Skyflyer, wat probeer je te bewijzen? Hoeveel meer uitleg moet ik nog geven? Denk je nu werkelijk te bewijzen dat een Ru Rb geldig is in B, internationaal of niet? Ben eerlijk gezegd vergeten te kijken op het werk of ik een wettekst kan vinden.
Denk je nu werkelijk dat een Ru Rb in beslag wordt genomen zonder enige wettelijke dekking??
Ik heb eens je posts herlezen ;
- in de eerste stel je dat verzekering ed geen probleem was, tuurlijk niet, een Rb is geen vereiste om een voertuig op de weg te brengen in B. Je kan perfect een wagen kopen, verzekeren op je grootmoeders naam en inschrijven op je moeder zonder Rb.
Je blijft maar doordrammen over een wettekst, die is er, maar ik weet hem niet van buiten. Zoek of ga naar een advocaat! Of, misschien goedkoper, raadpleeg eens je gemeente, even uit je stoel komen.
Dat je vrouw een volledig geldig Rb traject heeft afgelegd in Ru, wil niet zeggen dat het hier in B aanvaard wordt. En dit geldt voor veel landen. Wat niet wil zeggen dat ze slecht rijdt, waarschijnlijk niet want dan was ze reeds vroeger gecontroleerd.
Volgens mij, ik kan verkeerd zijn, loop je een beetje gefrustreerd omdat je vrouw na 10 jaar haar rijbewijs kwijt is en je niet gratis een B vervanging krijgt. Dat zijn nu eenmaal de regeltjes van de staat. maak ik meer mee in mijn beroep, het zij zo. Regels zijn er om te volgen en toe te passen. Ik kan voorbeelden geven, maar dat kan ik om deontologische redenen niet doen.
Het lijkt me zelfs onnodig om een advocaat te nemen, gewoon zelf naar de rechtbank gaan met je vrouw, ttz zij zeker.
-Sorry ik wist het niet, ik rij reeds 10 jaar straffeloos en zonder overtredingen (hoop ik) En heb me in orde gesteld, ik vraag een minimum straf- lijkt me een goede goedkope verdediging voor je vrouw. Jij hebt op dat moment niets te zeggen en moet achteraan blijven zitten en zwijgen. Dus niet beginnen met, wettekst zo of zo, en si en la. Niet goed voor de afhandeling voor de zaak. Ik heb al gekke dingen gezien in de POLRbank met simpele verdedigingen die goed uitkwamen voor de overtreder, simpele, beleefde uitleg en vooral sorry Mijnheer/Mevrouw de Voorzitter. grote show gaat altijd verkeerd. Onthou deze wijze woorden van iemand die het beroepsmatig kan weten en berust in haar lot.
Ik zal je 1 kleine annekdote vertellen : mijn huidige vriendin, 20 jaar jonger en 20X beter dan mijn ex met wie ik 23 was getrouwd, is 2 jaar geleden voor de PRB moeten komen en had gezopen en een VKO LL veroorzaakt (bromfietser was wel in fout voor het ongeval gedeelte), zonder advocaat maar getraind. Beleefd en vol berouw, nu het kwam er op neer, 1 week rijverbod en alles inclu minder als 1000€. Toen we weggingen riep de voorzitter me en vroeg me, ik ken u - ja ik ben ...., uw dochter, nee mijn vriendin, hou ze onder controle
. Als ik er nog eens kom vraagt hij altijd, hoe is het met de dochter? Goed, onder controle
. HET ZIJN MENSEN die daar zitten!! wil ik maar zeggen, aanvaard jullie lot.
@Champion
Vanaf het "rode/rose" rijbewijs zijn de rijbewijzen die hier worden uitgereikt, zowel nationaal als internationaal, de kaarten idem. De tijd dat je 2 rijbewijzen op zak had is, gelukkig, reeds lang voorbij
En in die Rus zijn plaats zou ik echt niet willen zijn, misschien ihv vermelden waar hij wel mee in orde was
A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.
Gtn van ant zeetje, Hans