USB-Stick wordt niet aangenomen, klok verkeerd, blijven hangen

In-Car Entertainment, audio, video, alarmen, elektronica, ...

Moderator: Beheerders

USB-Stick wordt niet aangenomen, klok verkeerd, blijven hangen

Berichtdoor pantainn op wo jul 22, 2020 17:47

Hallo

Beetje ten einde raad dit forum opgezocht en me geregistreerd. Sinds vorig jaar heb ik een Ford Fiesta 2019 en hoewel het meeste heel goed werkt en ik vooral tevreden ben zulke zaken als de snelheidsbeperker, adaptieve cruise control en meer, werkt de SYNC radio bar bar slecht. Ik had van bij het begin problemen met een scherm dat op het logo blijft hangen, de klok die niet kan aangepast worden en USB-Sticks die niet worden aangenomen of als ze worden aangenomen pas na 3 tot 5x proberen worden aangenomen. Dan moet ik vaak nog eens manueel op start drukken. De USB-stick wordt NOOIT herkend van bij het opstarten, iedere keer gaat hij terug naar de radio en moet ik opnieuw tot 5x herproberen tot hij de USB-stick herkent. Ik ben al tot 6x (maar het kan meer zijn), naar de garage geweest en die zeggen dat ze een update hebben gedaan, het probleem blijft bestaan en helemaal niks lijkt veranderd. De laatste maal duurde het zelfs 4 weken eer ik de wagen terug had en: behalve de klok is er NIETS opgelost. Dat van die klok ging trouwens pas verkeerd nadat ik de wagen voor de zoveelste maal naar de garage had terug gebracht na een zoveelste 'update'. Ik heb het probleem met handen, voeten en tal van filmpjes van het probleem uitgelegd.

Aan de USB-sticks ligt het zeker niet, ik probeerde er verschillende en allen werken die sticks zonder probleem bij mijn vorige wagens als bij de vele keren met de vervangwagen die ik al heb gehad. Deze met navigatie en die deed alles zoals dat hoorde al heb ik geen navigatie nodig. Zelfs een USB-stick die half gebroken is werkt meteen in alle wagens maar wordt in mijn eigen nieuwere wagen totaal niet herkend. Gezien de wagen nog in technische garantie is verdenk ik de garage er bijna van dit express te doen om dan pas een betalende oplossing te voorzien in 2021 als de technische garantie vervallen is. Mastery resets halen niets uit.

De versie van de SYNC is F1.6.0.1_R20065a; revisie F1.6.0.1_PRODUCT_GD
Serienummer ZY36002M
Geen navigatie

Deze SYNC versie (is ht zelfs een 3)? ziet er trouwens helemaal anders uit dan ik in vele voorbeelden tref.

In elk geval: als ik de wagen start wordt de usb niet gezien, hij gaat over op AM en android auto schuift ervoor zodat ik al meteen een heel proces van afsluiten en opnieuw proberen moet doen voor ik een ritje kan doen met mijn muziekstick (ik hou gewoon niet van radio, heb steeds mijn playlists mee al zolang ik ford rij geen issues...tot nu) en dat bij elke keer dat ik de wagen stopzet. Even uitstappen en dan weer in en alles overnieuw doen. Soms start ik gewoon met mastery reset en android auto met navigatie steeds opnieuw in te stellen tot dat ook geen oplossing was.

Wat is de oplossing, kan ik zomaar een andere SYNC 3.4-software installeren met bvb navigatie (F9) zonder die te hebben zoals hier
beschreven: https://cyanlabs.net/tutorials/update-ford-sync-3-2-2-3-0-to-version-3-4-all-years-3-4-19200/?fbclid=IwAR1MwWDLVlPOxysVlDgiFUaO-YQTa8RgNfFH5-WzLkMZq0oq8hN1Cuyz0m4

Graag uw mening want de garage weet het blijkbaar ook niet na zoveel keer terug te keren en vragen gewoon om de volgende update af te wachten (waarvan de beschrijving de het issue dat ik heb niet eens beschrijft). Mijn vertrwouwen is wat weg bij Ford.
pantainn

Word een Viking

Re: USB-Stick wordt niet aangenomen, klok verkeerd, blijven hangen

Berichtdoor pantainn op zo aug 02, 2020 21:04

Niemand die het weet?
pantainn

Keer terug naar Technisch > ICE, Security & Elektronica