Klep boven ventilator klikkend geluid

Technische discussie over interieur

Moderator: Beheerders

Klep boven ventilator klikkend geluid

Berichtdoor Rangerke op zo aug 27, 2023 18:07

Hallo iedereen. Ik heb een ford ranger 2018 2.2 tdi automaat. Wanneer de wagen stationair draaid en ook wanneer het contact af staat (waarschijnlijk ook tijdens t rijden maar dan kan ik t niet horen door omgevingslawaai) dan blijft de klep boven de ventilator klikken , deze bevind zich achter het handschoenkastje en hiervoor moet je de binnen lichtfilter verwijderen en dan kan he aan deze klep aan.
Wanneer ik deze geforceerd probeer te verzetten omdat ik denk dat de eindstand open of toe niet klopt zet deze zich telkens weer naar de vorige stand die dus niet goed is . Ik heb ook al de interne circulatie opgezet en de vetilatie af , of 100% ventileren … het komt telkens op t zelfde terug neer. Het klikkende geluid van deze klep die zn juiste stand niet ziet of niet volledig in zn juiste positie staat.
Gevolgen : stress wanneer ik t hoor maar vooral in de wintermaanden gaat deze mn batterij uitputten en dan heb ik ooit waarschijnlijk de pech dat t zover is en niet kan starten.
Dit is niet misschien maar zeker zo want ik heb de batterij gemonitord met een blutooth bakje en kan zien dat deze de batterij aan het op soeperen is .
Kan iemand mij aub helpen om dit op te lossen aub .
Alvast bedankt ☺️
Rangerke

Word een Viking

Keer terug naar Technisch > Interieur