Ford Fiesta MK6.5 (Schokken, inhouden)

Vragen omtrent onderhoud, onderdelen en herstelling kan je hier stellen.

Moderator: Beheerders

Ford Fiesta MK6.5 (Schokken, inhouden)

Berichtdoor dimoo op zo mei 11, 2014 19:55

Beste,

Ik heb sinds enkele dagen last van volgende problemen met men fiesta. (40000km) (Motor: Benzine Duratec 1.3)
- Tijdens het wachten aan het rood licht schokt de auto af en toe en is het stationair toerental onstabiel, schommelt tussen de 0,7 - 1,4 toeren
- Tijdens het rijden kan het gebeuren dat de Fiesta inhoudt en dan kunnen we niet sneller rijden dan 50km per uur...

Iemand een idee of herkende problemen?

Groetjes
Laatst bijgewerkt door dimoo op ma mei 12, 2014 10:37, in totaal 1 keer bewerkt.
dimoo

Word een Viking

Re: Ford Fiesta MK6.5 (Schokken, inhouden)

Berichtdoor Fiesta Tango op zo mei 11, 2014 20:35

Hey, Ik heb sinds kort ook enkele problemen met schokken en inhouden. (2007 Fiesta mk6.5 1.4tdci)

Enkel kom ik het vooral tegen bij het optrekken en voorbijsteken. Wanneer de wagen tussen de 2000 - 3200 toeren moet rijden
(Zo moest ik onlangs een inhaalmanoeuvre op de autosnelweg staken, omdat ik door het schokken en inhouden er niet voorbij raakte)

Ik heb vorige week dan maar een afspraak gemaakt bij de dealer ( en mag eind deze week eens langskomen). Er werd mij gezegd dat dit mogelijk aan vervuilde dieselverstuivers ligt.
De hoofdreden hiertoe kan mogelijk wel liggen, dat mijn fiesta soms iets te lang stilstaat of te weinig kilometers rijdt.

(Misschien ben je hier iets mee?)

Anderzijds kan het ook mogelijk aan een defecte lambdasonde liggen, waardoor de motor te veel of te weinig lucht in het mengsel krijgt. Hierdoor krijg je een schommelend toerentalniveau en durft hij schokken.
07 Ford Fiesta 1.4TDCi
Fiesta Tango

2007 Ford Fiesta

Berichtdoor Sgt.Flippy op ma mei 12, 2014 5:13

Voor degenen die er meer van kennen is het misschien wel handig om er bij te vertellen wat voor motor erin ligt.

Benzine of diesel zou al een enorme tip zijn...
Sgt.Flippy

Berichtdoor Zoempie op ma mei 12, 2014 21:42

Hallo, ik heb een Fiesta mk7 1.25 benzine, en ik had enkele maanden geleden ongeveer hetzelfde probleem gehad met het onstabiel stationair draaien en inhouden bij het optrekken. Ben toen naar de Ford garage gereden en zij vertelden mij dat er 1bougie stuk was , ze hebben ze vervangen en het probleem was opgelost. Zelf ken ik er niet veel van maar misschien helpt dit.
Zoempie

Keer terug naar Technisch > Onderhoud & Onderdelen