BESTE Remblokken Fiesta ST??

Veren, schokdempers, remmen, velgen, banden, ...

Moderator: Beheerders

Re: BESTE Remblokken Fiesta ST??

Berichtdoor Dirkxke_ST op vr jul 04, 2008 10:21

achterste blokken zijn altijd veel kleiner tov de voorste. de voorste nemen niks voor niks 85% van de remkracht voor zich.
Dirkxke_ST

Word een Viking

Berichtdoor Little VIPER op do jul 17, 2008 13:15

Gisteren de achterste blokken laten plaatsen.
45euro voor plaatsing :shock: :roll:
Dat zou een vast tarief zijn, blijkbaar?

De technieker heeft ook wel een remtest gedaan.

Op het eerste zicht zou 'k zeggen dat de ACHTERSTE ferodo DS2500 minder goed zijn als die van Ford :( :o

Ze bijten minder en moet het pedaal dieper induwen.
Als ze goed warm hebben, is het al wat beter.

Maar misschien moet ik ze nog wat inremmen?
In het begin was ik ook niet zó tevreden van de voorste,
Maar na een 300km wel :wink:

Morgen wat pics
Mijn FOCUS ST TEAM RS 283pk & 445nm:
Downpipe Piper + Cat-back Piper + Sportcat Piper + Auto Tune HEINZ chip + Sportkoppeling Focus RS
viewtopic.php?f=66&t=14403&start=200
http://www.youtube.com/watch?v=qoOYvDgV ... e=youtu.be
EX Fiesta ST 170pk: BMC inductie-kit + Inox Cat-Back + DS mapping :D
viewtopic.php?f=66&t=2824
EX Honda Civic Type R 200pk
BMW 318, VW Polo & Vento, enz
Little VIPER
Donateur

Berichtdoor Little VIPER op ma aug 04, 2008 13:23

Hallo,

Ik heb de achterste remblokken nu zo 'n 400km.

Vaststellingen:

De achterste Ferodo's hebben precies meer moeite om "warm te worden" :?
(worden minder gebruikt).
Gevolg: de wagen remt iets minder goed? En het pedaal moet dieper ingeduwd worden?

De iedeale combinatie voor de remblokken lijkt mij:
Vooraan Ferodo DS2500 en achteraan Fordblokken :idea:

Misschien kan het ander type van band (Pirelli ==> Bridgestone), er ook voor iets tussen zitten,
maar dat durf ik niet direct zeggen.

Greets!
Downpipe Piper + Cat-back Piper + Sportcat Piper + Auto Tune HEINZ chip + Sportkoppeling Focus RS
Little VIPER
Donateur

Berichtdoor Dimitri op ma okt 06, 2008 16:45

einde van de maand komen er ook bij mijn de ferodo ds2500blokken op, zowel vanvoor als vanachter.
ben benieuwd
Focus RS 2010 No. 4772 / 11500
Afbeelding
Ducati 748 2002
Lml 125cc 4T 2012
Dimitri
Beheerder

2010 Ford Focus RS

Berichtdoor Little VIPER op di okt 07, 2008 13:53

Dimitri schreef:einde van de maand komen er ook bij mijn de ferodo ds2500blokken op, zowel vanvoor als vanachter.
ben benieuwd

Ik ben benieuwd wat een ander zijn ervaringen er nu mee zijn!!
Altijd interessant *duim*

Het gaat wel een goede 300km duren om "gewoon" te zijn hier mee te werken.
Niet dat het zó extreem veel uitmaakt.

-Je zal misschien iets "bruter" moeten werken moet het rempedaal.
Dus iets minder geleidelijker.

Wat ik iedereen kan aanraden:
Vanvoor alleszins Ferodo DS2500 *zwaai* *duim*
Vanachter Fordblokken

Voor dagelijks rijden "raad ik de achterste Ferodo DS2500 blokken af" (denk ik :oops: ),
omdat ze te traag "opwarmen".
Als je natuurlijk extreem aan het rijden en het remmen bent,
zijn ze een voordeel :wink:

Nog even vermelden dat Ferordo qua prijs niet verschilt van Ford, of zelfs goedkoper kan zijn :idea:

ps: Mijn STke heeft al de remcomplimenten gekregen, beter te zijn als een Honda Integra en een Subaru WRX (model 2001)

Greets!

Ps: Ik zou wel eens een REMTEST willen doen tegen een Fiesta ST met originele remblokken.
kwestie van het verschil te zien :wink:
Little VIPER
Donateur

Berichtdoor Dimitri op wo nov 26, 2008 11:19

de ferodo staan er nu een maand op en remmen nog steeds voortreffelijk.
zijn nu precies wat ingeremd wat bijten nu echt wel door :D
Afbeelding
Ducati 748 2002
Lml 125cc 4T 2012
Dimitri
Beheerder

2010 Ford Focus RS

Berichtdoor Little VIPER op wo nov 26, 2008 13:43

Dimitri schreef:de ferodo staan er nu een maand op en remmen nog steeds voortreffelijk.

Super!
Wat heb je betaald?
Prijs, Voor en achter "apart"

Is uw remstijl niet een beetje aangepast?
Iets "agressiever" (je remt iets harder, i.p.v. geleidelijker)

Ga jij nu niet wat verder in je grenzen, nu je "extra goede remmen" hebt?
Little VIPER
Donateur

Berichtdoor Dimitri op do nov 27, 2008 11:04

Little VIPER schreef:
Dimitri schreef:de ferodo staan er nu een maand op en remmen nog steeds voortreffelijk.

Super!
Wat heb je betaald?
Prijs, Voor en achter "apart"

Is uw remstijl niet een beetje aangepast?
Iets "agressiever" (je remt iets harder, i.p.v. geleidelijker)

Ga jij nu niet wat verder in je grenzen, nu je "extra goede remmen" hebt?

prijs is zoals je kan vinden in het streetperformance ondeel
remstijl is eigenlijk niet veranderd, enkel dat ik na een paak kilometer ik eens wat steviger doorrem om ze wat "op te warmen".
Afbeelding
Ducati 748 2002
Lml 125cc 4T 2012
Dimitri
Beheerder

2010 Ford Focus RS

Berichtdoor Boarderken op di jul 03, 2012 21:26

Even hierin verder gaan gezien het onderwerp, 't is te zot een nieuw topic te beginnen...

Voor mijn Fiesta S 1.6 tdci mk6,5 , denk ik eraan de remblokken vooraan te vernieuwen. Krijg de indruk dat de remkracht afneemt.
Ik zou eens willen kijken naar (betere) alternatieven zoals Ferodo DS2500 of EBC of Hawk of Agip of...

Bij opzoeking van de Ferodo DS2500 kwam ik vrij makkelijk de selectie-optie tegen voor de Fiesta ST mk6,5 en ook de 1.4i.
Echter vond ik geen optie voor de 1.6 tdci ! :?
Bij deze mijn vraag: Mag ik ervan uitgaan dat de voorste remblokken van de 1.6 tdci van hetzelfde type zijn dan de ST 150 dan wel aan die van de 1.4i ?
Nergens vind ik die bevestiging dat de voorste remblokken van de ST of 1.4i dezelfde zijn als van de 1.6 tdci (inzake remschijf-diameter etc...)

Betreft EBC vind ik wel het juiste type remblok (althans op online shops, op de EBC site is ook niks terug te vinden volgens selectie (hun selectiecriteria zijn anders en kan niet opmaken welk model fiesta ze daar bedoelen met de mk6,5).
Ook lees ik de ene wel tevreden te zijn van de Green of Yellow, de andere raadt dan weer enkel de Red aan. Met welke reden?
Voor normaal dagelijks gebruik maar krachtiger remmen indien nodig of gewenst, achtte ik de Green voldoende.
09/05/'14 - ............: Ford Fiesta ST2 Spirit Blue
28/06/'08 - ............: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
30/03/'07 - 09/05/'14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI mk6,5 Panther Black
Boarderken
Moderator meeting Oost-Vlaanderen

Berichtdoor Little VIPER op wo jul 04, 2012 15:49

Boarderken schreef:Even hierin verder gaan gezien het onderwerp, 't is te zot een nieuw topic te beginnen...

Voor mijn Fiesta S 1.6 tdci mk6,5 , denk ik eraan de remblokken vooraan te vernieuwen. Krijg de indruk dat de remkracht afneemt.
Ik zou eens willen kijken naar (betere) alternatieven zoals Ferodo DS2500 of EBC of Hawk of Agip of...

Bij opzoeking van de Ferodo DS2500 kwam ik vrij makkelijk de selectie-optie tegen voor de Fiesta ST mk6,5 en ook de 1.4i.
Echter vond ik geen optie voor de 1.6 tdci ! :?
Bij deze mijn vraag: Mag ik ervan uitgaan dat de voorste remblokken van de 1.6 tdci van hetzelfde type zijn dan de ST 150 dan wel aan die van de 1.4i ?
Nergens vind ik die bevestiging dat de voorste remblokken van de ST of 1.4i dezelfde zijn als van de 1.6 tdci (inzake remschijf-diameter etc...)

Betreft EBC vind ik wel het juiste type remblok (althans op online shops, op de EBC site is ook niks terug te vinden volgens selectie (hun selectiecriteria zijn anders en kan niet opmaken welk model fiesta ze daar bedoelen met de mk6,5).
Ook lees ik de ene wel tevreden te zijn van de Green of Yellow, de andere raadt dan weer enkel de Red aan. Met welke reden?
Voor normaal dagelijks gebruik maar krachtiger remmen indien nodig of gewenst, achtte ik de Green voldoende.

EBC Green = identiek als gewone remblokken
EBC RED = sportremblok (zoals ferodo DS2500) 8)
EBC Yellow = Circuitblokken. Deze dien je héél lang warm te rijden en mag je dus NIET KOPEN.

Je dient de "EBC red" te kopen.
Zéér goede remblokken.
Alleen durven ze wat sneller te verslijten bij "circuitrijden".
m.a.w. slijtagegevoelig bij extreem rijden.

Indien je met gegroevde schijven rijd zijn ze natuurlijki niet slijtagegevoelig, wegens meer koeling :wink:

Ik rijd nu met de EBC RED. :wink:

Een merk waar ik veel positief hoor over spreken is "MINTEX".

Ik ken niemand die het momenteel heeft.
Dus veel kan ik er niet van zeggen...
Little VIPER
Donateur

Berichtdoor Boarderken op do jul 05, 2012 17:52

EBC heeft volgens hun site de Ultimax-lijn als OEM kwaliteits vervanger.
De Green-lijn zou al een verbetering zijn, maar de Red zou inderdaad al helemaal veel betere resultaten geven.
Echter ovder de Red twijfel ik: op verscheidene fora lees ik verschillende dingen.
De ene zegt dat de Red moeten warm gereden worden, de andere heeft ook bij koude remmen goed remkwaliteit...
En volgens de website zijn zowel Green als Red ook goed in koude omstandigheden, mar met dat verschil dat de Red beter tegen frequenter remmen kan, met hogere temperaturen.

Op European Parts is voor de 1.6 tdci enkel de Ultimax en Green-lijn te vinden.
Voor de ST zowel Ultimax, Green, Red en Yellow.

Op ebc-brakes.de kan je gelukkig wel per motorisatie en per model van de Fiesta gaan.
Hierbij bleek dat de afmetingen van de remblokken van de 1.6 tdci en de ST toch verschillend waren. Toch al 1 vraag die beantwoord is :)

Toch heb'k nog eens bij Ferodo gekeken.
Blijkt dat hun een vreemde strategie hebben... Voor de DS Performance lijn (moet volgens hun alvast beter resultaat geven als OEM mar nog geen DS2500 prestaties) is men wat betreft de Fiesta gestopt in hun cataloog met de Fiesta van bouwjaar 95 :| :?
Voor de recentere modellen vind je enkel DS2500 blokken. Op zich goed, dat ze dus enkel de betere aanbieden.
Maar opnieuw lees ik op meerdere fora andere dingen: de ene zegt opnieuw al goede remwerking te hebben bij koude remmen, de andere dan weer opnieuw dat ze moeten warm gereden worden
Komt nog bij dat Ferodo in hun cataloog geen blokken voor een 1.6 tdci aanbiedt :| Die motorisatie is simpelweg niet te kiezen in hun brake-selector :?
Wel voor de 1.4 tdci die vermoedelijk wel de zelfde remmen heeft als de 1.6 tdci.

Lekker duidelijk allemaal :roll:
09/05/'14 - ............: Ford Fiesta ST2 Spirit Blue
28/06/'08 - ............: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
30/03/'07 - 09/05/'14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI mk6,5 Panther Black
Boarderken
Moderator meeting Oost-Vlaanderen

Berichtdoor Lord Abortion op vr nov 22, 2013 22:27

Paar maand geleden bij Chris (S1 RST) blokken laten vervangen. DS2500 vooraan, gewone ferodo achteraan. Ondertussen goed ingereden en mijn eerste rondjes op (een natte) Nurburgring gedaan. Behoorlijk tevreden van, voor gewoon dagelijks gebruik ongeveer gelijk aan de standaard blokken, maar bij een aantal keer hard remmen worden ze net wat beter. Heb vier ronden aansluitend gereden op de Nurburgring op een koude dag, wielen waren goed warm achteraf en geen last gehad van brake fade (natuurlijk ook geen racing).

Enige nadeel is dat ze een beetje piepen :D
Lord Abortion

2008 Ford Fiesta ST

Berichtdoor S1 RST op za nov 23, 2013 9:51

Lord Abortion schreef:Paar maand geleden bij Chris (S1 RST) blokken laten vervangen. DS2500 vooraan, gewone ferodo achteraan. Ondertussen goed ingereden en mijn eerste rondjes op (een natte) Nurburgring gedaan. Behoorlijk tevreden van, voor gewoon dagelijks gebruik ongeveer gelijk aan de standaard blokken, maar bij een aantal keer hard remmen worden ze net wat beter. Heb vier ronden aansluitend gereden op de Nurburgring op een koude dag, wielen waren goed warm achteraf en geen last gehad van brake fade (natuurlijk ook geen racing).

Enige nadeel is dat ze een beetje piepen :D

Heeft met temperatuur te maken, deze blokken kunnen meer aan dan een standaard blok, wil dus ook zeggen dat ze pas optimaal werken als ze wat temperatuur hebben, een DS3000 kan nog meer temperatuur aan, nadeel is daar dan weer wel dat je bij normaal straatgebruik er echt niet genoeg temperatuur inkrijgt zodat ze daar zelfs minder goed remmen :shock:
Ook belangrijk bij temperatuur in je remmen is dat je remolie goed in orde is, tweejaarlijks vervangen bij normaal gebruik of zelfs jaarlijks indien je geregeld gaat tracken is geen overbodige luxe, kon geen probleem zijn hier want werd gelijk met de blokken gedaan :mrgreen:

gReetS
Life sucks...............Great dick
S1 RST

Berichtdoor Tim-ST op vr maart 14, 2014 15:25

Hallo,

mijn remblokken zijn aan vervanging toe en ben van plan om Mintex M1144 te plaatsen.
Iemand hier reeds ervaring mee? Op internet wel goeie reviews van gelezen.
De originele van Ford vind ik te snel heet worden.
Huidige blokken zijn na 17.000km al op door enkele trackdays.

groeten
Tim-ST

Berichtdoor S1 RST op vr maart 14, 2014 15:42

Tim-ST schreef:Hallo,

mijn remblokken zijn aan vervanging toe en ben van plan om Mintex M1144 te plaatsen.
Iemand hier reeds ervaring mee? Op internet wel goeie reviews van gelezen.
De originele van Ford vind ik te snel heet worden.
Huidige blokken zijn na 17.000km al op door enkele trackdays.

groeten

Tim,

Als je trackdays doet ben je volgens mij beter af met grotere remmen, focusST170 spul past zo en 2cm grotere schijven, gaat meer extra remvermogen geven dan gewoon andere blokken :mrgreen:

gReetS
S1 RST

Berichtdoor Little VIPER op vr maart 14, 2014 16:24

Moge het al een geruststelling zijn :

De remmen van de fiesta ST mk 6 zijn niet zo hittegevoelig van de focus ST
Little VIPER
Donateur

Berichtdoor Tim-ST op vr maart 14, 2014 16:55

Heb al wel eens gekeken voor een kit met 300mm schijven + klauwen.
Dit is uiteraard het beste maar aangezien ik de wagen dagelijks gebruik en dus steeds door de keuring moet geraken zoek ik een simpelere manier om de remmen te verbeteren.
Standaard remmen zijn feitelijk niet zo slecht maar vlug last van fading.
Tim-ST

Berichtdoor x3rb3ru$ op vr maart 14, 2014 17:18

Ik heb momenteel ebc red stuff blokken vooraan, piepen wel af en toe wat maar zijn zeker beter dan de standaard,je hoeft ze ni warm te rijden en ze geven naar mijn mening toch ook minder stof af op de velgen! Ferodo ds2500 zal ook wel aangeraden worden, zijn waarschijnlijk beter voor track days maar voor zover ik al gelezen heb moet je die ook wel eerst warmrijden, zijn ook duurder dan de ebc's.
x3rb3ru$

2005 Ford Fiesta

Berichtdoor S1 RST op vr maart 14, 2014 18:14

Tim-ST schreef:Heb al wel eens gekeken voor een kit met 300mm schijven + klauwen.
Dit is uiteraard het beste maar aangezien ik de wagen dagelijks gebruik en dus steeds door de keuring moet geraken zoek ik een simpelere manier om de remmen te verbeteren.
Standaard remmen zijn feitelijk niet zo slecht maar vlug last van fading.

Die 300 mm schijven rij je zo door de keuring, is allemaal origineel ford materiaal dat past zonder aanpassing of spacers dus dat zien ze niet eens op de keuring, ik rij zelf reeds 5 jaar met zulke remmen op mijn daily focus 1 en heeft men nog nooit vragen bij gesteld, ziet er gewoon te af fabriek uit :D
Probleem dat jij hebt is dat je een compromis moet zoeken, remmen zijn nu te soft voor track, ga je 'echte' track remblokken steken ga je temperatuur nodig hebben vooraleer ze remmen dus bij straatgebruik zouden ze best minder kunnen presteren dan standaard.
EBC heb ik zelf eigenlijk geen al te beste ervaringen mee, rembeleg dat los komt van de ankerplaat :shock: remmen eigenlijk niet echt zoveel beter dan standaard en slijten als de hel bij mij, heb ooit gepresteerd een setje greenstuff te verslijten op 1000km en neen ik vergeet hier geen nul :roll:
Ik heb zelf eigenlijk best goede resultaten met Ferodo DS2500, Mintex M1144 heb ik geen ervaring mee, Pagid RS hebben ook goede compouns voor track/street, echter sommigen piepen nogal.
Deze : http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... s3011.html gebruikt een maat van me op zijn mk2 FRS en is er tevreden over, ook track use.
Ik wil je toch aanraden om een 300mm kit te overwegen, zelfs met standaard remblokken gaat deze beter remmen dan je standaard 280mm schijven met eendr welke fast road blok :mrgreen:
Op die manier bcreeer je eigenlijk best of both worlds. 300mm met bv ferodo of cosworth blokken gaat koud goed werken dus perfect voor straatgebruik en op circuit heb je grotere schijven dus minder snel last van oververhitten en toch behoorlijk remmen.
Wat betreft Ferodo's op een ST pb LordAbortion hier eens, ik weet hij met DS 2500 rijdt.
Mijn eigenste DS2500 op de FRS werken minstens even goed als standaard materiaal wanneer ze koud zijn, maar ja als er wat temperatuur in zit remmen ze pas echt heel goed, echter koud en straatgebruik perfect.

gReetS
S1 RST

Berichtdoor Tim-ST op za maart 15, 2014 11:29

Bedankt voor de respons!
Welke bedoel je met origineel van Ford?
De remmen van een Focus MK1 ST170 zijn dezelfde als de Fiesta ST150 toch als ik mij niet vergis?
Of zijn deze van de RS?
De aftermarket 300mm kit die ik gevonden had leek me nogal opzichtig om mee naar de keuring te rijden.
De cosworth blokken lijken mij ook wel iets,tot 650° en toch voor fast road aanduiding.
Tim-ST

VorigeVolgende

Keer terug naar Technisch > Chassis