Boarderken schreef:Ben ik een uitzondering als ik zeg dat dit scenario er gewoonweg zat aan te komen, en ik dit wel verwachte op middellange termijn?
Niet alle schuld mag naar de politiek geschoven worden, maar ze hebben er zeer zeker wel een belangrijke aandeel in...
Regeltjes dit, normen dat, belastingen X, taksen Y, etc...
Als het lokale "Vlaamse" bestuur strenger is dan het overkoepelende Europese bestuur... Tsjah...
Is het dan zo verwonderlijk dat bedrijven vluchten?
Het ultieme basis-doel van een onderneming is immers nog steeds: winst maken.
Als die winst dan door allerhande extra opleggingen wordt afgeroomd of beperkt, dan is het te verwachten dat directies de vraag stellen of het in die situatie nog wel rendabel is...
Uiteraard ook niet het winstbejag van "Den Amerikaan" niet vergeten, ook zij spelen hierin een vuile rol van puur winst maken, waarbij ze nota bene tegen hun eigen stichter ingaan:Henry Ford schreef:A business that makes nothing but money, is a poor business.
Ik stel me echter de vraag of de blokkades aan de poorten, iets zal opleveren. Ik wil niemand tegen de borst stuiten, maar vele andere bedrijven deden het al voor in het verleden, maar hebben er evenzeer niks mee gewonnen (Renault, Opel, ...)
Iedereen weet dat ze bij Ford niet goed bezig zijn, al langer dan vandaag...
Bij welk ander degelijk merk wordt immers zo onnodig lang gewacht op de ultieme versie van een model (Focus RS, Fiesta ST,...) of is de "sterkste" diesel van hun populairste model (Fiesta) slechts 95 pk sterk
En in de krant van vandaag stond ook al dat de autobladen in het verleden, veel minder onder de indruk waren van de (toen) gloednieuwe Mondeo, dan van de Sierra destijds
Echter, de eerlijkheid gebiedt mij ook te zeggen, dat ik prijs-kwaliteit zeker wél tevreden ben van mijn Fiesta, zelfs ondanks de PSA-motor erin...
Mij ga je dus niet meteen mijn Ford zien buitengooien uit walging voor de situatie of nu horen zeggen dat de volgende geen Ford wordt, want met alle respect, zijn zulke acties gewoon impulsief en zinloos.
Of om het over de volgende wagen te hebben.. Van thuis ben ik met Mercedes opgegroeid, en logischerwijs zal ik dan ook naar Mercedes gaan kijken voor de volgende.
De nieuwe A-klasse bvb is wel een leuk model. Echter met de juiste opties en uitrusting, gaat die aanzienlijk omhoog qua prijs. Ook Honda heeft mijn interesse.
Dus zal ik voor de volgende evengoed bij Ford gaan kijken: met het geld van een deftige nieuwe A-klasse of Civic heb je immers een full option Focus.
Voor "de Belgische afkomst" hoef ik het zowiezo al niet te doen: zowel mijn huidige Fiesta, als eventueel nieuwe Focus zijn ook niet Belgisch...
waarom worden steeds belgische autofabrieken getroffen met sluiting ???.......waarom sloot Volkwagen vorst....waarom opel antwerpen ..en nooit een fabriek in duitsland.....onze fabrieken maken en maakten meer winst dan de duitse....zowel VW als Opel....is het de loonkost dan? ...neen de uurlonen liggen in de automotive
op het zelfde niveau hier en in germany....het verschil is dat een werknemer in duitsland ontslagen 4 X MEER KOST dan hier....als werkgever is de keus dan rap gemaakt hé.
heeft weinig te maken met de politiek hier....wel op europees vlak ..een 1 gemaakt europa laat me niet lachen
en wat helemaal een wrang gevoel geeft is dat ze met het europese geld (ook van hier )waarmee ze spanje uit het bankroet redden..ze Ford sponseren om onze jobs af te nemen