Greetz,
Diederik
Moderator: Beheerders
demircan schreef:Beste,
Heb het volgende aan de hand, in de week wil ik mijn wagen starten deze start moeilijk, heb even gereden en toen begon ie raar te doen "stotterde en viel stil" kreeg motorstoring.
Heb deze terug gestart door paar x te proberen, dacht de batterij slecht was. Maar helaas een nieuwe batterij ingestoken en er was geen verschil.
Daarna dacht ik de mazoutfilter vuil ofzo was, deze heb ik vervangen maar heb er geen diesel ingedaan in de filter... Bij het starten problemen hebben we zitten pompen( aan de peer) en startte toen.
Rij er een km mee en de wagen valt terug stil ff pompen en gaat ie weer. Iemand enig ervaring of tips???
Bij warme motor heb ik geen problemen...
Little VIPER schreef:demircan schreef:Beste,
Heb het volgende aan de hand, in de week wil ik mijn wagen starten deze start moeilijk, heb even gereden en toen begon ie raar te doen "stotterde en viel stil" kreeg motorstoring.
Heb deze terug gestart door paar x te proberen, dacht de batterij slecht was. Maar helaas een nieuwe batterij ingestoken en er was geen verschil.
Daarna dacht ik de mazoutfilter vuil ofzo was, deze heb ik vervangen maar heb er geen diesel ingedaan in de filter... Bij het starten problemen hebben we zitten pompen( aan de peer) en startte toen.
Rij er een km mee en de wagen valt terug stil ff pompen en gaat ie weer. Iemand enig ervaring of tips???
Bij warme motor heb ik geen problemen...
tank eens enkele keren shel v-power diesel.
Dan heb je al een idee of "extra additieven" helpen.
Ik wil niet zeggen dat je altijd de duurste diesel van shell dient te nemen.
Wat tank je normaal.
een kennis van ons kon zijn diesel niet starten omdat hij goedkope diesel tankte.
De vabwegenwachter zij dat er niet genoeg additieven in de diesel was tegen de vrieskou
UPDATE:
Vandaag staat er een artikel in HLN:
diesel waarborgt slechts tot -20°
Goedkope diesels kunnen effectief de koude niet aan
Er zijn hier veel pannes door meld de VAB
Grease monkey schreef:de 1.4 tdci heeft recht onder de luchtfilter de brandstofleidingen lopen naar de brandstoffilter, van links naar rechts, de toevoer is doorzichtig. verder naar de brandstoffilter is deze ingewikkeld in een beschermend gaas, aan dit gaas durft deze wel eens tegen de luchtfiler kapot te schuren. luchtfilter eens uithalen en eens kijken naar schuurschade.
soms is er ook een probleem met de dichtingen aan de retouraansluiting aan de injector, deze kleine groene rubberen dichtingen durven soms eens lekken en als je stilstaat wat lucht in je brandstofcircuit te laten. ik denk eerder dat probleem hier zit. dit is echter wat sukkelwerk en laat je beter over aan iemand dat de nodige ervaring heeft daar dit echt wel een pruts is.
succes en laat je weten wat het probleem is?
Grease monkey schreef:de 1.4 tdci heeft recht onder de luchtfilter de brandstofleidingen lopen naar de brandstoffilter, van links naar rechts, de toevoer is doorzichtig. verder naar de brandstoffilter is deze ingewikkeld in een beschermend gaas, aan dit gaas durft deze wel eens tegen de luchtfiler kapot te schuren. luchtfilter eens uithalen en eens kijken naar schuurschade.
soms is er ook een probleem met de dichtingen aan de retouraansluiting aan de injector, deze kleine groene rubberen dichtingen durven soms eens lekken en als je stilstaat wat lucht in je brandstofcircuit te laten. ik denk eerder dat probleem hier zit. dit is echter wat sukkelwerk en laat je beter over aan iemand dat de nodige ervaring heeft daar dit echt wel een pruts is.
succes en laat je weten wat het probleem is?
demircan schreef:Grease monkey schreef:de 1.4 tdci heeft recht onder de luchtfilter de brandstofleidingen lopen naar de brandstoffilter, van links naar rechts, de toevoer is doorzichtig. verder naar de brandstoffilter is deze ingewikkeld in een beschermend gaas, aan dit gaas durft deze wel eens tegen de luchtfiler kapot te schuren. luchtfilter eens uithalen en eens kijken naar schuurschade.
soms is er ook een probleem met de dichtingen aan de retouraansluiting aan de injector, deze kleine groene rubberen dichtingen durven soms eens lekken en als je stilstaat wat lucht in je brandstofcircuit te laten. ik denk eerder dat probleem hier zit. dit is echter wat sukkelwerk en laat je beter over aan iemand dat de nodige ervaring heeft daar dit echt wel een pruts is.
succes en laat je weten wat het probleem is?
Hoi ben vandaag bij een mechanieker gegaan. En hij zegt dat de darm verduurd is(onder de luchtfilter zitten deze), injector terugloopdarm en de brandstof leidingen moeten vervfangen worden.
Dit is 90% het probleem, want er zat een lek...
Grease monkey schreef:demircan schreef:Grease monkey schreef:de 1.4 tdci heeft recht onder de luchtfilter de brandstofleidingen lopen naar de brandstoffilter, van links naar rechts, de toevoer is doorzichtig. verder naar de brandstoffilter is deze ingewikkeld in een beschermend gaas, aan dit gaas durft deze wel eens tegen de luchtfiler kapot te schuren. luchtfilter eens uithalen en eens kijken naar schuurschade.
soms is er ook een probleem met de dichtingen aan de retouraansluiting aan de injector, deze kleine groene rubberen dichtingen durven soms eens lekken en als je stilstaat wat lucht in je brandstofcircuit te laten. ik denk eerder dat probleem hier zit. dit is echter wat sukkelwerk en laat je beter over aan iemand dat de nodige ervaring heeft daar dit echt wel een pruts is.
succes en laat je weten wat het probleem is?
Hoi ben vandaag bij een mechanieker gegaan. En hij zegt dat de darm verduurd is(onder de luchtfilter zitten deze), injector terugloopdarm en de brandstof leidingen moeten vervfangen worden.
Dit is 90% het probleem, want er zat een lek...
dit is inderdaad veel voorkomend bij de 1.4tdci...
heb je ook lucht voor je peer? blijven pompen tot je druk krijgt en dan nog eens letten op lucht... als er na 10min draaien nog steeds lucht komt dan heb je zoals vermoeden ergens een lek, en als er net na de peer al luchtbellen zijn dan heb je mss een lekke peer of de brandstofdarm dat vande tank komt...
check je ook alle darmen en aalsluitingen rond de filter zelf? desnoods een 2e peer gebruiken in de groene aansluiting boven de brandstoffilter, dan kan je ook brandstofdruk maken voor de peer van jouw auto... en geen schrik hebben voor wat harder op je peer te duwen.
ja er is lucht voor de peer. Blijven pompen helpt niet de leiding van de groene aansluiting daar zit de lek. Maar hoe noemt die onderdelen, wil het maandag gaan halen.Het is toch een volledig set he? Ik moest injector terugloop darm en volledig mazoutleidingen kopen... is dit de juiste benaming
Grease monkey schreef:ja er is lucht voor de peer. Blijven pompen helpt niet de leiding van de groene aansluiting daar zit de lek. Maar hoe noemt die onderdelen, wil het maandag gaan halen.Het is toch een volledig set he? Ik moest injector terugloop darm en volledig mazoutleidingen kopen... is dit de juiste benaming
de brandstofdarm vanaan de tank loopt naar deze groene aansluiting, loopt dan naar de peer en van de peer naar de filter en dan naar de hogedrukpomp. zie je niks aan deze groene aansluiting? bellekes? scheurtjes of druppels brandstof? of is de leiding van de tank naar deze groene aansluiting ergens lek?
als je al luchtbellen hebt voor je peer dan zou ik eerst de darm vanaan de groene aansluiting tot aan de filter vragen, (dit is 1 gesloten darm met peer) anders ipv te te vragen dit en dat, vraag de magazijnier om eens tot aan je auto te komen zodat hij ZIET wat je bedoeld...
Grease monkey schreef:zou je niet beter die groene aansluiting vervangen uit afbraak? of er een buisje tussensteken met spanbanden? deze aansluiting moet toch niet los voor onderhoud of herstel v iets...
demircan schreef:Grease monkey schreef:zou je niet beter die groene aansluiting vervangen uit afbraak? of er een buisje tussensteken met spanbanden? deze aansluiting moet toch niet los voor onderhoud of herstel v iets...
Beste
Heb de volledige set veranderd voor de zekerheid. Toen ik vertrok starte de auto direct geen probleem. Ben net terug van nachtpost maar de auto startte niet, heb op de peer gepompt toen vertrok ie weer.
Is het normaal dat er in de leiding voor de peer lucht zit???
Grease monkey schreef:demircan schreef:Grease monkey schreef:zou je niet beter die groene aansluiting vervangen uit afbraak? of er een buisje tussensteken met spanbanden? deze aansluiting moet toch niet los voor onderhoud of herstel v iets...
Beste
Heb de volledige set veranderd voor de zekerheid. Toen ik vertrok starte de auto direct geen probleem. Ben net terug van nachtpost maar de auto startte niet, heb op de peer gepompt toen vertrok ie weer.
Is het normaal dat er in de leiding voor de peer lucht zit???
wat heb je exact vervangen? en nee, lucht voor de peer is niet normaal, de leidingen blijven altijd vol met diesel. even verder zoeken voor waar het lek zit...
johandeschodt schreef:Startproblemen:
Hallo mijn ford fiesta wil niet starten, bij lang demarrage begint hij naar benzine te ruiken.De batterij is nieuw, zou ik de bougies eens moeten vervangen.De auto heeft bouwjaar 1996.Wie herkent dit probleem.
Keer terug naar Technisch > Aandrijving & Performance
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten