Probleem voor- en achterruit verwarming Ford Galaxy

Discussie over de Ford Galaxy

Moderator: Beheerders

Probleem voor- en achterruit verwarming Ford Galaxy

Berichtdoor Benford op di jan 08, 2013 11:59

De voor- en achterruitverwarming van mijn Ford Galaxy 2.0 Cool Edition (bouwjaar 2002) zijn onlangs beide tegelijkertijd ermee gestopt.
Als ik de schakelaars bedien (voorruitverwarming met motor aan) gebeurt er niets, ook het lampje in de schakelaars gaat niet aan. Zet ik echter de “luchtverdeelknop” op de stand van de voorruit dan gaat de voorruitverwarming wel aan. Ook het lampje in de schakelaar gaat aan en de voorruit begint te ontwasemen. Ik kan echter de voorruitverwarming dan met lopende motor niet meer uitschakelen middels de voorruitverwarmingsschakelaar.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt en wat kan de oorzaak zijn. Ik probeer al een elektrisch schema op het internet te zoeken maar tot dusver zonder resultaat.
De zekeringen heb ik gecontroleerd en deze zijn goed. Ook heb ik op de schakelaars de massa (volgens mij de bruine draad ???) gemeten en deze is er ook.
Benford

Word een Viking

Re: Probleem voor- en achterruit verwarming Ford Galaxy

Berichtdoor m-power op di jan 08, 2013 20:53

denk dat de voorruit steeds aangaat met stand luchtverdeling op voorruit
focus rs 2009
bmw m3 1988 dogleg RWD
m-power

Berichtdoor Grease monkey op di jan 08, 2013 21:23

zitte met uwe electriek bij luminus of electrabel? :twisted:
Begeleider uitzonderlijk vervoer
Grease monkey
Moderator meeting West-Vlaanderen

Berichtdoor Benford op wo jan 09, 2013 17:10

??????????????????????
Benford

Berichtdoor Benford op ma jun 17, 2013 16:16

Van de week eindelijk tijd (het heeft even geduurd) om naar het probleem van mijn Galaxy te kijken (ik had schema's gekregen via deze site, dit was een prima hulp om storing te zoeken). Al snel had ik gevonden dat er toch een zekering door was. Namelijk nummer 19. Na een nieuwe zekering geplaatst te hebben begon zodra ik de sleutel in het contact stopte één van de ruitensproeiers te roken (de sproeier is bij de Galaxy verwarmd). Deze had dus inwendig kortsluiting gemaakt. Ik heb de bedrading naar de sproeier los gehaald en alles werkt weer naar behoren. Nu een nieuwe sproeier bestellen. Na wat googelen op het internet blijkt dat de sproeiers vaker problemen geven. Misschien een tip voor andere.
Benford

Keer terug naar Ford Galaxy