zetel kan niet meer kantelen?

Technische discussie over interieur

Moderator: Beheerders

zetel kan niet meer kantelen?

Berichtdoor fiestaman op zo mei 20, 2007 21:00

hellow,

vandaag meegemaakt

Zetel van de passagier krijg ik niet meer gekanteld. Precies of de draad is niet meer aangespannen. Dit langs één kant vd zetel maar.

Hoe wordt dit opgelost bij Ford? Is da gans de zetel eruit halen , of bekleding los ofja, ik weet het niet...en ja is da onder garantie zo iets? Hij vervalt binnen de 4dagen en ik zal zo i zo naar andere ford garage moeten dan de mijne...

ik hoop gewoon niet dat de bekleding eraf moet...mede dat die overtrokken is..anders freak ik :?

graag uitleg aub. thx
fiestaman

Word een Viking

Berichtdoor italiaantje op zo mei 20, 2007 21:23

fiesta waar ik nu mee rij heb ik zelfde mee aan de hand... :)
aan beide kanten!
maar bij mij is da ding waar ge aan trekt kapot dus krijg ik het niet meer ineen... :(

om da te herstellen moeste ze gans de zetel uiteen halen hadden ze mij verteld... was me wa te onozel dus hebk men eige dom dingske erop gedaan... :)

men schoonbroer zijn fiesta heeft iets anders aan de hand met zijn zetel... :)
daar is de kabel uit het ding waar ge aan trekt geschoten en dus beweegt da dingske wel nog goed maar kan de kabel ni mee trekken... dat ga ik deze week maken, weet al hoe ongeveer dat het trug erin komt...

welke van de twee hebt gij aan de hand ? :wink:
italiaantje

2009 Ford Focus RS

Berichtdoor fiestaman op zo mei 20, 2007 22:03

italiaantje schreef:fiesta waar ik nu mee rij heb ik zelfde mee aan de hand... :)
aan beide kanten!
maar bij mij is da ding waar ge aan trekt kapot dus krijg ik het niet meer ineen... :(

om da te herstellen moeste ze gans de zetel uiteen halen hadden ze mij verteld... was me wa te onozel dus hebk men eige dom dingske erop gedaan... :)

daar is de kabel uit het ding waar ge aan trekt geschoten en dus beweegt da dingske wel nog goed maar kan de kabel ni mee trekken... dat ga ik deze week maken, weet al hoe ongeveer dat het trug erin komt...

peis het 2de.

ALs ik trek, dan gaat het langs kant het mechanisme beneden wel naar boven, das da kantelt , ma andere kant van de zetel, hangt dat draadje er maar losjes bij.

Dus dienen draad trekt da systeem nemeer na boven langs ene kant vd zetel...
fiestaman

Berichtdoor cossie 350 op ma mei 21, 2007 6:34

fiestaman schreef:
italiaantje schreef:fiesta waar ik nu mee rij heb ik zelfde mee aan de hand... :)
aan beide kanten!

peis het 2de.

ALs ik trek, dan gaat het langs kant het mechanisme beneden wel naar boven, das da kantelt , ma andere kant van de zetel, hangt dat draadje er maar losjes bij.

uwa kabel is over
zetel moet gescheiden worden (rug eraf)
de bekleding moet losgemaakt worden om de (dubbele) kabel te vervangen
als de hendel zelf kapot is is 5 min werk
Mondy Mk3.5 2.2TDCi Titanium X Clipper 2005 275k
190Hp / 460Nm
PiperX Panelfilter
Sportcat
Vortex FreeFlow
Vogtland verlaging Bilstein Shocks
Focus ST225 Brakes

SportKa 1.6i 2004
SWR Cam
SWR 4-2-1 Manifold
PiperX Viper CAF
Magnecor KV85
Denso Racing Plugs
Vortex FreeFlow
Vogtland Schroefkit
Focus ST170 / Mondeo ST220 Brakes

Soon :
Compomotive MO5 Flatspokes 7x16 ET25
Turboconversion SPAturbo T3

Streetperformance

Designed 2 Perform
cossie 350

Berichtdoor fiestaman op ma mei 21, 2007 6:49

cossie 350 schreef:
fiestaman schreef:
aan beide kanten!

peis het 2de.

uwa kabel is over
zetel moet gescheiden worden (rug eraf)
de bekleding moet losgemaakt worden om de (dubbele) kabel te vervangen

:shock: :shock: :? :? :shock: :shock:

niet de bekleding hé...welke mensen maken zoiets als er ne kabel kapot is dat gans uw bekleding eraf moet... :?
Ik zit nl. niet meer met de standaard bekleding maar deze is volledig overtrokken in leer/alcantara.

Hendel is niet kapot denk ik, mede dat het langs ene kant vd stoel wel werkt, en langs de andere kant niet...

Zeer kostelijke grap dus..als men stoel opnieuw moet worden overtrokken...dit zal ford dan toch moeten betalen...is ng garantie op de wagen dusja...

miljaar é.. :?

kpeis dak het zo zal laten mss mijne stoel...of diene kabel bestellen, en naar mijne bekleder gaan, das wat hij zei...
fiestaman

Berichtdoor fiestaman op ma mei 21, 2007 9:23

zi zo , ben naar ford geweest. Hij zei dat dat niet gekend was als probleem bij ford, of bij de fiesta.

De bekleding zal er inderdaad af moeten :(

Kabel zou ergens afgeknapt zijn denkt hij...raar dat het maar langs ene kant vd zetel is dan.

Kga de kabel bestellen, kost iets van een 25€ en deze dan binnen doen bij men bekleder, en hij gaat het oplossen...risceer niet dat ford mijn zetelbekleding losmaakt ze...
fiestaman

Berichtdoor italiaantje op ma mei 21, 2007 9:49

fiestaman schreef:Kga de kabel bestellen, kost iets van een 25€ en deze dan binnen doen bij men bekleder, en hij gaat het oplossen...risceer niet dat ford mijn zetelbekleding losmaakt ze...

das het beste !
als die manne van de garage met hun vuil hande aan u zetelkes kome, gaat da ni goed kome :wink:
beter zo !
italiaantje

2009 Ford Focus RS

Berichtdoor cossie 350 op ma mei 21, 2007 11:09

italiaantje schreef:
fiestaman schreef:Kga de kabel bestellen, kost iets van een 25€ en deze dan binnen doen bij men bekleder, en hij gaat het oplossen...risceer niet dat ford mijn zetelbekleding losmaakt ze...

das het beste !
als die manne van de garage met hun vuil hande aan u zetelkes kome, gaat da ni goed kome :wink:
beter zo !

zijde gij opgegroeid met een klein verstand ?
niet elke werknemer in een garage maakt zijn handen vuil !

@ fiestaman :
welke garage ga je ?
dat is een zeer gekend "probleem bij" de fiesta
oplossing :
-de scharnierende haakjes (wat je ziet bewegen als je de hendel bedient) beetje bijvijlen zodat de kabel niet zo een kracht moet uitoefenen
-regelmatig invetten
oppassen :
als je de kabel wilt vervangen , bestel de plastic hendel ook mee
die sneuvelt gegarandeert bij het demonteren

is in totaal een 45 min werk (zetel demonteren , rug demonteren , bekleding oprollen) , niets ingewikkeld aan :wink:
Mondy Mk3.5 2.2TDCi Titanium X Clipper 2005 275k
190Hp / 460Nm
PiperX Panelfilter
Sportcat
Vortex FreeFlow
Vogtland verlaging Bilstein Shocks
Focus ST225 Brakes

SportKa 1.6i 2004
SWR Cam
SWR 4-2-1 Manifold
PiperX Viper CAF
Magnecor KV85
Denso Racing Plugs
Vortex FreeFlow
Vogtland Schroefkit
Focus ST170 / Mondeo ST220 Brakes

Soon :
Compomotive MO5 Flatspokes 7x16 ET25
Turboconversion SPAturbo T3

Streetperformance

Designed 2 Perform
cossie 350

Berichtdoor fiestaman op ma mei 21, 2007 21:26

cossie 350 schreef:
italiaantje schreef:

das het beste !
beter zo !

@ fiestaman :
welke garage ga je ?
oplossing :
-de scharnierende haakjes (wat je ziet bewegen als je de hendel bedient) beetje bijvijlen zodat de kabel niet zo een kracht moet uitoefenen
-regelmatig invetten
oppassen :

is in totaal een 45 min werk (zetel demonteren , rug demonteren , bekleding oprollen) , niets ingewikkeld aan :wink:

t'is ni dak het door ford ni wilk laten doen, het is ng onder garantie dusja...maar Koen(de bekleder) weet hoe het eraf moet, zijn leer, iets anders als de gewone stof..niet zo strak getrokken. :wink:

Ik ben naar het vroegere "abeloos" gegaan, nu hergon in Sterrebeek. Deze zei van dat het niet gekend was als probleem...mss op internet 5man ofzo..ma nix van geweten...

blijkbaar ziet het er ng vrij easy uit hé :) nu ng in't echt uitproberen.

De kabels heb ik liggen, deze hadden ze in stock bij Cegeac...das in een zwarte behuizing die stalen kabels...Die hendels heb ik niet besteld, we zullen zien als we ze demonteren...vorige x is da blijbaar goed verlopen bij het overtrekken...hopen nu ook :)
fiestaman

Re:

Berichtdoor troyke op vr jan 29, 2010 11:20

cossie 350 schreef:
italiaantje schreef:

das het beste !
beter zo !

@ fiestaman :
welke garage ga je ?
oplossing :
-regelmatig invetten
oppassen :

neem ff gebruik van deze topic.. hoe krijg ik de bekleding van de zetel omhoog heb al ééns gekeken maar ik zie nergens iets waar ik het kan open maken zodat ik de bekleding omhoog kan rollen ..
zou iemand mij dat kunnen zeggen ? of is er ergens een site waar het op uitgelegt staat ..
heb vernomen dat er een site is waar je sommige delen kan beijken hoe ze los gaan maar weet niet welke weet mss iemand hier een site van :)
mvg.
troyke

Re: zetel kan niet meer kantelen?

Berichtdoor syltan op vr jan 27, 2012 15:41

beste rijders,
ook ik heb het probleem met de kabeltjes, over, de bekleding komt redelijk makkelijk los, die zit onderaan de rug ineen gehaakt met de voorkant, even een schroevenrdraaier tussen het gehaakte deel steken, ( plastiek) het begin uiteen en de rest volgt makkelijk,
dit was het makkelijkste deel :-) ik krijg namelijk de handgreep zelf niet gedemonteerd, iemand een idee hoe deze loskomt? op het nederlandse fiesta forum spreekt men van de kabelhouder te draaien, maar dit lukt me niet
alvast bednakt voor de hulp
syltan
syltan

Re:

Berichtdoor naco op wo jan 16, 2013 21:38

goede avond, dit is mijn probleem iemand die weet hoe je dit moet vervangen?
krijg het geeneens van de stoel af
naco

Re: zetel kan niet meer kantelen?

Berichtdoor FiestaS op za feb 23, 2013 17:16

Mijn passagier zetel gaat ook niet meer naar voor, soms wel als je geluk hebt.
Is dit hetzelfde probleem, zal wel niet aangezien het soms wel gaat?
FiestaS

priligy pills walgreens

Berichtdoor Atmoxia op wo okt 16, 2024 13:36

2015 Nov; 22 11 1336 49 <a href=https://fastpriligy.top/>where can i buy priligy</a>
Atmoxia

Keer terug naar Technisch > Interieur