al na 246 km volgende foutmeldingen: "pre-collision assist niet beschikbaar" en "camera voor storing onderhoud zsm". Wagen stilgelegd en na het starten waren de foutmeldingen verdwenen. We zijn de wagen gaan laten uitlezen in de garage maar ze zagen in het systeem geen fouten. Heeft er nog iemand ervaringen met deze foutmeldingen. Alvast bedankt.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Elsenjan

Word een Viking

Berichtdoor Maxime op zo apr 07, 2019 21:41

Zelfde meldingen gehad op 251 km. Plaathouder voor werd door garage verwijderd en foutcodes gewist .. Zou volgens hen daar aan gelegen hebben. Een dag later en op 304 kilometers zijn de foutmeldingen teruggekomen.

Wordt vervolgd !
Maxime

Re: Foutmelding Pre-Collision Assist

Berichtdoor Elsenjan op ma apr 08, 2019 15:37

Tot nu toe geen meldingen meer gekregen (+- 600 km). ik laat weten wanneer we terug meldingen krijgen en wat de garage hierover zegt.
Elsenjan

Berichtdoor Maxime op ma apr 08, 2019 17:21

Mijn auto gaat morgen binnen. Laat wel iets weten.
Maxime

Berichtdoor Elsenjan op ma apr 08, 2019 18:22

Maxime, Ik las de plaathouder door de garage is verwijderd. Vermoedelijk heb je dan adaptieve snelheidsregeling en staat de sensor achter de grille. Wij hebben geen adaptieve snelheidsregeling en bij ons staat de sensor achter de binnenspiegel. Dan moet het probleem vermoedelijk ergens anders zitten.
Elsenjan

Berichtdoor Maxime op ma apr 08, 2019 21:34

Geen idee! Ik heb wel Lane Departure Warning en Lane Keep Assist.

Ik heb geen Technology Pack met de Adaptive Cruise Control of Traffic Sign Recognition.
Maxime

Berichtdoor Matt op ma apr 15, 2019 11:28

Mijn vrouw heeft sinds 6 maart dezelfde wagen als jullie, nu +/- 4500km en voorlopig geen foutmeldingen.
Ik heb sinds 15 maart de 1.5 ecoboost (1200km) en voorlopig ook geen meldingen.
Ford Fiƫsta sept 2003 --> feb 2011
Opel Corsa feb 2011 --> sept 2011
Ford Focus Francorchamps sept 2011 --> maart 2019
Ford Focus St-Line 1.5 Ecoboost 150
Matt

Berichtdoor JanV op vr aug 09, 2019 12:34

Elsenjan schreef:Hallo iedereen,

Sinds een week zijn we de trotse eigenaars van een nieuwe Focus clipper 1.5 ecoB. 110KW chrome blue. Tot onze verbazing kregen we al na 246 km volgende foutmeldingen: "pre-collision assist niet beschikbaar" en "camera voor storing onderhoud zsm". Wagen stilgelegd en na het starten waren de foutmeldingen verdwenen. We zijn de wagen gaan laten uitlezen in de garage maar ze zagen in het systeem geen fouten. Heeft er nog iemand ervaringen met deze foutmeldingen. Alvast bedankt.

Zelfde probleem van in het begin (pakweg na 150km)
Auto naar garage voor uitlezing fout (zelfde fout als hierboven vermeld).
Bij uitlezing ongeveer 20 fouten gevonden maar weten niet welke nu juist voor de "pre collision assist" zou zijn.
Rare redenering ljkt me daar elke code toch wel voor iets staat (heeft anders totaal geen zin om foutcodes te hebben als je er niets tegenover plaatst).

Meldingen gereset en moet dan maar eens (direct) terugkomen als het zich nog eens voordoet.

Functie zou in tussentijd moeten werken volgens de garage maar mooi niet dus.
Sta dus eigenlijk evenver terwijl er geen moeite genomen is om eventueel een sensor te vervangen of wat dan ook.
Moet dan bij wijze van spreken rond de kerk blijven rijden daar er anders mogelijk ook weer andere meldingen bijkomen en ze zogezegd weer niet weten welke code nu weer voor wat is bij een uitlezing.
Zo kunnen we wel even bezig blijven.
Toch wel bedenkelijke manier van service verlening.....

Iemand al een oplossing aangereikt gekregen voor dit probleem?
Gaven in mijn geval in de garage botweg toe dat mijn geval een "testcase" is.
Weinig hoopgevend dus.
JanV

Keer terug naar Ford Focus