Moderator: Beheerders
Sgt.Flippy schreef:Ik leen ook voor men auto, ma sorry dak het zeg, ma als ge nog 5 jaar moet afbetalen aan nen auto, zouk nie zitten zien voor al ne andere, die trouwens duurder gaat uitkomen op alle gebied.
Schulden gaan maken bij familie vink ook al geen strak plan. En ge gaat nooit de waarde krijgen voor uwe huidige waarmee ge hem kunt afbetalen. Ge gaat altijd met e gat zitten. En dan moet ge WEER lenen voor deze...
Kben nog lang nie oud genoeg om te praten over jongeren, ma kweet ondertussen wel al da ge moet oppassen met zo'n kosten.
Als ge er toch voor gaat, zorg da ge omnium hebt, ge zou nie de eerste jonge gast zijn met een dikke afbetaling voor ne auto op de schroothoop. En iedereen weet da met een ST die kans weer groter word.
Kweet dak gelijk ne bompa klink, ma der zit toch ergens wijsheid in hoor
smalle schreef:Sgt.Flippy schreef:Ik leen ook voor men auto, ma sorry dak het zeg, ma als ge nog 5 jaar moet afbetalen aan nen auto, zouk nie zitten zien voor al ne andere, die trouwens duurder gaat uitkomen op alle gebied.
Schulden gaan maken bij familie vink ook al geen strak plan. En ge gaat nooit de waarde krijgen voor uwe huidige waarmee ge hem kunt afbetalen. Ge gaat altijd met e gat zitten. En dan moet ge WEER lenen voor deze...
Kben nog lang nie oud genoeg om te praten over jongeren, ma kweet ondertussen wel al da ge moet oppassen met zo'n kosten.
Als ge er toch voor gaat, zorg da ge omnium hebt, ge zou nie de eerste jonge gast zijn met een dikke afbetaling voor ne auto op de schroothoop. En iedereen weet da met een ST die kans weer groter word.
Flippy,wat ge hier verteld klinkt helemaal nie als ne OUWE bompa. Dat is een waarheid als koe!
The Crestfallen schreef:smalle schreef:Sgt.Flippy schreef:Ik leen ook voor men auto, ma sorry dak het zeg, ma als ge nog 5 jaar moet afbetalen aan nen auto, zouk nie zitten zien voor al ne andere, die trouwens duurder gaat uitkomen op alle gebied.
Flippy,wat ge hier verteld klinkt helemaal nie als ne OUWE bompa. Dat is een waarheid als koe!
+1!
Ik heb als jonge gast ooit een BMW 528i van Hartge gekocht waar ik me fameus pijn aan heb gedaan om die te kunnen betalen en mee te blijven rijden (tax, verzekering, benzine...). Dat was toen voor mij ook een droomauto! En het was inderdaad zaaaalig om mee te rijden! Maar achteraf gezien, omdat die wagen me fameus in de financiële miserie heeft geholpen, was het me dat allemaal niet waard.
Dus ik geef je 1 grote tip. Denk goed na en blijf realistisch in het feit of je de wagen kan betalen (lening, tax, omniumverzekering, benzine, onderhoud, ongeplande stukken eens de wagen uit garantie...) de centen die je maandelijks binnenkrijgt door te werken... Ik ben in ieder geval helemaal vanaf nul terug moeten beginnen, en zou niet willen dat ge u in hetzelfde straatje gaat begeven
drukkerijstevens schreef:Diether, neem eerst contact op met uw verzekeringsmaatschappij voor dat ge een ST koopt,
want gezien uw leeftijd zouden die wel eens moeilijk kunnen doen.
Mijn zoon is 19 en wou ook een Fiesta ST kopen en de verzekering zei neen, dat verzekeren wij niet.
Ik dacht dat gij 20 bent. En als ze een ST toch verzekeren, reken dan maar op 3.000 euro per jaar,
als het niet meer is.
Gr,
Jo
drukkerijstevens schreef:Dus aan het jonge volk : als je een ST koopt, let aub op, want het zijn smeerlapjes van auto's.
MAAR als je hem beheerst (in uw kopje) dan is een ST een droooooooooom van een auto.
Pater Jo heeft gesproken.
Tom schreef:drukkerijstevens schreef:Dus aan het jonge volk : als je een ST koopt, let aub op, want het zijn smeerlapjes van auto's.
MAAR als je hem beheerst (in uw kopje) dan is een ST een droooooooooom van een auto.
AMEN
drukkerijstevens schreef:Tom schreef:drukkerijstevens schreef:Dus aan het jonge volk : als je een ST koopt, let aub op, want het zijn smeerlapjes van auto's.
AMEN
God Bless You of hoe schrijft ge zone zever.
fiesta1600 schreef:zal ik doen thx voor die reacties jullie zette me seriues aan het denken
Sgt.Flippy schreef:Ik leen ook voor men auto, ma sorry dak het zeg, ma als ge nog 5 jaar moet afbetalen aan nen auto, zouk nie zitten zien voor al ne andere, die trouwens duurder gaat uitkomen op alle gebied.
Tom schreef:Nope. mk2.5. Heb er ooit over de 200 gereden. Op die moment niet op aan het letten. Het ouderlijk huis stond in brand en mijn ouders zaten in Zwitserland. Enkel mijn zus was daar met haar dochter en ik was daar 40 km vandaan, dus vliegen we maar...
grtz
drukkerijstevens schreef:Tom schreef:Nope. mk2.5. Heb er ooit over de 200 gereden. Op die moment niet op aan het letten. Het ouderlijk huis stond in brand en mijn ouders zaten in Zwitserland. Enkel mijn zus was daar met haar dochter en ik was daar 40 km vandaan, dus vliegen we maar...
grtz
Oei, hopelijk goed afgelopen.
Sgt.Flippy schreef:En trouwens, ge kunt u auto's ook gewoon opbouwen. Als ge nu al gaat voor ne zware, hebde de rest van u leven geen leuke auto's meer te ontdekken
Mijne eerste was ne Fiesta 1.8D, 60 pk of zo, ma da reed tof. Tweede was ne 1.6 tdci, in verhouding was da een bommeke al
Daarna ne C30, 110 pk, da was even snel, ma zoveel meer comfort, zalig op een ander manier dus.
Nu ist ne Mondeo met 136 pk, en ak da vergelijk met men vorige auto's is da opnieuw een zaligheid om te ontdekken hoe vlot da gaat. Kben gewoon van plan da zo stillekes te blijven opbouwen
Dan kan ik later de bompa zijn met de ouwe zakken Mercedes... Met ne dikke 3 liter of zo
drukkerijstevens schreef:Flippy, ge hebt gelijk. Als ge mijn wagenhistoriek ziet. Juist na mijne GTI terug naar beneden met die citroën. Dat was klote. Van 0 naar 100 in ik denk 20 sec.
Hiha. Nu heb ik die ST en wat erna ? Ik ga daar toch proberen 10 jaar met te rijden. Tegen dan ben in bijna 58 jaar. Misschien een Ligierke.
Gr,
Jo
Keer terug naar Technisch > Aandrijving & Performance
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten