104gr schreef:x3rb3ru$ schreef:Jah, nu hebben we het plots over Endurance LMP racers waar lang zonder tanken weer een groot voordeel heeft... Laat die wagens meerijden in races die geen 24u/1000km zijn en die verbleken in de achteruitkijkspiegel van de benzinevarianten.
Waarom waren de Audi dieseltjes dan sneller in de kwalificties dan de anderen in 2013?
En nee het was voor mij niet de bedoeling om hier een oorlog over te starten maar enkel dat we misschien beter afwachten met wat Ford ons zou kunnen brengen ipv vast te houden aan oude gedachten... en ja ik respecteer ook uw mening als voor U diesel en sportief niet samen gaan dan respecteer ik uw mening daarover.
+1
Der zullen altijd voor- en tegenstanders zijn ,simpel en ieder zijn mening natuurlijk . Maar de tijd dat een diesel een luide, luie rammelbak is die enkel wat stinkend roet produceerd is al een tijdje voorbij hoor. Deze St TDCi gaat zijn eigenaar niet teleurstellen , niet qua geluid en ook niet qua presentaties. Een Focus is qua kas niet echt een zwaargewicht en dan 185pk en vooral om en bij de 400Nm koppel wat goed is voor meteen een goede trekkracht onderin , de troef van een goede diesel en een top van rond de 220 . Ik denk dat je al met een deftige benzine mag komen om geen blauwtje te lopen. Natuurlijk zal een diesel nooit een benzine worden en omgekeerd maar ik denk dat deze diesel er zeker van de meesten onder ons bij mag komen. En als Ford er geen markt voor zag zouden ze deze ook niet uitbrengen.