Deze wagen wou na een ijskoude nacht niet meer starten.
Batterij vervangen bracht geen soelaas.
Mijn vertrouwde garagist (geen officiele ford verdeler) las de wagen uit en de foutmelding p0339
Krukasstandsensor intermitterend.
Eerste werk:
Eerst benzine bijgedaan in de tank . Dan uitgelezen , foutcode P0339 , krukassensor vervangen . Compressietest gedaan , 3× 12 bar . Bougies vervangen , bobijnen plus bougies vonken . Moer aansluitleiding inspuitpomp benzine losgedaan benzinedruk aanwezig .
Maar de motor wou niet starten.
Wagen is gesleept naar officiele ford garage:
Daar hebben ze volgende gedaan:
Is reeds uitgevoerd:
Uitlezen foutcodes: GEEN foutcodes
Vervangen bougies (defect/gebarsten porselein)
Compressietest
Visuele controle distributieriem aan de nokkenassen
Test onsteking
Brandstofdruktest
Vervangen injectoren
Contactname en overleg met enkele goede collega’s, ook zij weten niet direct raad
Nog te doen:
Controle/druktest injectoren buiten de motor
Controle blokkage uitlaat
Indien deze test oké blijken, blijft enkel een defect in de basismotor over.
Weet iemand hier raad mee of hier al eerder ervaring mee gehad?
De garage wil geen uitmeting met scoop uitvoeren.
Is de controle van blokkage uitlaat wel nuttig? Wagen start totaal niet
Zou een volledige controle v de distributieriem uitsluitsel kunnen geven?
Mvg