Trekhaak activeren in boordcomputer

Discussie over de Ford Galaxy

Moderator: Beheerders

Trekhaak activeren in boordcomputer

Berichtdoor woutb op zo dec 10, 2017 15:19

Ik plaatste onlangs de wegklapbare trekhaak die ik kocht op Ramader (http://www.rameder.be/westfalia-trekhaa ... 541-1.html) onder mijn Galaxy.
Is identiek aan de originele van Ford, alleen de helft goedkoper. Enkel de databus en bekabeling is lichtjes aders dan origineel. Nu wilde ik afgelopen vrijdag de trekhaak laten 'activeren' in een officiƫle Ford-garage, zodat de parkeersensoren en het mistachterlicht worden uitgeschakeld zodra de trekhaak wordt gebruikt. Maar de Ford-dealer zei dat de computer de trekhaak niet herkende omdat het geen originele can-bus van Ford is. Nochtans staat bij de productspecificaties op http://www.rameder.be/westfalia-trekhaa ... 541-1.html dat dit kan.
Heeft iemand enig idee of de uitleg van de Ford-dealer klopt, of wil hij het gewoon niet doen omdat ik de trekhaak niet bij hem heb laten plaatsen?
En heeft iemand enig idee of dit op te lossen valt?
Bedankt!
woutb

Word een Viking

Re: Trekhaak activeren in boordcomputer

Berichtdoor Grease monkey op ma dec 18, 2017 19:09

dit is het eerste dat ik hoor van een trekhaak te activeren. ik monteerde ze gewoon, plug&play en klaar. normaal staan de parkeersensoren ver genoeg om een "lege" trekhaak niet te zien,

maar bij aansluiting van de stekker wordt er in vele systemen een contactje ingeduwd dat de sensoren en mistlamp uitschakelen.
Begeleider uitzonderlijk vervoer
Grease monkey
Moderator meeting West-Vlaanderen

Re: Trekhaak activeren in boordcomputer

Berichtdoor Theo op zo jan 07, 2018 9:56

@TS: de verkoper van het product is de persoon die je moet aanspreken. Hij dient volgens de Belgische wetgeving er voor te zorgen dat zijn geleverde waren ook degelijk werken.

@Grease monkey: het vrijschakelen van een aanhangwagen gebeurd wel meer. Zeker als er lampcontrole gebeurd.
Theo

Keer terug naar Ford Galaxy