Plaatsen aangeleverde koppeling op een Focus ST - regio Oost-Vlaanderen

Discussie over de Ford Focus

Moderator: Beheerders

Plaatsen aangeleverde koppeling op een Focus ST - regio Oost-Vlaanderen

Berichtdoor ST225 op ma maart 22, 2021 21:40

Hallo,

Ik zou mijn ST willen upgraden met een RS koppeling. Vanwege het grote prijsverschil zou ik deze zelf willen aanschaffen en door een betrouwbare garage laten plaatsen.

Moest iemand een goed adres kennen hiervoor, graag een berichtje aub. Regio Oost-Vlaanderen bij voorkeur.

Mijn Ford garage wil ze zelf aanleveren en vraagt circa 2000€ incl plaatsing. Zelf kan ik een originele RS koppeling incl alle toebehoren voor < 1000€ bestellen. De meerprijs is me wat te hoog :?

Bedankt alvast.

Mvg,
Joachim
ST225

Word een Viking

Re: Plaatsen aangeleverde koppeling op een Focus ST - regio Oost-Vlaanderen

Berichtdoor Dragunov 'Mr Update' op wo maart 24, 2021 14:10

Is het een officiële garage of gewoon een garage die Ford als voorkeur heeft om aan te werken?
Ford Focus MK2 Trend++ 1.6TDCi 109PK+; Aquarius Blue; Bouwjaar: april 2005; RIP: juni 2016;
Ford Mondeo MK5 Titanium 2.0TDCi 150PK+; Panther Black; First Edition Pack; Bouwjaar: februari 2015;
Ford Fiesta MK8 ST 1.5 200PK; Frozen White; Full Options; Bouwjaar: juni 2021;
Dragunov 'Mr Update'
Beheerder

2015 Ford Mondeo

Berichtdoor King op wo maart 24, 2021 21:27

Das voor een ford garage geen rare prijs hoor.
Is een behoorlijke klus. Denk dat de garage van een dag werk uit gaat.
En persoonlijk zou in aan een auto als de ST niet een beunhaas willen laten sleutelen.
Ford S Max 2.0 Titanium
Goud metallic, 18 inch spoke velgen, in de winter 16inch LMV, parkeer sensoren, CC, AC ,bj 9-2007, bestuurders en pasagiers stoel 8 voudig verstelbaar.
kmst 130.000 .
King

Berichtdoor ST225 op vr maart 26, 2021 10:30

De prijs komt van een officiële Ford garage.
Het is inderdaad een uur of 6 à 8 werk dacht ik.
Ik hoopte gewoon iemand betrouwbaar te vinden (merkloze garage bv) die dit wil doen tegen een goed uurloon. Geen prutser inderdaad :)
In Engeland doen ze deze klus voor 1000€ (Dreamscience bv.). 2000€ is het dubbele, vandaar dat ik eens rondkijk voor ik beslis. Volgens mij neemt de dealer minstens 500€ (50%) winst op de onderdelen. Ik heb er moeite mee :wink:
ST225

Berichtdoor Dimitri op vr maart 26, 2021 17:00

misschien eens horen bij MD_tune in Lennik

Die persoon is ook een sponsor op dit forum

viewforum.php?f=79
Focus RS 2010 No. 4772 / 11500
Afbeelding
Ducati 748 2002
Lml 125cc 4T 2012
Dimitri
Beheerder

2010 Ford Focus RS

Berichtdoor S1 RST op za apr 03, 2021 11:12

ST225 schreef:De prijs komt van een officiële Ford garage.
Het is inderdaad een uur of 6 à 8 werk dacht ik.
Ik hoopte gewoon iemand betrouwbaar te vinden (merkloze garage bv) die dit wil doen tegen een goed uurloon. Geen prutser inderdaad :)
In Engeland doen ze deze klus voor 1000€ (Dreamscience bv.). 2000€ is het dubbele, vandaar dat ik eens rondkijk voor ik beslis. Volgens mij neemt de dealer minstens 500€ (50%) winst op de onderdelen. Ik heb er moeite mee :wink:

Neem jij naar de frituur ook je eigen aardappelen mee dan?
Eender welke garage heeft een eind meerkosten dan alleen maar die mechanieker betalen. Ooit eens nagedacht wat inrichting kost, hefbrug, (speciale) gereedschappen, elektriciteit, etc.
Als je denkt het allemaal veel te duur is begin op jezelf, vraag 25% minder dan alle andeen, gegarandeerd als je hetzelfde werk levert je verzuipt in het werk, maar of je je rekeningen gaat kunnen blijven betalen?
Garages/zelfstandigen zijn nu eenmaal geen liefdadigheidsinstanties.
En ja jij kan heden via internet best goede prijzen vinden van onderdelen, erg handig voor de doe het zelver, echter vrees je weinig tot geen deftige garages gaat vinden die op zulke manier werken
Life sucks...............Great dick
S1 RST

Berichtdoor ST225 op ma apr 05, 2021 15:52

@S1 RST: ik ga ervan uit dat een merkloze garage, die geen link heeft met Ford, wil uitpakken voor 50 of 60€ per uur, wit of zwart. En inderdaad, ik neem mijn biefstuk en fles wijn mee op restaurant.

@Dimitri: bedankt, ik heb er toevallig contact mee voor een ander probleem, ik kan eens polsen.

Ik heb 2 offertes bij Ford gevraagd. Ik overweeg steeds meer om de veerboot naar Hull te nemen en bij Dreamscience enkele problemen te laten oplossen en daar de RS koppeling te laten installeren.

Bedankt voor de reacties allen.
ST225

Keer terug naar Ford Focus