Moderator: Beheerders
Dimitri schreef:einde van de maand komen er ook bij mijn de ferodo ds2500blokken op, zowel vanvoor als vanachter.
ben benieuwd
Dimitri schreef:de ferodo staan er nu een maand op en remmen nog steeds voortreffelijk.
zijn nu precies wat ingeremd wat bijten nu echt wel door
Little VIPER schreef:Dimitri schreef:de ferodo staan er nu een maand op en remmen nog steeds voortreffelijk.
zijn nu precies wat ingeremd wat bijten nu echt wel door
Super!
Wat heb je betaald?
Prijs, Voor en achter "apart"
Is uw remstijl niet een beetje aangepast?
Iets "agressiever" (je remt iets harder, i.p.v. geleidelijker)
Ga jij nu niet wat verder in je grenzen, nu je "extra goede remmen" hebt?
Boarderken schreef:Even hierin verder gaan gezien het onderwerp, 't is te zot een nieuw topic te beginnen...
Voor mijn Fiesta S 1.6 tdci mk6,5 , denk ik eraan de remblokken vooraan te vernieuwen. Krijg de indruk dat de remkracht afneemt.
Ik zou eens willen kijken naar (betere) alternatieven zoals Ferodo DS2500 of EBC of Hawk of Agip of...
Bij opzoeking van de Ferodo DS2500 kwam ik vrij makkelijk de selectie-optie tegen voor de Fiesta ST mk6,5 en ook de 1.4i.
Echter vond ik geen optie voor de 1.6 tdci !![]()
Bij deze mijn vraag: Mag ik ervan uitgaan dat de voorste remblokken van de 1.6 tdci van hetzelfde type zijn dan de ST 150 dan wel aan die van de 1.4i ?
Nergens vind ik die bevestiging dat de voorste remblokken van de ST of 1.4i dezelfde zijn als van de 1.6 tdci (inzake remschijf-diameter etc...)
Betreft EBC vind ik wel het juiste type remblok (althans op online shops, op de EBC site is ook niks terug te vinden volgens selectie (hun selectiecriteria zijn anders en kan niet opmaken welk model fiesta ze daar bedoelen met de mk6,5).
Ook lees ik de ene wel tevreden te zijn van de Green of Yellow, de andere raadt dan weer enkel de Red aan. Met welke reden?
Voor normaal dagelijks gebruik maar krachtiger remmen indien nodig of gewenst, achtte ik de Green voldoende.
Lord Abortion schreef:Paar maand geleden bij Chris (S1 RST) blokken laten vervangen. DS2500 vooraan, gewone ferodo achteraan. Ondertussen goed ingereden en mijn eerste rondjes op (een natte) Nurburgring gedaan. Behoorlijk tevreden van, voor gewoon dagelijks gebruik ongeveer gelijk aan de standaard blokken, maar bij een aantal keer hard remmen worden ze net wat beter. Heb vier ronden aansluitend gereden op de Nurburgring op een koude dag, wielen waren goed warm achteraf en geen last gehad van brake fade (natuurlijk ook geen racing).
Enige nadeel is dat ze een beetje piepen
Tim-ST schreef:Hallo,
mijn remblokken zijn aan vervanging toe en ben van plan om Mintex M1144 te plaatsen.
Iemand hier reeds ervaring mee? Op internet wel goeie reviews van gelezen.
De originele van Ford vind ik te snel heet worden.
Huidige blokken zijn na 17.000km al op door enkele trackdays.
groeten
Tim-ST schreef:Heb al wel eens gekeken voor een kit met 300mm schijven + klauwen.
Dit is uiteraard het beste maar aangezien ik de wagen dagelijks gebruik en dus steeds door de keuring moet geraken zoek ik een simpelere manier om de remmen te verbeteren.
Standaard remmen zijn feitelijk niet zo slecht maar vlug last van fading.
Keer terug naar Technisch > Chassis
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast