Sluiting Ford Genk in 2014

Plaats hier al de Ford nieuwtjes

Moderators: Moderators, Beheerders

Re: Sluiting Ford Genk in 2014

Berichtdoor Rudi1964 op di okt 30, 2012 19:42

Boarderken schreef:Ben ik een uitzondering als ik zeg dat dit scenario er gewoonweg zat aan te komen, en ik dit wel verwachte op middellange termijn? :oops:

Niet alle schuld mag naar de politiek geschoven worden, maar ze hebben er zeer zeker wel een belangrijke aandeel in...
Regeltjes dit, normen dat, belastingen X, taksen Y, etc...
Als het lokale "Vlaamse" bestuur strenger is dan het overkoepelende Europese bestuur... Tsjah...
Is het dan zo verwonderlijk dat bedrijven vluchten?
Het ultieme basis-doel van een onderneming is immers nog steeds: winst maken.
Als die winst dan door allerhande extra opleggingen wordt afgeroomd of beperkt, dan is het te verwachten dat directies de vraag stellen of het in die situatie nog wel rendabel is...

Uiteraard ook niet het winstbejag van "Den Amerikaan" niet vergeten, ook zij spelen hierin een vuile rol van puur winst maken, waarbij ze nota bene tegen hun eigen stichter ingaan:
Henry Ford schreef:A business that makes nothing but money, is a poor business.

Ik stel me echter de vraag of de blokkades aan de poorten, iets zal opleveren. Ik wil niemand tegen de borst stuiten, maar vele andere bedrijven deden het al voor in het verleden, maar hebben er evenzeer niks mee gewonnen (Renault, Opel, ...)

Iedereen weet dat ze bij Ford niet goed bezig zijn, al langer dan vandaag...
Bij welk ander degelijk merk wordt immers zo onnodig lang gewacht op de ultieme versie van een model (Focus RS, Fiesta ST,...) of is de "sterkste" diesel van hun populairste model (Fiesta) slechts 95 pk sterk :? :roll: :evil:
En in de krant van vandaag stond ook al dat de autobladen in het verleden, veel minder onder de indruk waren van de (toen) gloednieuwe Mondeo, dan van de Sierra destijds :roll:

Echter, de eerlijkheid gebiedt mij ook te zeggen, dat ik prijs-kwaliteit zeker wél tevreden ben van mijn Fiesta, zelfs ondanks de PSA-motor erin...
Mij ga je dus niet meteen mijn Ford zien buitengooien uit walging voor de situatie of nu horen zeggen dat de volgende geen Ford wordt, want met alle respect, zijn zulke acties gewoon impulsief en zinloos.
Of om het over de volgende wagen te hebben.. Van thuis ben ik met Mercedes opgegroeid, en logischerwijs zal ik dan ook naar Mercedes gaan kijken voor de volgende.
De nieuwe A-klasse bvb is wel een leuk model. Echter met de juiste opties en uitrusting, gaat die aanzienlijk omhoog qua prijs. Ook Honda heeft mijn interesse.
Dus zal ik voor de volgende evengoed bij Ford gaan kijken: met het geld van een deftige nieuwe A-klasse of Civic heb je immers een full option Focus.
Voor "de Belgische afkomst" hoef ik het zowiezo al niet te doen: zowel mijn huidige Fiesta, als eventueel nieuwe Focus zijn ook niet Belgisch... :roll:

waarom worden steeds belgische autofabrieken getroffen met sluiting ???.......waarom sloot Volkwagen vorst....waarom opel antwerpen ..en nooit een fabriek in duitsland.....onze fabrieken maken en maakten meer winst dan de duitse....zowel VW als Opel....is het de loonkost dan? ...neen de uurlonen liggen in de automotive
op het zelfde niveau hier en in germany....het verschil is dat een werknemer in duitsland ontslagen 4 X MEER KOST dan hier....als werkgever is de keus dan rap gemaakt hé.
heeft weinig te maken met de politiek hier....wel op europees vlak ..een 1 gemaakt europa laat me niet lachen :?
en wat helemaal een wrang gevoel geeft is dat ze met het europese geld (ook van hier )waarmee ze spanje uit het bankroet redden..ze Ford sponseren om onze jobs af te nemen :evil: :evil: :evil:
Mondeo mk4 hatchback 2009 1.8 tdci
x-treme pack
Thunder Met.
Remap by c.t.h overpelt
EGR Afgedopt
Rudi1964

Word een Viking

Berichtdoor Sideshow_Bob op di okt 30, 2012 23:09

Voor wie de affiche voor de mars van 11 november niet heeft KLIK
En voor steun te betuigen http://www.genk.be/steun.jsp
Sideshow_Bob

2013 Ford Fiesta

Berichtdoor Ax_Dude op wo feb 20, 2013 12:54

Deze nog eens ophoog halen, ondertussen zijn we bijna 4 maanden verder en is er nog steeds geen sociaal plan.
Een schande, hebben de werknemers hiervoor loon ingeleverd? :roll:
Ford S-Max Titanium 2.0 Tdci
Ford Genk 1962-2014
Ax_Dude
Beheerder

Berichtdoor Ax_Dude op wo feb 27, 2013 12:53

http://www.hbvl.be/dossiers/ford-genk/d ... ouden.aspx

Bende hypocrieten... :roll:
Dit was al vanaf dag 1 het opzet, schande.
Ford Genk 1962-2014
Ax_Dude
Beheerder

Berichtdoor Dimitri op wo feb 27, 2013 14:36

Ax_Dude schreef:http://www.hbvl.be/dossiers/ford-genk/directie-kansen-slinken-om-genk-nog-2-jaar-open-te-houden.aspx

Bende hypocrieten... :roll:
Dit was al vanaf dag 1 het opzet, schande.

+1
Focus RS 2010 No. 4772 / 11500
Afbeelding
Ducati 748 2002
Lml 125cc 4T 2012
Dimitri
Beheerder

2010 Ford Focus RS

Berichtdoor White_Eco op wo feb 27, 2013 18:32

Misschien vanaf dag 1 de bedoeling, maar de vakbonden zijn toch ook domweg in die 'val' gelopen
White_Eco

Berichtdoor Ax_Dude op do feb 28, 2013 12:46

White_Eco schreef:Misschien vanaf dag 1 de bedoeling, maar de vakbonden zijn toch ook domweg in die 'val' gelopen

De vakbonden? :roll:

Die laten al jaren met zich sollen, marionetten van de directie in Genk zijn het.
Hier en daar een grote mond erbij maar als het erop aankomt twéé keer niks.

De echte schuldigen van dit drama zitten in Brussel en nergens anders.
Ford Genk 1962-2014
Ax_Dude
Beheerder

Berichtdoor Fordastic op wo apr 10, 2013 22:07

Toffe club, altijd geweest, maar verwacht niet veel positieve reacties op bijeenkomsten van jullie in de toekomst in Limburg. Het zal zijn tijd nodig hebben om de wonde te helen. Gelukkig is er een vangnet, indien de bedienden een akkoord vinden. Zo niet, moet het maar hardhandig gebeuren. De arbeiders en toeleveranciers zijn het beu.

Met dank aan Ford.
Forget fantastic, my car is Fordastic!!
Fordastic

Berichtdoor Ax_Dude op ma dec 15, 2014 19:44

Nog enkele dagen...
De meeste mensen zijn al thuis en moeten niet meer gaan werken, de B-hal en paint zijn al gesloten...

:(
Ford Genk 1962-2014
Ax_Dude
Beheerder

Berichtdoor D4VY op ma dec 15, 2014 20:00

Is er nu nog steeds afgesproken om samen te komen aan Ford zelf of is dat idee afgeketst ?
Ford Focus 2009 MODIFIED
Remapped by Chiptuning+ ...pk ...Nm | Pipercross Focus RS Breather | Blanked EGR | DPF Deleted
Rolling on OEM Ford rims currently | Lowered on adjusted AP Coilcovers
DAVYHUYGEN.BEBecreative.artistic.unique.yourself.EUROSUNDAYMEDIA
D4VY

Berichtdoor smalle op ma dec 15, 2014 20:04

D4VY schreef:Is er nu nog steeds afgesproken om samen te komen aan Ford zelf of is dat idee afgeketst ?

Zal waarschijnlijk achter de schermen geregeld worden?
Op FB niks meer gehoord.
smalle

2011 Ford Focus

Berichtdoor Dimitri op ma dec 15, 2014 20:04

D4VY schreef:Is er nu nog steeds afgesproken om samen te komen aan Ford zelf of is dat idee afgeketst ?

op facebook is er ook een hele discussie geweest
gaat niet door
zelf was ik ook geen voorstander hiervan en een van de leden heeft contact gehad met ford zelf en vonden het ook geen goed idee
Focus RS 2010 No. 4772 / 11500
Afbeelding
Ducati 748 2002
Lml 125cc 4T 2012
Dimitri
Beheerder

2010 Ford Focus RS

Berichtdoor The Crestfallen op ma dec 15, 2014 20:30

Weer een hoofdstuk dat afgesloten wordt, straffe kost toch zenne. Weer een stukje Limburgse geschiedenis dat dicht gaat.
Maar ik denk met veel plezier terug aan de tijd in de toelevering bij Lear, en de momenten dat ik op Ford zelf moest zijn voor de Quality Control.
Veel succes alvast de 18e aan alle arbeiders en bedienden die de rit volledig uitzitten!
Ford S-Max 2.0 Ecoboost
Sport Pack Frozen White + full option + 22" Ace AFF02 wheels Gloss Black

'If a man wants to be called Muhammed Ali... Goddamn, let's respect the man his wish and call the man Muhammed Ali!'
The Crestfallen

2017 Ford S-Max

Berichtdoor Rood camionetteke op do dec 18, 2014 13:25

't Is gedaan, laatste auto rolde vandaag van de band. Damn...
Rood camionetteke

Berichtdoor Snowman op do dec 18, 2014 20:53

Rood camionetteke schreef:'t Is gedaan, laatste auto rolde vandaag van de band. Damn...

Een overzichtje van wat men allemaal gebouwd heeft in Genk !! ( Galaxy klopt wel niet :wink: )

http://clint.be/auto/deze-fords-werden- ... yview=full
Afbeelding
Afbeelding
Mini Countryman SD voor de lol
Een Iveco Daily voor werk
Een Mountainbike om te genieten
Snowman

Berichtdoor skyflyer op do dec 18, 2014 21:02

Rood camionetteke schreef:'t Is gedaan, laatste auto rolde vandaag van de band. Damn...

Inderdaad, triest... :cry:
Afbeelding
skyflyer
Beheerder

2005 Ford Focus

Berichtdoor Heisenberg op do dec 18, 2014 21:32

Ik heb vorige week nog vernomen dat ik 3 maanden langer moet blijven op Ford, voor met de ontmanteling te helpen. Moet zeggen, afscheid nemen van de collega's gisteren was zeer moeilijk, maar vandaag binnengaan in een fabriek waar zo goed als alles leeg staat is nog veel moeilijker! Zeker als ik nog sommigen spullen van mijn ex-collega's zie liggen of als ik op de plaats kom waar mijn vader jarenlang gewerkt heeft is het toch wel eventjes een stil moment.. Ik hoop dat alle mensen die op Ford gewerkt hebben een zeer mooie toekomst te wachten staat, een goede job, goede gezondheid etc..
Ford Mondeo Titanium X - 2.0TDCI - 136pk - full option
Heisenberg

2011 Ford Mondeo

Berichtdoor Dragunov 'Mr Update' op za dec 20, 2014 21:11

Het enige waar het om draait is winst in deze kapitalistische wereld!

Me ouders hebben het vroeger beiden meegemaakt toen ze eerst te horen kregen dat de deuren gingen sluiten van Levi's te Gits...
Ford Focus MK2 Trend++ 1.6TDCi 109PK+; Aquarius Blue; Bouwjaar: april 2005; RIP: juni 2016;
Ford Mondeo MK5 Titanium 2.0TDCi 150PK+; Panther Black; First Edition Pack; Bouwjaar: februari 2015;
Ford Fiesta MK8 ST 1.5 200PK; Frozen White; Full Options; Bouwjaar: juni 2021;
Dragunov 'Mr Update'
Beheerder

2015 Ford Mondeo

Vorige

Keer terug naar Ford Nieuws