Krakend en tikkend geluid schuifdeur Transit Custom Multi-Use

Technische discussie over interieur

Moderator: Beheerders

Krakend en tikkend geluid schuifdeur Transit Custom Multi-Use

Berichtdoor PhilleB op do feb 11, 2016 21:37

Heeft er toevallig nog iemand ervaring gehad met irritant (krakend geluid) van schuifdeuren Transit Custom?

Ik word haast gek van steeds dit geluid te horen aan mijn linker achterzijde. Vanaf dat de baan in iets minder goede staat is begint het hele plastic van de schuifdeur te kraken en te tikken. In de garage beweren ze hier niets aan te kunnen doen. Ik heb nog maar 1000 km op de teller en rij er nog maar 2 weken mee maar ben al helemaal geïrriteerd door dat geluid.
PhilleB

Word een Viking

Re: Krakend en tikkend geluid schuifdeur Transit Custom Multi-Use

Berichtdoor Hans Wynants op za aug 20, 2016 19:07

ik ben al weken aan het zoeken naar het gekraak , bij optrekken of remmen telkens een krakende knak... nu heem men transit leeg gemaakt, schuiven van mijn inbouw eruit, en ze heeft het nog, moest dan wel in de deur zitten...

als ik lichtjes tegen de schuifdeur duw als deze dicht is krijg je een enorm krakend geluid !!! verschrikkelijk ! 8000km op de transit staan , maar ben hier niet tevreden mee !
Hans Wynants

Berichtdoor PhilleB op wo jan 04, 2017 14:25

Hallo Hans

Is het probleem inmiddels bij jou opgelost? Bij mij nog steeds niet. Is er al 4 keer voor in de garage binnen geweest. Ik heb er nu een externe expert op gezet... Eind deze maand gaat ze voor de 5e keer naar de garage.
PhilleB

Berichtdoor Tommy L op di jan 10, 2017 17:42

Hallo,

Ik rijd sinds 08/2016 ook een transit custom multi- use en heb ook dit probleem!
Graag een oplossing indien je iets meer weet van de eventuele externe expert...
Inderdaad van vanbinnen uit tegen de schuifdeur duwen geeft een enorm krakend geluid. Je kan de deur bovenaan echt bewegen door er op te duwen.
Ook bij slecht wegdek ( hoeft nog niet heel slecht te zijn) irritand gekraak en soort gerammel van beide schuifdeuren!
Hopelijk komt er een sluitende oplossing..rubbers inwrijven of iet dergelijk? Ik hoor het graag heren.

Mvg
Tommy
Tommy L

Berichtdoor Hans Wynants op za feb 04, 2017 18:40

hallo ,

ik heb den ik idd de oplossing gevonden. ben er namelijk ook voor naar de garage gereden omdat ik het echt niet meer kon horen.

een mechanieker heeft mij verteld wat het probleem is en hoe te verhelpen , en het is eigenlijk vrij simpel.

de rubber dopjes dewelke tussen de deur en carroserie zitten , verplaatsen lichtjes tegen een perfect zuivere vetvrije gelakte carrosserie. dit veroorzaakt het gekraak.

als je een doek neemt en hier een beetje siliconenspray op spuit om vervolgens de rubbers in te wrijven , ben je zo van het gekraak vanaf.

heb er nu al een tijd geen last meer van.

als ik nu nog van men verveld krakende stoel afkom ben ik helemaal tevreden :cry:
Hans Wynants

Berichtdoor Hans Wynants op wo jan 29, 2020 17:09

Ondertussen iemand al andere zaken gevonden ?

Ik heb nog altijd de juiste oplossing niet gevonden vrees ik ...

Smeren van alle contactpunten , andere rubber stop aan het middelste scharnier , alle rubbers harder zetten, niets brengt een definitieve oplossing !

Ik zie ook dat de nieuwe transit customs over een ander principe zijdeur beschikken , zou dit dan verbeterd zijn ?
Hans Wynants

Berichtdoor dandiep op za jun 20, 2020 18:08

Ik heb sinds 6-2019, vandaag precies een jaar, een Transit Custom limited met dubbeke cabine e
2 schuifdeuren.
De dealer krijgt het niet voor elkaar om het op te lossen en staat al op het punt om de auto terug te kopen.
Vandaag met een gloednieuw Transit Custom met 2 deuren gereeden, ook deze deuren kraakte al.
Als iemand een oplossing weet dan hoor ik het graag. Zou de auto graag willen houden, maar niet met dit gekraak.
dandiep

Berichtdoor Hans Wynants op zo jun 21, 2020 9:23

Probeer eens wat vet aan u metalen haken te smeren waar de deursloten in vangen. Niet teveel , gewoon een dun laagje op de plek waar het slot raakt.
Hans Wynants

Berichtdoor dandiep op zo jun 21, 2020 13:48

Alles is al gesmeerd geweest, rubbers vervangen, deuren opnieuw gesteld, "anti friktie tape", regen opvang rubber vervangen, niets helpt....
Iemand al positieve oplossingen gevonden.....

(Voor diegene die nog een nieuwe bus gaan kopen, de mijne stond bij 3000 en 4000km al stil met kapotte verstuivers. Is een bekend probleem voor de Siemens verstuivers met serienummers 19040 tm 19117), wees gewaarschuwd.....)
dandiep

Keer terug naar Technisch > Interieur